• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4100 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

راي شوراي اقتصاد به افزايش توليد نفت

شوراي اقتصاد روز گذشته در نشست خود با درخواست وزارت نفت مبني بر افزايش توليد نفت از ميادين در حال بهره‌برداري، موافقت كرد. حاصل اين توافق، افزايش توليد نفت از 29 ميدان نفتي در حال بهره برداري بود.

اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور، در اين جلسه با اشاره به درخواست وزارت نفت مبني بر افزايش توليد نفت از ميادين در حال بهره‌برداري، گفت: طرح افزايش توليد نفت از ميادين در حال بهره‌برداري كشور علاوه بر اينكه از ضرورت‌هاي اصلي كشور است، مي‌تواند با اشتغالزايي قابل توجهي در مناطق نفتخيز براي مردم اين مناطق نيز همراه باشد.

در ادامه اين جلسه درخواست وضع عوارض صادرات بر مواد خام معدني از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد و پس از ارايه گزارشي از آمار صادرات سنگ‌آهن در سال‌هاي ۹۵ و ۹۶ و توضيحاتي درباره چشم‌انداز سنگ‌آهن در افق ۱۴۰۴، تصميمات لازم درباره عوارض صادرات اتخاذ شد.

همچنين در اين جلسه قيمت خريد تضميني محصولات زراعي براي سال ۹۷ و محصولات باغي براي سال ۹۶ به تصويب رسيد و در خصوص دستورالعمل تعيين قيمت تجهيزات پزشكي نيز تصميم‌گيري شد.

استفاده از تسهيلات مالي خارجي براي خط ۲ قطار شهري كرج و حومه و تمديد فاينانس احداث قطار حومه‌اي شهر جديد گلبهار به مشهد نيز از جمله درخواست‌هاي وزارت راه و شهرسازي بود كه در اين جلسه به تصويب رسيد.

در اين نشست همچنين به درخواست وزارت امور اقتصادي و دارايي درباره بازپرداخت تسهيلات دريافتي براي اجراي طرح‌هاي انتفاعي از سوي دستگاه‌هاي اجرايي، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه فهرست ميزان بدهي دستگاه‌هاي مختلف اجرايي در قبال تسهيلات دريافتي را احصا و بازپرداخت اين تسهيلات را پيگيري كند. پاد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون