• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4106 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

صالحي؛ از تهديد به دفن در رآكتور تا «مرگ بر وطن‌فروش»

«مرگ بر خائن»، «مرگ بر وطن‌فروش» و «مرگ بر منافق» شعارهايي بود كه تعدادي از راهپيمايان روز قدس با آن از علي‌اكبر صالحي، رييس سازمان انرژي اتمي استقبال كردند. روز جمعه فيلمي از حضور صالحي در راهپيمايي روز قدس منتشر شد كه نشان مي‌داد تعدادي به سمت او مي‌روند و رييس سازمان انرژي اتمي را خائن خطاب مي‌كنند. صالحي هم راه كج كرده و به سمتي ديگر مي‌رود تا شايد از شر شعارهاي تندروهاي روز قدس رها شود. اين افراد صالحي را دنبال و او را با شعارهاي تندتر و با صداي بلندتر همراهي كردند. در فيلم منتشرشده صالحي با عصبانيت رو به يكي از شعار‌دهندگان مي‌گويد: «خيلي بي‌ادبيد. بي‌ادبيد. مردك. مردك. بي‌ادب.»

همين اتفاق باعث شد تا عكسي برافروخته و عصباني از علي‌اكبر صالحي روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت كه خيلي زود سر از CNN درآورد و به دنيا مخابره شد. اين اتفاق البته واكنش‌هاي داخلي بسياري به همراه داشت.

حسام‌الدين آشنا، مشاور فرهنگي رييس‌جمهور در يادداشتي به سر دادن شعارهايي عليه رييس سازمان انرژي اتمي در حاشيه راهپيمايي روز قدس واكنش نشان داد و در توييتر نوشت: «آگاهي از دستاوردهاي غيرنظامي سازمان انرژي اتمي در دوران 1400-1392 كساني را شرمنده خواهد كرد كه ناآگاهانه عليه رييس آن شعار دادند و كسان ديگري را رسوا خواهد كرد كه آگاهانه اين طراحي را انجام دادند.»

 

آيندگان تلاش‌هاي صالحي را خواهند ستود

محمود واعظي، رييس دفتر رييس‌جمهوري نيز از ديگر دولتي‌هايي بود كه نسبت به شعارها عليه صالحي واكنش نشان داد. محمود واعظي در حساب كاربري خود در اينستاگرام با اشاره به سردادن شعارهايي توهين‌آميز از سوي عده‌اي به رييس سازمان انرژي اتمي در راهپيمايي روز قدس نوشت: «متاسفانه در حين راهپيمايي روز جهاني قدس كه همه بايد عليه رژيم جنايتكار صهيونيستي و حاميان امريكايي و منطقه‌اي‌اش فرياد بكشند؛ برخي افراد به جناب آقاي دكتر صالحي بي‌احترامي كردند. ولايت‌پذيري، عشق به كشور و مردم، همچنين تلاش‌هاي صادقانه و ارزنده ايشان در پيشبرد فناوري هسته‌اي كشور، به ويژه در سال‌هاي اخير، انكار ناپذير است.»

او در بخش ديگري از اين پيام اينستاگرامي نوشت: ‌«بي ترديد حتي اگر عده‌اي چشم در برابر حقيقت ببندند؛ آيندگان تلاش‌هاي اين همكار خدوم و صبور دولت براي ايران را خواهند ستود و اجرشان نزد خداوند متعال و قدرشناسي‌شان توسط ملت شريف ايران محفوظ خواهد بود. اميدوارم آنان كه نظرات متفاوتي دارند، باور كنند كه منطق، بهتر و كارسازتر از توهين است.»

 

مخابره تصوير خشمگين صالحي به جهان

مجيد فراهاني، ‌عضو شوراي شهر تهران نيز در توييتر خود واكنش جالبي نشان داد و نوشت: «گزارشگر CNN تصاوير حمله به رييس سازمان انرژي اتمي را بارها با تيتر بالا گرفتن اختلافات داخلي در ايران با لبخند مخابره كرد. احسنت بر دلواپساني كه اينگونه پيام انسجام وحدت، اخلاق و اميد را آن هم در روز قدس و ماه مبارك رمضان به جهانيان مخابره كردند.»

همچنين بهروز نعمتي، نماينده عضو فراكسيون مستقلين نيز شعار عليه برخي مسوولان در راهپيمايي روز قدس را در تضاد با فلسفه اين روز دانست و گفت: «متاسفانه يك عده معدودي هميشه هستند كه به دنبال ايجاد حاشيه‌سازي در برخي مناسبت‌ها هستند. زماني كه آيت‌الله هاشمي در قيد حيات بودند در مورد ايشان هم اين اتفاق مي‌افتاد و در مواردي هم شعارهايي عليه آقاي روحاني سر داده شده است. اينها كساني هستند كه غير از خودشان همه را منافق تصور مي‌كنند.»

 

آيا اين شعارها صداي مردم است؟

حسين كاشفي، ‌از اعضاي حزب اتحاد ملت در مواجهه با شعارهايي عليه صالحي در روز قدس گفت: ‌«وقتي براي چندين بار چنين حركت‌هايي را از سوي عده‌اي عليه مسوولان كشورمان مي‌بينيم بايد بخواهيم تا مسوولان ذيربط به اين موضوع وارد شوند و مشخص كنند كه آيا اين شعارها صداي مردم است؟ آيا صداي انقلاب است؟ آيا صدايي است كه قرار است در روز قدس شنيده شود؟ آيا اين بداخلاقي‌ها به نفع كشور است؟»

او همچنين افزود: «بايد مشخص شود كه اين عده از كجا حمايت مي‌شوند و حمايت‌كنندگان آنها كه به خود اجازه مي‌دهند صفوف وحدت و انسجام ملت را به هم بزنند چه منفعتي به دست مي‌آورند. بايد مشخص شود كه به هم خوردن انسجام و وحدت ملي ايران به نفع چه كساني تمام مي‌شود.»

صالحي گرچه آخرين جمعه ماه رمضان از سوي برخي تندروها با شعارهايي مواجه شد اما او پيش از اين و در جريان تصويب برجام كه همراه با محمد جواد ظريف رفت و آمد بيشتري به مجلس داشت هم از سوي دو تن از نمايندگان مورد حمله قرار گرفته بود و يك بار هم از سوي روح‌الله حسينيان، نماينده مجلس نهم تهديد شده بود. حسينيان همان زمان خطاب به صالحي گفته‌بود: «اگر من به قدرت برسم تو را در رآكتور اراك دفن مي‌كنم و رويت سيمان مي‌ريزم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون