• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3196 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند

سيد هادي خامنه‌اي:

شوراي هماهنگي محور فعاليت اصلاح‌طلبان است

سيد هادي خامنه‌اي، دبير كل مجمع نيروهاي خط امام روز گذشته در دانشكده فني دانشگاه تهران با اعضاي انجمن اسلامي اين دانشكده ديدار كرد. در اين ديدار سيدهادي خامنه‌اي درباره فعاليت تشكل‌هاي دانشجويي و همچنين عضويت دانشجويان در احزاب ضمن تاكيد بر محوريت شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس تنها راه رسيدن به ائتلاف را فعاليت حزبي دانست.

  احزاب به دنبال رسيدن به قدرت با شيوه قانوني و مشروع هستند. برخي گروه‌هاي سياسي علاوه بر تلاش براي دستيابي به قدرت، به دنبال كادرسازي هم هستند. اولويت ما در مجمع نيروهاي خط امام همين كادرسازي است البته ما در انتخابات هم شركت كرده و نامزد خود را معرفي مي‌كنيم اما براي اينكه نامزد ما وارد يك ليست شود با كسي نمي‌جنگيم.
  شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در حال حاضر محور فعاليت اصلاح‌طلبان شده است. معتقدم اگر ليست واحدي در انتخابات ارايه شود مردم راحت‌تر مي‌توانند دست به انتخاب بزنند. راه دستيابي به ائتلاف هم فعاليت حزبي است. امروزه ديگر روش‌هاي سنتي مثل لويي‌جرگه و محافل خصوصي جواب نداده و احزاب بايد محور باشند.
  احزاب مي‌توانند از خواسته‌هاي مردم آگاهي يابند و آنها را در جامعه مطرح كنند بنابراين بايد احزاب را به رسميت شمرد. مردم هم به فعاليت احزاب توجه كرده و به خصوص در زمان انتخابات به ليستي كه احزاب ارايه مي‌كنند، توجه دارند.
 عده‌اي ترديد دارند كه آيا فعاليت‌هاي انتخاباتي مي‌تواند از وظايف تشكل‌هاي دانشجويي باشد يا خير كه من معتقدم اين فعاليت‌ها جزو برنامه‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي است.
  دانشجويان بايد با يكديگر جلسات مباحثه داشته تا همه حرف‌ها شنيده شود. دانشجويان نبايد پيشاپيش از هيچ كسي طرفداري كنند بلكه بايد ابتدا مواضع مختلف را گوش داده و سپس موضع درست را انتخاب كنند.
   دانشجويان بايد نشست‌هاي مختلفي را با حضور كارشناسان برگزار كنند تا به اين وسيله به آگاهي‌بخشي دانشجويان و جامعه بيفزايند البته نبايد صرفا به موضوعات سياسي اكتفا و از ساير موضوعات مثل مسائل فرهنگي، حقوقي، مذهبي يا مسائل منطقه‌اي غفلت كنند.
  من بارها گفته‌ام سياسي‌ترين فعاليت پرداختن به مسائل فرهنگي است زيرا اگر مسائل فرهنگي ما حل شود ما به نتايج سياسي موردنظر خود مي‌رسيم. شعار دادن عليه كسي دردي را دوا نمي‌كند.
  من پيش از انقلاب در يكي از دانشكده‌ها و حوزه علميه مشهد، مطالعه كتاب‌هاي شهيد مطهري، مرحوم بازرگان و شريعتي را به دانشجويان توصيه مي‌كردم كه بابت آن هم دستگير شدم ولي تلاش‌هاي ما به نتيجه رسيد و افراد بزرگ و فهميده تربيت شدند.
  بايد مسائل مربوط به منطقه مثل فلسطين، حزب‌الله، سوريه و داعش مورد بررسي قرار گيرد. اصلاح‌طلب كسي است كه نسبت به غزه و لبنان حساس باشد. آنها كه شعار نه غزه، نه لبنان را سر دادند نسبتي با اصلاح‌طلبان نداشتند. وظيفه ما حمايت از فلسطين و لبنان است زيرا امنيت همگي ما به يكديگر بستگي دارد. شعار نه غزه، نه لبنان خلاف انقلاب اسلامي و اصلاحات است.
  هر فعاليت سياسي اتهاماتي را هم در بر دارد و در واقع فعاليت سياسي بدون اتهام‌خوردن شدني نيست، البته با رعايت چند مساله مثل توجه به مسائل ديني، پرهيز از استفاده از سيگار و موادمخدر، موضع‌گيري علني و صريح درباره مسائل فلسطين و حزب‌الله و پرهيز از ارتباط غيرضروري دختران و پسران در دانشگاه مي‌تواند مانعي براي اتهام‌زني به فعاليت‌هاي سياسي در دانشگاه باشد.
  آگاهي‌يابي دانشجويان در اثر ارتباط با احزاب شكل مي‌گيرد كه اين ارتباط اشكالي ندارد و يك دانشجو مي‌تواند هم عضو تشكل‌هاي دانشجويي و هم عضو حزب باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها