• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4077 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

اعتراض كاربران به كشتي كج عربستان

عربستان اين هفته‌ براي اولين‌بار ميزبان يك رويداد كشتي كج بود؛ رقابت‌هايي كه در ورزشگاه ملك عبدالله شهر جده برگزار شد. عربستان به واسطه اصلاحات خود در ورزش خرج زيادي كرد تا اين رويداد بزرگ (Royal Rumble) در اين كشور برگزار شود. ميزباني‌اي كه البته با انتقادات بسيار زيادي همراه بود.

در لابه لاي اين برنامه كه نوعي شوي تلويزيوني براي سرگرم كردن مخاطبان بود، دو ورزشكار ايراني‌الاصل با پرچم ايران در كنار رينگ وارد صحنه رقابت شدند و به دست چهار كشتي كج‌ كار آماتور عربستان به شكل تحقير آميزي مورد ضرب و شتم (نمايشي) قرار گرفتند؛ سناريويي كه از قبل نوشته و اجرا شده است. اين دو ورزشكار ايراني در سبك وزن به رقابت مي‌پردازند و چندي پيش نيز عكسي از حسن يزداني، قهرمان نامدار ايراني را در امريكا نشان دادند و به او افتخار كردند!

ميزباني عربستان اما با حرف و حديث‌هاي زيادي همراه بود. براي اولين‌بار هيچ ورزشكار زني در رقابت‌هاي مهم شركت نداشت كه اين اتفاق با انتقاد شديد كاربران سراسر جهان روبرو شد. آنها اعلام كردند چرا بايد اين مسابقات در جايي برگزار شود كه زنان نمي‌توانند در آن رقابت كنند.

هر چند عربستان هزينه زيادي كرد تا با بر عهده گرفتن ميزباني نام خود را بر سر زبان‌ها بيندازد ولي رفتار زشت اين كشور عليه جمهوري اسلامي ايران به نظر مي‌رسد انگيزه‌اي براي جبران پول زيادي بوده كه شيوخ عرب براي اين ميزباني خرج كرده‌اند و كمپاني WWE نيز با وجود همه اين انتقادات حاضر شده است بازي‌هاي خود را در اين كشور برگزار كند تا از منابع مالي آن برخوردار شود. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون