• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4097 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد

همدلي براي كتابخواني كودكان كپرنشين و طنين ايران من در كانادا

اقدام يك نشريه كودك در اقدامي داوطلبانه با مشاركت مردم سراسر كشور براي ارسال 2500 نسخه كتاب براي كودكان و نوجوانان مناطق كپرنشين سيستان و بلوچستان، اجراي كنسرت «ايران من» در كانادا با خوانندگي همايون شجريان و آهنگسازي سهراب پورناظري، انتخاب بازيگر نقش غلامرضا تختي و خبر بدرقه پيكر سيدمصطفي موسوي، مجري برنامه‌هاي معارفي تلويزيون از خبرهاي دنياي هنر است.

 

«همايون شجريان» و برادران پورناظري
در كانادا روي صحنه رفتند

 

اين روزها كنسرتِ «ايران من» كه پيش از اين در تهران و در تالار وزارت كشور برگزار شده بود، در كانادا در حالِ اجراست؛ در اين كنسرت‌ها «همايون شجريان» با همراهي «تهمورس پورناظري» و «سهراب پورناظري» در شهرهاي مختلف اين كشور به اجراي برنامه پرداخته و علاوه بر قطعاتي كه پيش از اين در تهران اجرا شده بود، براي اولين‌بار قطعه «نوروز» با آهنگسازي «سهراب پورناظري» نيز اجرا مي‌شود. به گزارش سايت موسيقي ما، اين هنرمندان ۱۹ مه ‌برابر با ۲۹ ارديبهشت اولين كنسرت خود در شهر مونترال را آغاز كردند و پس از آن اين گروه در تورنتو به اجراي برنامه پرداختند. شهر كلگري و ديگر شهرهاي كانادا نيز ديگر مقصدِ اين هنرمندان بود. اين گروه دهم خرداد ماه به تهران بازمي‌گردند تا خود را براي اجراي كنسرت- نمايش «سي» بر اساس داستاني از «سياوش» آماده كنند. در اين اثر «همايون شجريان» كه سالِ گذشته در نقش «سيمرغ» به اجراي برنامه پرداخت؛ اين‌بار در نقشي ديگر به صحنه خواهد آمد. سهراب پورناظري نيز از سال گذشته مشغول نگارش قطعات موسيقايي براي اين اثر است و چون تجربه‌اي پيشين از موسيقي نواحي، سنتي و معاصر ايران بهره گرفته؛ همچنين در بخش‌هايي از اين اثر، موسيقي كلاسيك غربي نيز شنيده مي‌شود. همچنين انتشار آلبوم «ايران من» نيز در دستور كار اين هنرمندان قرار دارد. در اين آلبوم كه پس از آلبوم‌هاي موفق «خداوندان اسرار»، «نه فرشته‌ام نه شيطان» و «رگ خواب» تازه‌ترين همكاري همايون شجريان و برادران پورناظري محسوب مي‌شود تعدادي از نوازندگان مطرح موسيقي كشورمان و تعدادي نوازنده خارجي نيز حضور دارند. اين در حالي است كه بخش‌هايي از ضبط اين پروژه در كشورهاي تركيه و امريكا انجام گرفته است.

 

امير جديدي در نقش غلامرضا تختي

 

فيلم سينمايي «غلامرضا تختي» به كارگرداني بهرام توكلي ساخته مي‌شود. به گزارش روابط عمومي اثر، فيلم سينمايي «غلامرضا تختي» به كارگرداني بهرام توكلي و تهيه‌كنندگي سعيد ملكان با دريافت پروانه ساخت و تكميل عوامل پشت صحنه وارد مرحله پيش توليد شد. همچنين امير جديدي نخستين بازيگري است كه حضورش در اين فيلم سينمايي قطعي شده و نقش «غلامرضا تختي» را ايفا خواهد كرد و ديگر بازيگران نيز به زودي معرفي خواهند شد. پيش از اين علي حاتمي در سال 73 درصدد ساخت فيلم «جهان پهلوان تختي» برآمد كه در نيمه‌هاي فيلم بيماري‌اش شدت گرفت و فيلم ناتمام ماند. بهروز افخمي ساخت اين فيلم را به پايان برد كه البته فيلمي متفاوت با فضاي اوليه علي حاتمي بود. بعد از پروژه موفق «تنگه ابو‌قريب» در جشنواره فيلم فجر سعيد ملكان در مقام تهيه‌كننده و بهرام توكلي در مقام كارگردان دومين كار مشترك خود را موضوع غلامرضا تختي آغاز كرده‌اند.

 

بدرقه مجري تلويزيون به خانه ابدي

 

پيكر سيدمصطفي موسوي، مجري برنامه‌هاي معارفي تلويزيون صبح روز گذشته جمعه چهارم خرداد از صحن مسجد بلال صداوسيما تشييع شد. در اين مراسم علاوه برخانواده داغدارش و مخاطبان تلويزيون، ، جمعي از مجريان، مديران و برنامه‌سازان صداوسيما از جمله پورحسين قائم‌مقام معاونت سيما، جعفري‌جلوه مدير شبكه دو، غلامرضا ميرحسيني مدير سابق شبكه سه، رسالت بوذري، وحيد ايماني، حسين رفيعي، نيما كرمي، حسن سلطاني، ايرج محمدي (تهيه‌كننده)، مهران رسام (تهيه‌كننده)، اقبال واحدي، اردشيرمنظم (دوبلور)، اميرحسين مدرس، منوچهر شاهسواري (مديرعامل خانه سينما)، محمدمهدي عسگرپور (كارگردان) سيدكاظم احمد‌زاده و مرتضي يراقبافان حضور يافتند. به گزارش ايلنا، اقبال واحدي در اين مراسم در توصيف اين همكار خود گفت: مصطفي از چهره‌هاي خوب و مردم‌پسند تلويزيون بود و ويژگي‌هاي نيكو و خاطرات خوشي را از خود به جاي گذاشت. اميرحسين مدرس نيز در اين مراسم از عشق و علاقه مرحوم موسوي به اباعبدالله الحسين(ع) گفت و سوز و گداز در مقتل‌خواني و مرثيه‌خواني او در تلويزيون را برخاسته از همين عشق توصيف كرد. پيكر مرحوم سيدمصطفي موسوي، مجري و تهيه‌كننده برنامه‌هاي معارفي سيما پس از تشييع و اقامه نماز در مسجد بلال و طواف قبور شهداي گمنام مدفون در اين مسجد، براي خاكسپاري به بهشت زهرا منتقل شد. مراسم ختم اين مرحوم روز يكشنبه (6 خرداد ماه) از ساعت 14 تا 15:30 در مسجد بلال برگزار خواهد شد. سيدمصطفي موسوي، مجري پيشكسوت برنامه‌هاي حوزه معارف تلويزيون چهارشنبه دوم خرداد ماه در سن 57 سالگي بر اثر ايست قلبي در بيمارستان خاتم درگذشت.

 

براي كودكان كپرنشين

نشريه «قلك» قصد دارد در اقدامي داوطلبانه با مشاركت مردم سراسر كشور، به مناسبت عيد سعيد فطر بيش از 2500 نسخه كتاب براي كودكان و نوجوانان مناطق كپرنشين سيستان‌و‌‌بلوچستان ارسال كند. گلاره جباري، فعال اجتماعي و مدير روابط‌عمومي نشريه «قلك» در‌اين‌باره مي‌گويد: چند سالي است كه از طريق انجمن حامي (انجمن حمايت و توسعه فضاهاي آموزشي در مناطق محروم ايران) ماهنامه قلك را براي كودكان سه تا هفت ساله در سيستان و بلوچستان ارسال مي‌كنيم. استقبال كودكان اين منطقه از اين نشريه بي‌نظير بوده است. با سفر اعضاي تحريريه‌ ماهنامه قلك به مناطق مختلف محروم استان سيستان و بلوچستان متوجه شديم كودكان اين مناطق شوق فراواني به مطالعه و آموختن دارند. به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، جباري با تاكيد بر انجام تحقيقات ميداني در منطقه براي اجراي اين كمپين افزود: تصميم گرفتيم تا با مشاركت مردم مصادف با عيد‌سعيد‌فطر به كودكان اين مناطق كتاب عيدي بدهيم. به همين علت بهترين و با‌كيفيت‌ترين كتب كودك و نوجوان از نشرهاي مختلف را انتخاب و متناسب با گروه سني خردسال، كودك و نوجوان دسته‌بندي كرده‌ايم. براي اين امر با بيش از 20 ناشر كودك و نوجوان مذاكره شده تا اين گروه بتوانند اين كتاب‌ها را با بيشترين تخفيف خريداري كند و مبلغ نهايي خريد اين مجموعه كتاب‌ها حدود 18ميليون تومان است كه با استفاده از ظرفيت ناشران براي تخفيف در خريد آنها، بيش از 2500 عنوان كتاب فقط با مبلغ 10ميليون تومان خريداري خواهد شد. اين فعال اجتماعي با دعوت از مردم سراسر ايران براي پيوستن به اين كمپين اشاره كرد: اين كمپين از اول خرداد آغاز خواهد شد و مردم مي‌توانند براي واريز كمك‌هاي نقدي‌شان به وب‌سايت دونيت مراجعه كنند.

 

انتقادهاي جهت‌دار در فضاي مجازي

 

خواننده سرود رسمي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه نسبت به انتشار برخي انتقادات توضيحاتي را ارايه داد.

به گزارش مهر، سالار عقيلي، خواننده سرود رسمي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه در نخستين اظهارنظر رسمي خود درباره اين اثر گفت: از همان روز نخست توليد اين اثر سعي كرديم از اِلمان‌هاي فرهنگي، هنري و ادبيات غني كشورمان ايران در آن استفاده شود و ادبياتي كه احسان افشاري در اين اثر به كار برده‌ قابل توجه است. وي افزود: شايد عده‌اي انتظار داشتند ما براي اين ترانه از اشعار سخيف استفاده كنيم ولي شعر ما بيانگر ادبيات و فرهنگ كشور ما است و سعي كرديم از تمامي اين نشانه‌ها كه فرهنگ كشور و موسيقي فاخر ايراني را در خود دارد استفاده كنيم. خواننده ترانه «يازده ستاره» كه چندي پيش در حضور اعضاي تيم ملي فوتبال كشورمان در تالار وحدت رونمايي شد، اظهار كرد: فوتباليست‌هاي ما به با غيرت بودن معروفند. وقتي حميد استيلي آن گل زيبا را به امريكا زد، من رو به روي تلويزيون نشسته بودم و گريه مي‌كردم. آن شب وقتي مردم ايران به خيابان‌ها ريختند و همه خوشحال بودند، مشخص شد كه ايراني‌ها هميشه و در همه حال با فرهنگ و غيرت ايراني در صحنه‌هاي بين‌المللي ظاهر مي‌شوند و اميدواريم در جام جهاني روسيه هم اين لحظات براي همه تكرار شود. عقيلي درباره انتشار برخي از انتقادهاي مطرح شده درباره سرود تيم ملي كشورمان در جام جهاني تاكيد كرد: در فضاي مجازي شاهد انتقاداتي بوديم كه مشخص نبود چطور و از كجا نشات مي‌گرفت. متاسفانه محارم در فضاي مجازي ديگر از بين رفته است و خيلي‌ها با كامنت‌هاي بد و ركيك هنرمندان‌شان را مورد حمله قرار بدهند. البته واكنش‌هاي مثبت به قدري زياد بود كه به ما انرژي داد ولي اين اتفاقات ناخوشايند در فضاي مجازي ظاهرا از سوي برخي افراد تبديل به يك عادت شده و متاسفانه روز به روز هم بد و بدتر مي‌شود. من از تمام اعضاي صفحات شخصي‌ام عذرخواهي مي‌كنم چون ناخواسته برخي الفاظ ناخوشايند را ديدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون