• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4106 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۰ خرداد

رشد ۲۷ درصدي توليد فولاد خام

در چهارماهه اول سال ميلادي، فولاد مباركه با توليد ۲ ميليون و ۲۷۶ هزار تن، فولاد هرمزگان با توليد ۵۰۵ هزار تن و مجتمع فولاد سبا با توليد ۳۸۸ هزار تن، به ترتيب رشد ۱۲ و ۶ و ۷۰ درصدي را به ثبت رساندند. به گزارش انجمن جهاني فولاد (World Steel Association)، در مدت مذكور، ايران ۸ ميليون و ۱۲۷ هزار تن فولاد خام توليد كرد كه در مقايسه با توليد سال گذشته (۶ ميليون و ۳۶۹ هزار تن) 27.6 درصد رشد را نشان مي‌دهد. اين گزارش حاكي است توليد فولاد خام ايران در آوريل ۲۰۱۸ با رشد 12.4 درصدي به يك ميليون و ۹۵۰ هزار تن رسيد؛ اين در حالي است كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته يك ميليون و ۷۳۵ هزار تن بود. توليد ۶۴ كشور فولادساز جهان نيز در چهارماهه نخست سال جاري ميلادي ۵۷۵ ميليون و ۱۵۵ هزار تن ثبت شد كه حاكي از رشد ۴ درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. همچنين ميزان توليد فولادسازان جهان در آوريل ۲۰۱۸، با 4.1 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸ ميليون و ۳۲۲ هزار تن رسيد. اين رقم در آوريل سال گذشته ۱۴۲ ميليون و ۴۳۳ هزار تن ثبت شد. طي چهارماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتيب چين با توليد ۲۸۸ ميليون و ۹۶۹ هزار تن، هند با ۳۵ ميليون و ۳۸۱ هزار تن، ژاپن با ۳۵ ميليون و ۱۲۹ هزار تن، روسيه با ۲۳ ميليون و ۷۹۷ هزار تن و كره جنوبي با ۲۳ ميليون و ۶۹۶ هزار تن ۵ كشور برتر فولادساز جهان بودند. در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ (از ۱۰/۱۰/۱۳۹۶ تا 10/02/1397) توليد فولاد خام در گروه فولاد مباركه (فولاد مباركه، مجتمع فولاد سبا و فولاد هرمزگان) با 15.4 درصد رشد به ۳ ميليون و ۱۶۹ هزار تن رسيد؛ در اين بازه زماني توليد فولاد خام ايران نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27.6 درصد رشد كرده است.

 

تقدير از بانك صنعت و معدن

سيد حميد كلانتري، معاون امور تعاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با ارسال نامه‌اي براي علي اشرف افخمي، رييس هيات‌مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن از اين بانك به خاطر حمايت از بخش تعاوني اقتصاد كشورمان قدرداني كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بانك صنعت و معدن، كلانتري در اين نامه آورده است: نظر به اينكه عملكرد آن بانك در خصوص اعطاي تسهيلات در سال 1395 در حمايت از بخش تعاوني اقتصاد قابل توجه بوده است، بدين‌وسيله از فعاليت‌هاي ارزشمند جنابعالي و همكاران آن بانك تقدير و تشكر نموده، توفيقات روزافزون شما را از درگاه خداوند رزاق خواستارم.

 

رشد 28 درصدي سود عملياتي ايرانول در سال 96

گروه اقتصادي| صورت‌هاي مالي شركت اصلي و تلفيقي حسابرسي شده شركت نفت ايرانول با اعلام سود سهام صورت سودوزيان به ازاي هر سهم 1076 ريال در سامانه كدال منتشر شد. صورت سودوزيان شركت اصلي حاوي رشدي در همه زمينه‌ها نسبت به سال قبل شامل افزايش فروش 20 درصد، سود ناخالص 17 درصد، سود عملياتي 28 درصد و سود خالص پس از كسر ماليات با رشدي به ميزان 8 درصد نسبت به سال قبل است كه در سامانه كدال با نماد شرانول درج شد. به گزارش «اعتماد» سود خالص هر سهم شركت نفت ايرانول در سال مالي قبل برابر با مبلغ 1990 ريال با سرمايه 1.000.000 ميليون ريال بوده كه با توجه به افزايش سرمايه انجام شده در سال مالي 1396 به ميزان 100 درصد، اين سود برابر با مبلغ 1076 ريال شده است. براساس اطلاعات منتشر شده در سيستم كدال بورس، اولين پيش‌بيني سود هر سهم براي سال مالي منتهي به 29/12/1396 شركت اصلي مبلغ 961 ريال اعلام شده بود كه نهايتا مبلغ 1076 ريال تحقق يافت كه نسبت به پيش‌بيني اوليه 12% افزايش نشان مي‌دهد. مجموع مبلغ سود خالص شركت معادل مبلغ 2.152.632 ميليون ريال با سرمايه ثبت شده به مبلغ 2.000.000 ميليون ريال است. همچنين مجموع سود انباشته شركت مبلغ 3.031.605 ميليون ريال بوده كه اين مبلغ نسبت به مبلغ مشابه در سال قبل رشدي برابر با 9% در شركت اصلي برخوردار است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون