• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4128 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

اشعث كندي ، خيانت كرد روحاني چطور؟

«به تاريخ كه نگاه مي‌كنم، امثال اشعث كندي و ابوموسي اشعري يك عمر به امام علي(ع) خون‌دل دادند، يكي دوبار هم در حرف و نه در عمل، مواضع درست داشتند، اما مالك‌اشتر براي دستبوسي از آنها دستپاچه نشد.» حميد رسايي، نماينده تندرو سابق مجلس و جبهه پايداري با انتشار اين توييت اين‌بار نه به اصلاحات و اصلاح‌طلبان بلكه به سردار قاسم سليماني حمله كرد. رسايي در اين توييت به بخشي از نامه سردار سليماني خطاب به حسن روحاني اشاره كرده است كه سليماني به رييس‌جمهور گفته است دست شما را مي‌بوسم. ظاهرا اين نامه زياد به مذاق تندروها خوش نيامده و اين جريان كه از هر فرصتي براي ضربه زدن به اتحاد داخلي استفاده مي‌كند، بار ديگر توپخانه خود را آتش كرده و اين‌بار هدف حملات سردار سليماني است. سردار سليماني كه نام او از زمان مقابله با داعش بيش از گذشته بر سر زبان‌ها افتاد بار‌ها ثابت كرده است كه چهره‌اي سياسي نيست و همواره تلاش دارد تا در راستاي منافع ملي قدم بر‌دارد. نامه اخير او نيز حاكي از آن است كه اگر كشور در تنگناهاي سخت قرار گيرد قواي نظامي از دولت منتخب مردم براي پيشبرد اهداف همان‌طور كه تا امروز حمايت كرده از امروز به بعد نيز حمايت مي‌كند؛ حمايتي كه خبر از وجود وحدت در ميان سران تصميم‌گير كشور مي‌دهد و اين زنگ خطري جدي براي تندرو‌ها است چرا كه آنها همواره بر طبل انشقاق كوبيده‌اند بر همين اساس نمي‌توانند وضعيت اتحاد را تحمل كنند و براي بر هم زدن اين اتحاد دست به هر كاري خواهند زد. كشور امروز در مقطع حساسي است و عبور از اين بزنگاه نياز به وحدت داخلي دارد اما چرا برخي تندرو‌ها تمام توان خود را براي اختلاف در داخل به كار بسته‌اند؟

حسن روحاني بارها در سخنراني‌هاي خود تلويحا به اين موضوع اشاره كرده است كه حل مشكلات بين‌المللي ممكن است اما مقابله با اختلافات داخلي سخت و دشوار خواهد بود. روحاني از سخت بودن مقابله با موضوعي مي‌گويد كه اين روزها تند‌روها پيشگام آن شده‌اند و از هيچ تلاشي براي ضربه زدن به دولت و چهره‌هاي سرشناس مضايقه نمي‌كنند. توييت هتاكانه رسايي واكنش‌هاي منفي بسياري در فضاي مجازي داشت تا جايي كه كاربر‌ها فارغ از اختلافات سياسي، در مذمت اين هتاكي پاسخ رسايي را دادند كه البته اين پاسخ‌ها واكنش رسايي را به همراه داشت و او يكي پس از ديگري مخالفان خود را بلاك كرد. توييت رسايي از اين جهت هتاكانه بود كه در آن روحاني را به اشعث كندي تشبيه كرد. اشعث در جنگ صفين، چه در جنگيدن و چه در مذاكرات حكميت نقش موثري داشت و از كساني بود كه حضرت علي(ع) را مجبور به پذيرش حكميت و انتخاب ابوموسي اشعري به عنوان حكم اهالي عراق كرد. بر همين اساس روايات شيعي وي را «يك خيانتكار ديرينه» قلمداد مي‌كنند. حال اينكه رسايي بر اساس كدام سند و مدرك به راحتي نفر اول اجرايي كشور را به خيانتكاري متهم مي‌كند، مشخص نيست. اتهامي كه مي‌شود از طريق دستگاه‌هاي مربوطه پيگيري شود.

اما آن تنها واكنش به نامه سردار سليماني به رييس‌جمهور نبود. تعدادي از چهره‌هاي اصولگرايي ضمن تقدير از موضع‌گيري اخير رييس‌جمهور درباره تنگه هرمز، از نامه سردار سليماني استقبال كردند. خطيب نماز جمعه تهران با تقدير از نامه تشكر سرلشكر قاسم سليماني، فرمانده نيروي قدس سپاه به رييس‌جمهور، افزود: از آقاي سليماني تشكر مي‌كنم به خاطر نامه گرمي كه به آقاي روحاني نوشتند، اين در انسجام ملت خيلي موثر است، دشمن مي‌ترسد و مي‌گويد كه كشور يك كاسه است؛ اين مساله‌اي عقلي، ديني و نقلي است، عقل و دين مي‌گويد كه اسلام يك سخن دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون