• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4094 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ خرداد

شش بازيكن مهم در پنجره نقل و انتقالات

شاه‌ماهي را صيد‌كن!

علي بابازاده

 

 

با تمام شدن ليگ‌هاي اروپايي و مشخص شدن تيم‌هاي قهرمان، فرصت بازسازي باشگاه‌ها و جذب بازيكنان مدنظر آغاز مي‌شود؛ در اين بين جام‌جهاني۲۰۱۸ روسيه هم مي‌تواند ويترين ايده‌آلي باشد براي بازيكناني كه قصد ترك تيم خود را دارند و شايعات را به حقيقت تبديل بكنند. در اين فهرست به برخي از بازيكنان مدنظر و مورد توجهِ باشگاه‌هاي اروپايي خواهيم پرداخت!

بوفون

نظرات درمورد آينده ‌جان‌لوئيجي به‌شدت زياد است؛ اينكه اين دروازه‌بان افسانه‌اي براي آينده خود چه تصميمي گرفته فعلا از چشم رسانه‌ها به دور مانده ولي مي‌توان حدس‌هايي را در اين زمينه زد. به احتمال فراوان ليگ ايالات متحده يا MLS مي‌تواند از جد‌ي‌ترين گزينه‌هاي پيش روي بوفون باشد؛ راهي كه پيش‌تر ستارگاني چون داويد ويا، بكهام، ابراهيموويچ و حتي كاكا رفتند و كمتر پيش آمده كه از اين تصميم خود ابراز پشيماني كنند. در هرصورت به پايان رساندن سال‌هاي آخر فوتبالي در آرامشِ ليگ‌امريكا مي‌تواند بوفون را وسوسه بكند. ليگ‌هاي شرق آسيا، و حتي حاشيه‌خليج‌فارس نيز توان جذب اين گلر ايتاليايي را دارند و در مورد جذب بازيكنان فوق‌ستاره صاحب سبك به‌شمار مي‌روند ولي با اين همه بايد ديد آيا خود بوفون علاقه‌اي به بازي در اين كشور‌ها دارد يا خير؟ PSG با مالك متمول خود هم شايعاتي را در خصوص جذب بوفون به راه انداخته و پس از خداحافظي او از يووه ناصرالخليفي سخناني را بر زبان آورد و گفت؛ «شما مرا مي‌شناسيد و پس از گذشت اين هفت سال، آيا واقعا فكر مي‌كنيد به شما خواهم گفت كه در حال دنبال كردن چه بازيكناني هستيم؟ در حال حاضر آرئولا را در تيم داريم ولي بوفون هم يك دروازه‌بان فوق‌العاده و كاريزماتيك است. مطمئنم كه هر شخصي دوست دارد چنين بازيكني را در تيم خود داشته باشد.»

گرت بيل

فوق‌ستاره ولزي رئال مادريد از زمان پيوستنش به كهكشاني‌ها هيچگاه به دوران شكوفايي خود در تاتنهام و وايت‌هارت‌لين حتي نزديك هم نشد و انتقادات زيادي را با خود به مادريد آورد. فلورنتينو پرز براي جذب او مبلغ گزافي را هزينه و حالا بدون شك براي فروشش ضرر خواهد كرد؛ نمايش‌هاي اين بازيكن در رئال چندان قابل قبول نبوده و باعث افت قيمت مهاجم ولزي شده! گرت در اكثر بازي‌هاي نيم فصل دوم نيمكت‌نشين بوده هيچ بعيد نيست كه فينال UCL را هم از روي نيمكت تماشا كند. هفته‌گذشته روزنامه آاس هم گزارشي را منتشر و در آن ذكر كرد گرت بيل به عنوان بخشي از مبلغ خريد نيمار يا ادن هازارد به پاري‌سن‌ژرمن و چلسي داده خواهد شد. از منچستريونايتد هم به عنوان جدي‌ترين مشتري بيل نام‌برده مي‌شود. جيمي ردنپ بعد از فاش شدن پروژه فروش بيل براي تامين بودجه خريد نيمار توسط مادريدي‌ها دست به كار شد و آينده موفق مورينيو را به خريد گرت‌بيل پيوند زد. «اگر ژوزه مورينيو خواستار تغيير روند است، بايد سراغ گرت بيل برود و او را خريداري كند. او در رئال مادريد به تمامي عناوين دست يافته و پيشنهادي از ليگ برتر او را به هم نخواهد ريخت. يونايتد بايد زودتر از چلسي و PSG در اين زمينه عمل كند!»

محمد صلاح

فرعون جديد مصر ديگر نيازي به معرفي و تعريف و تمجيد ندارد! حالا تمامي فوتبال‌دوستان ‌جهان اين بازيكن مستعد را مي‌شناسند و از او به عنوان جانشين شايسته مسي و رونالدو ياد مي‌كنند. با باز شدن پنجره نقل و انتقالات تابستاني و يقينا پس از درخشش صلاح در جام‌جهاتي ۲۰۱۸ باشگاه‌هاي بزرگ اروپا براي جذب صلاح دست به‌كار خواهند شد. البته كه او لايق حضور در فهرست شاه‌ماهي‌هاي مدنظر تيم‌هاست ولي يادمان نرود بايد منتظر ديدگاه ليورپولي‌ها ماند و ديد كه آيا اصلا قصد فروش مهاجم خود را دارند يا خير؟ ماركا مي‌گويد پس از بازي‌هاي ضعيف بيل و بنزما در مادريد، فلورنتينو پرز متقاعد شده تا با هزينه‌اي بالغ بر ۲۰۰ ميليون يورو صلاح را به سانتياگو برنابئو بياورد. با تمام اين تفاسير يورگن كلوپ، سرمربي آلماني ليورپول جدايي مهاجم خود را تكذيب مي‌كند و جوابِ سوال خبرنگار روزنامه بيلد آلمان را اينگونه داد؛ «مي‌دانم كه صلاح در اينجا بسيار راحت است و او مي‌داند كه سبك بازي‌مان برايش قابل درك و اجراست. بنابراين من نگران خروج او نيستم.»

دوناروما

«ارتباط بين باشگاه و دوناروما مهم است و قطعا هردوطرف اشتباهاتي داشته‌اند. نمي‌دانم شرايط چگونه خاتمه خواهد يافت. دوناروما با استعداد، جوان و آينده‌دار است، اما از همين الان پل‌هاي ارتباطي با برخي از هواداران را خراب كرده. اين شرايط براي خودش، باشگاه يا هواداران خوب نيست.» پائولو مالديني با اظهارنظرهاي خود در خصوص وضعيت دروازه‌بان ميلان و نارضايتي‌هاي بين طرفين بر شايعات دامن زد! كارلو پلياتي كه كارشناس و گزارشگر مدياست معتقد ا‌ست بعد از اشتباهات جانلوئيجي در فينال كوپا ايتاليا برابر يوونتوس روابط به‌شدت تيره‌و‌تار شده و هواداران پيراهن دروازه‌بان خود را نيز به يادگار نخواستند. پلياتي بر اين باور است دوناروما با ادينسون كاواني مهاجم PSG معاوضه خواهد شد. ماسيميليانو ميرابلي مدير ورزشي ميلان هم خبر جذب پپه‌رينا را به عنوان بازيكن آزاد تاييد و شايعه فروشِ جانشينِ بوفون در تيم‌ملي را رد نكرد!

نيمار

از ديگر بازيكنان مدنظر در اين پنجره نقل و انتقالات مي‌توان به نيمار جونيور اشاره كرد؛ بازيكني كه از بارسلونا با حواشي زياد به پاريس نقل‌مكان كرد اما از همان روزهاي ابتدايي كارشناسان اين تصميمش را در راستاي انتقال آسان‌تر او به رئال‌مادريد خواندند. نيمار خود اين موضوع را رد كرده و مهم‌ترين هدفش را قهرماني در جام‌جهاني با برزيل مي‌داند. ناصرالخليفي هم به توماس توخل مربي تازه واردِ خود قول ماندن فوق‌ستاره برزيلي را داده ولي هيچ اتفاقي دور از انتظار نيست. نشريات اسپانيايي و مادريدي از پشيماني نيمار مي‌گويند و زيزو صحبت در مورد جذب مهاجم برزيلي را به بعد از فينال كيف در برابر ليورپول موكول كرده؛ الخليفي در راستاي شايعات مصاحبه‌اي را انجام و اعلام كرد كه مقابل بازيكناني كه قصد ترك PSG را دارند نخواهد ايستاد؛ «هيچ‌كس و هيچ‌چيز از باشگاه بزرگ ترنيست. نه مربي و نه بازيكنان. باشگاه هميشه اولويت اول بوده و خواهد ماند. اگر بعضي‌ها اين موضوع را نمي‌پذيرند و در اينجا خوشحال نيستند، پس باشگاه را ترك كنند!»

عليرضا جهانبخش

از ديدگاه ايراني‌ها شايد آينده فوتبالي جهانبخش بسيار مهم‌تر از بوفون و نيمار و صلاح باشد. مهاجم ملي‌پوش آلكمار در اين فصل عملكرد بي‌نظيري را از خود به‌جاي گذاشت و عنوان آقاي‌گلي ليگ هلند را به‌نام خود ثبت كرد. همانند ساير بازيكنان شايعات مطرح شده در خصوص جهانبخش نيز زياد است و بايد منتظر تصميم نهايي او بود. مدير برنامه‌هاي جهانبخش از داشتن چند پيشنهاد خوب از بوندس‌ليگا مي‌گويد؛ «البته كه بوندس ليگا براي عليرضا ليگي جذاب است. آنجا يكي از بهترين ليگ‌هاي دنياست، بايد بگويم كه چندين باشگاه از بوندس‌ليگا به‌خريد او علاقه‌مند هستند.» ستاره اين روزهاي فوتبال ايران تا سال ۲۰۲۰ با آلكمار هلند قرارداد دارد و اين روزها ديگر پيشنهادهاي ناپولي و بشيكتاش براي جذب او بر كسي پوشيده نيست. عليرضا جهانبخش شاه‌ماهي نقل و اننقالات ايراني‌ها خواهد بود.

 


جان لوئيجي بوفون و گرت بيل كه امسال در ليگ قهرمانان مقابل هم قرار گرفتند، ممكن است فصل آينده در ليگ انگلستان بازي كنند. بوفون در ليورپول و بيل در منچستر‌يونايتد .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون