• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4097 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد

پوران درخشنده در گفت‌وگو با اعتمادآنلاين:

جميله شيخي را از ياد نبريم

3 خردادماه سالروز درگذشت جميله شيخي، يكي از بهترين بازيگران سينماي ايران است. پوران درخشنده در فيلم «پرنده كوچك خوشبختي» با جميله شيخي همكاري داشته است و اعتقاد دارد كه او يكي از كساني بوده كه حتي در نگارش فيلمنامه و تغيير آن نيز صاحب نظر بوده است. درخشنده معتقد است كه جاي جميله شيخي هميشه خالي خواهد بود.

پوران درخشنده كارگردان فيلم «پرنده كوچك خوشبختي» درباره همكاري با جميله شيخي گفت: «جميله شيخي برعكس نقش‌هايي كه داشت انساني بي‌نظير و هنرمندي خوش‌اخلاق و مهربان بود. همواره منظم و باثبات بود و به ياد ندارم كه جميله شيخي يك بار سر صحنه فيلم دير حضور پيدا كند يا خسته شود. اهميتي كه براي شناخت نقش قائل بود در نوع خود جالب توجه به نظر مي‌رسيد. من براي بازي در فيلم «پرنده كوچك خوشبختي» مدت‌ها با او صحبت كردم تا قانع شود و حضور پيدا كند. »

اين كارگردان سينما در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاين» ادامه داد: «موضوعاتي وجود داشت كه در فيلمنامه فيلم ذكر نشده بود اما جميله شيخي براي شناسنامه و خود واقعي نقش اهميت بسيار زيادي قائل بود و بسياري از موضوعات را خود جميله شيخي به متن اضافه مي‌كرد و براي گنجاندن آنها زمان زيادي رايزني مي‌كرد و استدلال مي‌آورد تا كارگردان را راضي كند. اگر قرار بود 5 صبح براي گريم سر صحنه حاضر شود خيلي زودتر حضور پيدا مي‌كرد و به بچه‌هاي ديگر هم روحيه مي‌داد. خوشحالم كه امروز درباره او صحبت كردم نبايد به اين زودي هنرمندان‌مان را از ياد ببريم. خدا جميله شيخي را رحمت كند. نبايد افرادي شبيه به او را از ياد ببريم. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون