• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3196 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند

رييس ستاد هماهنگي شوراياري‌ها اعلام كرد 3000 صندوق براي انتخابات شوراياري‌ها

گزينش داوطلبان و افشاي نام رد صلاحيت‌شدگان از سوي برخي جناح‌ها شايعه است

  حميدرضا خالدي /  مرتضي طلايي در نشست خبري مشترك خود با محمد سالاري، رييس هيات نظارت انتخابات شوراياري‌ها درپاسخ به «اعتماد» درمورد ابهاماتي چون گزينش داوطلبان و افشاي نام و دلايل رد صلاحيت‌شدگان از سوي خود عوامل بررسي‌كننده صلاحيت‌ها گفت: اينها شايعاتي بيشتر نيست و جوابي براي آنها ندارم.
طلايي همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني براينكه با توجه به بي‌خبري 83 درصدي مردم از انتخابات شوراياري‌ها، پيش‌بيني شما از ميزان مشاركت شهروندان و آرايي كه هر يك از كانديداها كسب خواهد كرد، چيست؟ گفت: از آمار 83 درصدي بي‌خبري مردم بي‌اطلاعم ولي اميدوارم با همكاري رسانه‌ها اين انتخابات با مشاركت حداكثري مردم برگزار شود. وي با اشاره به برگزاري چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌ها در ۲۲ اسفند سال جاري گفت: افراد برگزيده از نيمه دوم فروردين ۹۴ فعاليت خود را رسما آغاز خواهند كرد.
رييس ستاد هماهنگي شوراياري‌هاي شهر تهران، با اشاره به زمان تبليغات داوطلبين و كانديداهاي چهارمين دوره شوراياري شهر تهران اظهار داشت: از 14 تا 20 اسفند زمان تبليغات داوطلبان در نظر گرفته شده است و در روزهاي آينده و همزمان با زمان تبليغات، اطلاع‌رساني وسيعي در مناطق مختلف تهران خواهد شد.
طلايي ادامه داد: جهت برگزاري انتخابات باشكوه، نشست‌هايي نيز با هيأت‌هاي مذهبي در سازمان تبليغات برگزار خواهد شد تا بتوانيم از ظرفيت موجود هيأت‌هاي مذهبي در سازمان تبليغات و يكصد مسجد خاص تهران با هماهنگي مركز امور رسيدگي مساجد نيز استفاده كنيم. طلايي با ذكر اينكه در بحث تبليغات نيز تمهيداتي براي داوطلبان از جمله امكان ارسال 500 پيامك در نظر گرفته شده است، گفت: همچنين در اين زمينه از ظرفيت شبكه‌هاي اجتماعي، سايت‌ها و خبرگزاري‌ها استفاده خواهد شد.  نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران اظهار اميدواري كرد در 22 اسفند روز برگزاري انتخابات چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌ها در 354 محله تهران شهروندان حضور حداكثري را داشته باشند و منتخبين خود را انتخاب كنند.
به گفته وي، نفرات برگزيده از نيمه دوم فروردين 94 فعاليت خود را به طور رسمي در چهارمين دوره شوراياري‌ها آغاز خواهند كرد.
محمد سالاري در نشست خبري چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌هاي شهر تهران اظهار داشت: خوشبختانه تمام تمهيدات لازم براي برگزاري يك انتخابات باشكوه و با حضور حداكثري مردم در 354 محله شهر تهران پيش‌بيني شده است.
در ادامه اين جلسه، محمد سالاري، رييس هيأت نظارت بر انتخابات شوراياري‌هاي شهر تهران با تاكيد براينكه دولت تدبير و اميد همكاري بسيار خوبي را با ما داشته است، گفت: در همين زمينه دستورات لازم به وزارت كشور و فرمانداري‌هاي شهر تهران، ري و شميرانات داده شده است.
سالاري گفت: با وجود اينكه برخي مخالف برگزاري انتخابات بودند و مطرح مي‌كردند كه مصوبه‌اي براي برگزاري انتخابات وجود ندارد اما در همين زمينه دولت تدبير و اميد تلاش ويژه‌اي را جهت برگزاري اين انتخابات كرده ‌است.
رييس هيأت نظارت بر انتخابات شوراياري‌هاي شهر تهران گفت: 2000 صندوق براي جمع‌آوري آراي شهروندان در 22 اسفندماه پيش‌بيني شده است كه با توجه به نيروي انساني 4800 نفري پاي صندوق‌ها و هيأت نظارت، پيش‌بيني يك انتخابات با شكوه و سالم مي‌شود. وي افزود: علاوه بر هيأت نظارت شوراياري‌ها ما يك ناظر نيز در سطح فرمانداري‌ها از جمله فرمانداري تهران، شميرانات و ري خواهيم داشت و همكاري لازم را در اين دوره از انتخابات خواهند كرد. رييس هيأت نظارت بر انتخابات شوراياري‌هاي شهر تهران خاطرنشان كرد: ناظراني نيز از طرف 31 عضو شوراي شهر، پايگاه‌هاي بسيج، مساجد، انجمن اوليا و مربيان در محلات شهر تهران معرفي شده‌اند. سالاري همچنين دربخش ديگري از سخنان خود درمورد نحوه تاييد صلاحيت كانديداها گفت: از ديد ما تمام كساني كه از سوي مراجع چهارگانه نظارتي تاييد شده‌اند، صلاحيت حضور در انتخابات را دارند. به گفته رييس هيأت نظارت بر انتخابات شوراياري‌هاي شهر، در حال حاضر 13 هزار و 850 نفر در سايت شوراياري‌ها ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين تعداد كمتر از سه هزار و 500 نفر انتخاب خواهند شد. وي ادامه داد: از جمله تغييراتي كه بنا داشتيم در چهارمين دوره انتخابات شوراياري‌ها انجام دهيم كاهش سن داوطلبان از 18 به 15 سال بود كه البته در اين زمينه فرمانداري مخالفت كرد و ما نيز به راي آنها احترام گذاشتيم. سالاري از سويي اشاره‌اي هم داشت به حذف قيد الزام به اينكه داوطلبان بايد حداقل يك سال درمحله ثبت نامي خود ساكن بوده باشند و تصريح كرد: تعداد قابل توجهي از داوطلبان تاييد صلاحيت شده تا فردا اسامي‌شان از طريق پيامك و از طريق سايت شوراياري‌ها اعلام مي‌شود. وي همچنين براين نكته تاكيد كرد كه امكان رسيدگي به صلاحيت داوطلبان در روزهاي آتي نيز وجود دارد و گفت: تا به امروز 95 درصد از داوطلبان تاييد صلاحيت شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها