• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4096 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

این دانشمندها چه‌کار می‌کنند؟

عباس محمودیان

در راستای این‌که مدت‌هاست یک سوال، ذهن جمعی از ابناء بشر را به خود مشغول کرده و آن این سوال است که «پس این دانشمندها چه‌کار می‌کنند؟»... البته استحضار دارید که در ذهن خیلی‌ها این سوال به شکلِ «پس این دانشمندها دارند چه‌ غلطی می‌کنند؟ اصلاً اینها پول می‌گیرند که این مسخره‌بازی‌ها را درآورند؟!» وجود دارد. خب حالا بگذریم. ما نشستیم تفکر کردیم و اندیشه ورزیدیم و بالاخره مشکل را پیدا کردیم. این بندگان خدا، نه این‌که کلاً سرشان در کتاب و آزمایشگاه و کامپیوتر و این حرف‌هاست، خبر از حال بقیه ندارند و خیال می‌کنند که در حال خدمت به بشریت‌اند. لذا برای اولین‌بار در طول تاریخ، رسماً دست‌به‌کار شدیم و لیست مایحتاج مورد اختراع را برایشان آماده کردیم تا هم آن بندگان خدا سرشان گرم شود، هم وقت‌شان را با تحقیقات بی‌فایده و اختراعات بی‌استفاده تلف نکنند و سرمایه جهان را به باد فنا ندهند. پس دانشمندان عزیز! جسارتا به‌جای آپولو هوا کردن و درباره دمای کره مریخ تحقیق کردن، سریع‌تر کار ملت را راه بیندازند که کلی کار داریم.

 

- دستگاه خاموش‌کننده چراغ اتاق خواب، وقتی که فرد موردنظر چشم‌هایش را 30 ثانیه بسته نگه داشته است.

- شیشه‌ای کردن درِ یخچال‌های منازل مثل فروشگاه‌ها. (خدایی در این گزینه خیلی ارفاق کردیم، چون نمونه دیگر تولید شده است.)

- اختراع وسیله‌ای که بتواند سوئیچ،‌ موبایل، جوراب و... را مثل آهن‌ربا از هر گوشه خانه به سمت خود بکشد.

- اختراع انگشتانه‌ای که بتوان با آن وسایل را از راه دور به سمت خود کشید. (مثلا وقتی جلوی تلویزیون خوابیده‌ایم، انگشتانه را حرکت بدهیم و کنترل تلویزیون خودش بیاید سمت ما.)

- اختراع کلاهی که آن را بتوان پوشید، بعد کتاب‌ را روی آن گذاشت و اطلاعات کتاب از طریق آن کلاه مستقیما وارد مغز شود.

- ایضا اختراع بالا برای سی‌دی و دی‌وی‌دی.

- اختراع دمپایی ضد خیس شدن برای استفاده در WC.

- اختراع کی‌بورد و کامپیوتری که وقتی نگاهش می‌کنی خودش بفهمد چه‌کار کند و چی تایپ کند.

- اختراع دستگاه تبدیل مس به طلا برای تست این موضوع که آیا خانم‌ها کلا بی‌خیال موضوع طلا می‌شوند یا نه! (البته گویا قبلا با شکست مواجه شده، جدی نگیرید.)

- اختراع دستگاهی که این سر دنیا وارد اتاقکش بشوی و چند ثانیه بعد، آن سر دنیا بیرون بیایی.

- اختراع یک VPN دائمی بدون قطع و وصل.

- اختراع جورابی که تا ابد پا بو نگیرد.

- اختراع دستگاهی که وقتی آدم می‌خوابد، تا شعاع یک‌ کیلومتری‌اش را آن‌چنان محصور کند که نه پای جنبنده‌ای به آن‌جا برسد نه هیچ صدایی.

- اختراع دستگاهی برای صحبت کردن با حیوانات و حشرات، علی‌الخصوص پشه و مگس؛ تا ببینیم بالاخره می‌توانیم با گفت‌وگو مشکلات بشریت را با این حشرات حل کنیم؟

 

دوستان دانشمند در اقصانقاط جهان فعلا همه طرح‌های تحقیقاتی و اکتشافی‌شان را تعطیل کنند و به درد هم‌نوعان‌شان برسند. اگر اختراع این وسایل تمام شد، آن‌وقت بروند سراغ تلسکوپ‌بازی و میکروسکوپ‌بازی‌شان.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون