• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4112 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۸ خرداد

كرواسي نيجريه را آسان برد

ويچ‌ها زهردار ظاهر شدند

كرواسي با رهبري مودريچ جام جهاني را با برد آغاز كرد؛ در مقابل جوان‌ترين تيم جام، يعني نيجريه. كرواسي از زمان اولين حضورش در بزرگ‌ترين رويداد فوتبالي دنيا، فقط حضور در جام جهاني 2010 را از دست داده و از شش دوره ممكن در پنج دوره حضور داشته. آنها با رهبري بل‍اژويچ، سال 1998 براي اولين‌بار راهي جام جهاني شدند و با يك نمايش شگفت‌انگيز از به هم آميختن قدرت و سرعت توانستند تا نيمه‌نهايي مسابقات بالا بروند و اگر كمي خوش‌شانس بودند و مدافعين فرانسه آن روز به خصوص را براي زدن معدود گل‌هاي زندگي‌شان انتخاب نمي‌كردند، مي‌توانستند حتي فيناليست هم شوند. جامي كه در نهايت با مقام سومي و آقاي گلي داور شوكر براي آنها پايان يافت.

آن شروع فوق‌العاده باعث شد حساب وي‍ژه‌اي روي اين تيم تازه وارد باز شود. اما آنها در هر سه جام‌ جهاني 2002، 2006 و 2014 با سه امتياز و قرار گرفتن در رده سوم كارشان را به پايان رساندند. خيلي‌ها معتقد بودند كه فرانسه اولين و آخرين نمايش دلپذير كروات‌ها در دنياي فوتبال خواهد بود و همين حضور در جام و نهايتا كسب سه امتياز بيشترين چيزي است كه مي‌توان از آنها انتظار داشت.

اما به نظر مي‌رسد جام جهاني امسال كمي متفاوت باشد. كرواسي با يك خط هافبك فوق‌العاده قدرتمند در مسابقات ظاهر شده. حضور مودريچ و راكيتيچ، دو هافبك تراز اول تيم‌هاي رئال و بارسلونا وزن خاصي به تيم كرواسي بخشيده. حضور سه بازيكن تاثيرگذار فصل گذشته سري‌آ‌ يعني مانژوكيچ و پريشيچ و برزويچ باعث شده زنجيره تهاجمي كرواسي بسيار زهردار به ‌نظر برسد. آنها با سرمربي‌گري داليچ جوان در همان بازي اول نفس تيم نيجريه را بريدند و در نهايت موفق شدند در اولين گام به آنچه در مجموع سه بازي اول‌‌شان در جام‌هاي گذشته رسيده بودند، برسند. يعني سه امتياز.

كرواسي البته مي‌داند كه بازي با نيجريه آسان‌ترين بازي‌شان در جام هجدهم بوده و آنها بايد براي صعود با رقباي قدرتمندي مثل آرژانتين و ايسلند دست و پنجه نرم كنند. تيم‌هايي كه البته با تساوي در بازي اول فرصت صدرنشيني را لااقل براي چند روز در اختيار كروات‌ها قرار دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون