• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3196 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۳ اسفند

چهار درصد نيروهاي شهرداري با مجوز شورا اخراج مي‌شوند


اعتماد | ديروز شوراي شهر در جريان بررسي بودجه‌هاي سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته به شهرداري، راي به اخراج چهار درصد از كاركنان شهرداري تهران داد.
براساس گزارش بودجه‌اي ارايه شده در جلسه ديروز،  بودجه سازمان‌ها (۲۲ سازمان) و شركت‌هاي (۲۰ شركت) ‌وابسته به شهرداري تهران در سال ۹۴ بالغ بر يكصد و يك هزار و يكصد و هفتاد و نه ميليارد و دويست و چهل و پنج ميليون و نهصد و بيست هزار ريال است.
براين مبنا بودجه سازمان‌هاي وابسته سي و هفت هزار و چهارصد و نود و هشت ميليارد و شصت ميليون و نهصد و بيست هزار ريال؛ و بودجه شركت‌هاي وابسته شصت و سه هزار و ششصد و هشتاد و يك ميليارد و يكصد و هشتاد و پنج ميليون ريال است.
عليرضا دبير، رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران دراين خصوص اظهار داشت: جمع اين مبالغ شصت و شش هزار و نهصد و چهل و سه ميليارد و سيصد و چهل و نه ميليون ريال است. مبالغي كه در لايحه بودجه عمومي شهرداري نيز ذكر شده است.
دركنار بررسي بودجه، ماهيت قانوني برج ميلاد و سازمان فرهنگي هنري شهرداري نيزبا تذكر مجتبي شاكري درجلسه ديروز شورا مطرح شد. وي با ذكر اينكه هنوز برج ميلاد اساسنامه شوراي شهر را ندارد، گفت: بايد پرسيد برج ميلاد و سازمان فرهنگي هنري شهرداري مطابق كدام جلسه شوراي شهر اساسنامه تصويب شده دارد؟
مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران در پاسخ به اين سوال و تذكرگفت: مسوولان مي‌گويند اساسنامه دارند. سپس شاكري ادامه داد: شهاب مرادي، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري با توجه به اينكه اين سازمان فاقد اساسنامه شوراي شهر است اينگونه اظهارنظر مي‌كند كه بايد پاسخگوي هيات مديره سازمان خود باشد نه شوراي شهر. البته اين پاسخ صحيح است. چرا كه اين سازمان فاقد اساسنامه شوراي شهر است و مشكل حقوقي در اين زمينه وجود دارد.

دستور شورا براي تعديل نيرو

نيروي انساني، يكي ديگر از سرفصل‌هاي مورد بحث در اين جلسه بود. عليرضا دبير، رييس كميسيون برنامه و بودجه درهمين خصوص گفت: سال گذشته براي اولين بار در تاريخ شورا آمار نيروي انساني دقيق شهرداري تهران را مشخص كرديم. اين در حالي بود كه آمار منابع انساني با آمار شركت‌ها و سازمان‌ها همخواني نداشت.
براساس تبصره دوم پيشنهادي، شهرداري تهران موظف است بر اساس مفاد ماده ۱۱۷ مصوبه برنامه پنج ساله دوم شهرداري تهران در چارچوب قوانين و مقررات نسبت به تعديل كاركنان خود تا چهار درصد از نيروي انساني شاغل غيركارشناسي را در طول سال ۹۴ اقدام كند. همچنين به كار‌گيري نيروي انساني جديد تحت هر عنوان مازاد بر سقف تعيين شده در مفاد تبصره دو صدرالذكر در حيطه وظايف هيات مديره و مديران عامل سازمان‌ها و شركت‌ها نبوده و هر گونه پرداخت در اين خصوص ممنوع است و صرفا با مجوز شهردار تهران (معاونت توسعه منابع انساني) امكان‌پذير خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها