• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4101 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ خرداد

فيلمي از ابراهيم گلستان در تلويزيون

مستند ايراني «موج، مرجان، خارا» به كارگرداني مشترك ابراهيم گلستان و آلن پندري امروز چهارشنبه، ۹ خرداد ساعت ۲۱ براي نخستين‌بار از تلويزيون پخش مي‌شود.

روابط عمومي شبكه مستند سيما اعلام كرده است كه شانزدهمين قسمت از سري جديد مجموعه «گنجينه» به تهيه‌كنندگي حنيف شهپر راد با پخش مستند «موج، مرجان، خارا» روي آنتن مي‌رود. شهپرراد در اين زمينه گفت: «موج، مرجان، خارا» از فيلم‌هاي مهم ساخته‌شده در دهه ۴۰ است كه از گسترش پيشرفت فضاي نفتي ايران در آن سال‌ها خبر
مي‌دهد، در اين مستند كه به گفتار متن فوق‌العاده و مونتاژ بي‌نظيرش مشهور است، واژه‌ها و مونتاژ به شيوه هنرمندانه‌اي كنار هم قرارگرفته و فيلم را آهنگين كرده‌اند.

وي افزود: اين فيلم به سفارش وزارت نفت آن دوران ساخته‌شده و گرچه نام دو كارگردان براي آن گفته‌شده اما درواقع كار ابراهيم گلستان محسوب مي‌شود و بيشتر كارهاي تكنيكال فيلم بر عهده آلن پندري بوده است.

اين مستندساز تصريح كرد: نسخه‌اي كه در اختيار داريم از وزارت نفت تهيه‌ شده و آن‌چنان كيفيت بالايي ندارد، اما ارزش پخش شدن دارد و براي نخستين‌بار از تلويزيون پخش خواهد شد.

شهپرراد افزود: گفتار متن فوق‌العاده اين مستند را گلستان نوشته، كسي كه كارش را از ادبيات شروع مي‌كند، گزارشگر بوده و در ادامه فيلم مي‌سازد، به همين دليل است كه آثارش گرچه زياد نيستند اما اثرگذارند.

وي تصريح كرد: اين مستند امشب ساعت ۲۱ از شبكه مستند پخش مي‌شود و بازپخش آن نيز روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ساعت ۹ خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون