• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4091 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۹ ارديبهشت

سنگربان افسانه‌اي امروز آخرين بازي خود در سري ‌آ ايتاليا را انجام مي‌دهد

پايان بوفون در تورين

رسول مجيدي

داستان عاشقانه بوفون و يوونتوس بالاخره به اتمام رسيد؛ بعد از 17سال. بوفون كه حتي در دوران حضور يوونتوس در دسته پايين‌تر هم در اين تيم حضور داشت، حالا ديگر قصد دارد براي اين تيم دروازه‌باني نكند. او امروز شنبه براي آخرين بار با پيراهن يووه در زمين حاضر مي‌شود. مقابل تيم هلاس ورونا در تورين.

بوفون پنجشنبه در كنفرانسي اعلام كرد: «روزي احساسي است و اينجا هستم كه از مسيري فوق‌العاده و عالي حمايت كنم؛ مسيري كه با افرادي فوق‌العاده كه كنارم بودند و من را حمايت مي‌كردند، پشت سرگذاشتيم. به همين خاطر، هميشه تلاش كردم كه بهترين‌ها را براي تيمم ارايه دهم. ديدار شنبه آخرين بازي‌ام براي يوونتوس خواهد بود، اينكه با دو جام، در كنار رييسي فوق‌العاده چون آنيلي و كل مجموعه يوونتوس كه كنارم هستند، از يوونتوس جدا شوم، بسيار برايم خاص و ويژه است.»

و بعد ادامه داد: «احساس غرور مي‌كنم كه توانسته‌ام تا اين لحظه در بالاترين توانايي كه داشته‌ام، بازي كنم، اما اين تصميم را در آرامش گرفته‌ام. هنوز هم در سن 40 سالگي احساس قدرت مي‌كنم و اين به لطف يوونتوس و ذهنيتي كه اينجا بوده اتفاق افتاده است. فلسفه من هميشه چيزي مشابه فلسفه باشگاه بوده است و بايد بتوانم با همين روش زندگي را ادامه دهم، چرا كه اين تنها روشي است كه شما را به موفقيت مي‌رساند. با حضور شزني، يوونتوس دروازه‌باني فوق‌العاده خواهد داشت، او 13 سال از من هم كوچك‌تر است.»

با اين همه، به نظر مي‌رسد خداحافظي او از يووه، لزوما معني اين را نمي‌دهد كه او مي‌خواهد از فوتبال كناره‌گيري كند. او به وضوح از پيشنهادات داخل زمين و خارج از زمين صحبت كرد و گفت چند روز بعد از آخرين بازي‌اش مي‌خواهد تصميم قاطعانه درباره آينده‌اش را بگيرد؛ اينكه به بازي ادامه دهد يا وارد گود مديريتي شود. با اين همه خبرنگاران حاضر در نشست اصرار به اين داشتند كه آيا از تيم‌هاي ليگ‌برتر انگليس و به وي‍ژه ليورپول پيشنهاد داشته يا خير؟ بوفون با تاييد چنين اخباري گفت: «مي‌دانم وظيفه شما اين است كه روي سوال‌تان اصرار كنيد. درست است پيشنهاداتي از ليگ برتر انگليس داشته‌ام، هم براي بازي كردن، هم به غير از بازي كردن در زمين. اما همانطور كه گفتم مي‌خواهم بعد از بازي شنبه، چند روز استراحت كنم و بعد از آن با ذهني آزاد و متمركز تصميم صحيحي در اين باره بگيرم.»

او درباره پيشنهادات يووه براي ماندنش در باشگاه و رفتن به سمت‌هاي مديريتي هم صحبت كرد: «جان‌انگيز‌ترين پيشنهاد خارج از زمين، از سوي آنيلي به من ارايه شده است كه بايد هفته آينده، ذهنم را متمركز و سعي كنم تصميم درستي درباره آن بگيرم. اگر قرار باشد آينده‌ام، خارج از زمين رقم بخورد، نياز است كه دوره‌هاي آموزشي را سپري كنم تا بتوانم چنين سمت‌هاي مديريتي را در باشگاه برعهده بگيرم. يوونتوس براي من مانند خانواده‌ام است و افتخار مي‌كنم عضوي از آن بوده‌ام. باشگاه براي آينده‌اي پر از پيروزي برنامه‌ريزي مي‌كند. اگر روزي باشگاه احساس كند من مي‌توانم به آينده باشگاه كمك كنم، يوونتوس تا ابد برايم اولويت خواهد داشت.»

او به طور قاطع اعلام كرد كه ديگر در تيم ملي ايتاليا هم حضور نخواهد داشت: «همچنين، مي‌توانم تاييد كنم كه مي‌خواهم از فوتبال ملي هم دور بگيرم. دروازه بان‌هاي جوان و خوبي در تيم ملي ايتاليا هستند و بايد به آنها فرصت كسب تجربه بدهيم تا رشد كنند. »

جان لوييجي بوفون هفته پيش با قهرماني يوونتوس، نهمين قهرماني رسمي خود در سري آ را جشن گرفت و به پرافتخارترين بازيكن سري آ از نظر كسب قهرماني در ليگ تبديل شد چرا كه او اولين بازيكن تاريخ سري آ است كه تعداد قهرماني‌هايش به عدد 9 مي‌رسد. اين تازه در حالي است كه بوفون مجموعا 11 بار با يوونتوس قهرمان سري آ شده كه دو قهرماني بيانكونري در فصل‌هاي 5-2004 و 6-2005 از اين تيم پس گرفته شد.

بعد از اعلام خداحافظي او موجي از احساسات كاربران فوتبالي شبكه‌هاي اجتماعي را با خود درگير كرد. بوفون يكي از محبوب‌ترين بازيكنان تمام تاريخ فوتبال است و بدون شك خداحافظي او مي‌تواند اشك را بر گونه‌هاي بسياري جاري كند. با اين همه در يكي دو روز گذشته، اخباري مبني بر پيشنهادات جدي چندباشگاه معتبر اروپايي به او رسيده است. گاردين انگليس گزارش داده كه ليورپول كه آشكارا از مشكل دروازه‌باني رنج مي‌برد، مشتري دست به نقد اوست. تيمي كه امسال به فينال ليگ قهرمانان هم رسيده و شايد موفق به كسب جام اين مسابقات بشود. جامي كه هيچ‌وقت در دستان بوفون آرام نگرفت. خبر ديگر مربوط به پيشنهاد رئال مادريد است. گفته مي‌شود اين باشگاه هم در پي به دست آوردن دل بوفون است. اما ديروز اعلام شد پاري‌سن‌ژرمن هم به جمع مشتريان تازه بوفون اعلام شده.

رومئو آگرستي، خبرنگار نزديك باشگاه يوونتوس مي‌گويد پاري سن ژرمن جدي‌تر از سايرين در تلاش است سنگربان ايتاليايي را به اردوگاه خود ببرد و در همين راستا، قراردادي ۲ ساله به بوفون پيشنهاد شده است. حال، همه‌چيز به بوفون بستگي خواهد داشت كه آيا از فوتبال خداحافظي مي‌كند يا به پيشنهادات رسيده پاسخ مي‌دهد. بايد چند روز ديگر صبر كرد اما مشخص است كه ديگر كسي در فوتبال ايتاليا نمي‌تواند موفقيت‌هاي او در يوونتوس را تكرار كند. موفقيت‌هايي كه حالا ديگر مثل افسانه مي‌ماند.

 


جيان لوئيجي بوفون روز پنجشنبه اعلام كرد فصل آينده ديگر در يوونتوس نخواهد بود و بازي امروز او مقابل ورونا، آخرين باري است كه براي اين تيم به ميدان مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون