• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4096 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳ خرداد

فضاي مجازي

اعتراض، خريدار پيدا كرده

توييت علي شكوري راد، دبيركل حزب اتحاد ملت ايران به اعتراضات اخير كشور اشاره داشت. او با انتشار عكسي از راننده پرايد كه در اعتراض به دو بار جريمه شدن ماشينش را آتش زده، نوشت: «‏راننده پرايد در ‎#اعتراض به اينكه در يك روز دوبار جريمه شد خودرو خود را در خيابان آتش زد. اينكه اعتراضش بجا بوده يا نبوده به جاي خود اما حس عمومي مردم با اين اعتراض پرهزينه همراهي مي‌كند وگرنه او اين كار را نمي‌كرد. نفس اعتراض، خريدار پيدا كرده است و يك روز يكي از اين اعتراض‌ها...»او همچنين به مواضع اخير امريكا نسبت به ايران چنين واكنش نشان داد: «‏بيان شفاف منويات مستكبرانه دولت ترامپ درقبال ايران توسط ‎#وزيرخارجه_امريكا موجب انزجار افكارعمومي درجهان شد. پس از خروج يكجانبه امريكا از برجام و موضع خردمندانه ايران درقبال آن، سخنان پمپئو عامل جديد ديگري براي انزواي سياسي فزاينده امريكا است.»

 

فرماندار زن دنا

انتخاب يك زن به عنوان فرماندار شهرستان دنا خبري بود كه آذر منصوري، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران طي توييتي به آن پرداخت: «‏خبري اميدوار‌كننده، نه فقط به اين دليل كه زني درايران مسووليت گرفت. اميدواري از پذيرش اينكه اومي‌تواند ‎#فرماندار باشد. اولين زن فرماندار در كهگيلويه و بويراحمد «ناديا صداقت» فرماندار شهرستان دنا شد. به اميداينكه خبر بركناري فرمانداران و بخشداران زن درسيستان وبلوچستان صحت نداشته باشد.»

 

تبار اصلاحات

فاطمه سعيدي، نماينده مجلس بيست‌ويكمين سالگرد دوم خرداد را گرامي داشته و در توييتر نوشت: «‏تبار اصلاح‌طلبي ريشه در تاريخ ‎#مشروطه دارد و ما به اين ريشه و پيمودن راه اصلاح افتخار مي‌كنيم. ‎#دوم_خرداد نقطه عطفي تاريخي است و اين روز را با ياد سيد بزرگوار محمد ‎#خاتمي و تمامي تلاشگران راه مردمسالاري ديني تا هميشه گرامي‌ خواهيم داشت.»

 

دو جبهه كه اصلاحات در آن مي‌جنگد

‏تهديد امريكا به تحريم گسترده ايران و شروطي كه براي ايران گذاشت واكنش مصطفي تاجزاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب را برانگيخت. او در صفحه توييترش نوشت: «ثانيه‌اي در ايستادگي مقابل طرح‌هاي ايران‌سوز ‎#ترامپ و تيم جنگ‌افروزش ترديد نمي‌كنيم و آن را به انجام اصلاحات اساسي مشروط نمي‌سازيم. »

 

 

اصلاح‌طلبي يعني اجراي بي‌تنازل اصول

بيست و يكمين سالگرد دوم خرداد نيز موضوع توييت چند تن از چهره‌هاي سياسي بود. محمود صادقي در اين باب در صفحه توييتر خود نوشت: «‏اصلاح‌طلبي در واقع مطالبه اجراي بي‌تنازل و متوازن اصول است. به ويژه اصول بنياديني كه در فصل سوم قانون اساسي تحت عنوان «حقوق ملت» مقرر شده است؛ با اين نگاه ‎#اصلاح_طلبي و ‎#اصولگرايي با هم تقابل و تغاير ندارند بلكه مكمل هم هستند. » #دوم_خرداد

اين نماينده مجلس همچنين نسبت به اظهارات اخير پمپئو و شروط امريكا براي ايران چنين واكنش نشان داد: «‏دولت ايالات متحده از ابتداي تشكيل جمهوري اسلامي ايران همواره درصدد براندازي آن بوده است.

سومين توييت محمود صادقي در روزگذشته در مورد قانون تامين مالي تروريسم و حواشي انتخابات هيات رييسه در هفته آينده بود. او در صفحه توييتر خود نوشت: «‏برداشت بسياري از نمايندگان اين بود كه هدف رييس مجلس از پذيرش پيشنهاد ارجاع كنوانسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم به كميسيون امنيت ملي و تعويق دو هفته‌اي آن، نگاه او به انتخابات هيات رييسه در هفته آينده بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون