• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4128 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

خبر

فرمانده كل سپاه پاسداران:

مي‌توان معناي استفاده از تنگه هرمز براي «هيچ‌كس» را به دشمن فهماند

سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران روز پنجشنبه در همايش پيشكسوتان جهاد و شهادت تهران به مواضع قاطعانه رييس‌جمهور برابر شيطنت اخير امريكايي‌ها در طراحي تحريم‌هاي جديد نفتي عليه ايران اشاره كرد. به گزارش خبرگزاري مهر وي ضمن ابراز اميدواري نسبت به عملي شدن آن در صورت لزوم و تاكيد بر همراه بودن آحاد مردم و مسوولان نظام در اين زمينه گفت: يقينا در شرايط محتمل با عملي شدن مواضع اخير مسوولان اجرايي كشور كه در حال پيش گرفتن رويكرد و نگاه انقلابي در صحنه نبرد امروز با دشمن به ويژه امريكاي مكار و جنايتكار هستند، مي‌توان به دشمنان فهماند كه استفاده از تنگه هرمز براي همه يا براي هيچ كس چه معنا و مفهومي مي‌تواند داشته باشد.

 

موسوي لاري:

سكوت شوراي عالي ‌سياستگذاري به معني انفعال نيست

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوي‌لاري در حاشيه مجلس ترحيم مجتبي تاجزاده در مورد تغيير تيم اقتصادي دولت گفت: اگر اين كار اتفاق بيفتد، ممكن است گشايشي ايجاد شود. وي اضافه كرد: البته نه به اين معنا كه همه مسائل حل شود بلكه اين مساله در راستاي مطالباتي است كه وجود دارد. وزير كشور دولت اصلاحات در مورد پيشنهاد جايگزيني عبدالله نوري به جاي عارف به ايلنا گفت: من از اين مسائل خبري ندارم و اين حدس و گمان‌هاي بي‌خودي است. موسوي لاري در خصوص انفعال شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان تصريح كرد: خير، سكوت به معناي انفعال نيست.

 

معاون پارلماني رييس‌جمهور:

مشكل آب آبادان و خرمشهر در اسرع وقت برطرف مي‌شود

حسينعلي اميري، معاون پارلماني رييس‌جمهور با اشاره به تلاش دولت براي برطرف كردن مشكل آب در شهرهاي جنوبي كشورمان همچون اهواز و آبادان، اظهار داشت: بخش قابل توجهي از جلسات هفته‌هاي گذشته دولت به موضوع آب اختصاص داده شده و اعتبار قابل توجهي براي آب تخصيص داده شده است. وي افزود: براي برطرف كردن مشكل آب آبادان، خرمشهر و خوزستان اقدامات خوبي صورت گرفته است. تا آنجايي كه اطلاع دارم وزير نيرو دستور دادند نيروهاي‌شان سه الي چهار شيفته در خوزستان فعاليت كنند تا مشكل آب آبادان و خرمشهر را حداكثر تا ۱۵ همين ماه برطرف كنند. اميري خاطرنشان كرد: وزير نيرو مرتب در جلسات دولت از پيشرفت‌هاي صورت گرفته در حوزه آبرساني به شهرهاي جنوبي گزارش‌هايي ارايه مي‌دهند؛ نظر رييس‌جمهور و معاون اول ايشان هم اين است كه سر قراري كه مقرر شده بود طرح‌هاي آبادان و خرمشهر افتتاح شود و فرآيندهاي ذكر شده به اتمام برسد. معاون پارلماني رييس‌جمهور به ايسنا گفت: همان‌طور كه حضرت امام گفته بودند ما هم معتقديم كه مردم آبادان، خرمشهر و خوزستان دين‌شان را به اسلام ادا كردند، مردم خرمشهر و آبادان بر نظام جمهوري اسلامي حق دارند و تلاش ما هم بر اين است كه در اسرع وقت مشكلات مردم اين شهرها را در حوزه‌هاي مختلف از جمله آب برطرف كنيم.

 

اعطاي تابعيت امريكا به 2500 ايراني دور از ذهن است

محمدرضا نجفي نماينده تهران و عضو فراكسيون اميد به اعتماد آنلاين گفت: دستگاه‌هاي مسوول و نظارتي بايد اعطاي تابعيت به 2500 ايراني در زمان مذاكرات برجام را بررسي كنند و جهت روشن شدن اذهان، نتايج اين بررسي را به استحضار مردم برسانند. به نظر من ابتدابه‌ ساكن چنين خبري نمي‌تواند مبناي قضاوت و داوري و تشخيص و به‌تبع اقدام قرار گيرد. از دستگاه‌هاي مسوول درخواست مي‌كنم كه اين موضوع را بررسي كنند و نتيجه آن را به مردم بدهند. حتما اگر چنين امتيازاتي گرفته شود ازنظر من هم مذموم و نادرستي است و به‌هيچ‌وجه درشان و حق جمهوري اسلامي، مديران جمهوري اسلامي و مردم ايران نيست. با اين فضاي آشفته اطلاع‌رساني كه وجود دارد و اين‌همه نامردمي كه در اطلاع‌رساني و خبررساني‌ها مي‌شود و سياست‌ورزي آلوده‌اي كه وجود دارد، من اعطاي تابعيت امريكا به ايرانيان را نمي‌پذيرم. اما اصرار دارم بررسي شود و نتيجه آن اعلام شود. اگر چنين چيزي باشد حتما پديده ناصحيح و خلاف شؤون كشور و ملت است و حتما بايد جبران و در آينده پيشگيري شود. اما اگر اين‌طور نباشد كه به‌احتمال غريب به‌يقين بر اساس تجارب و فهم و شناختم مي‌گويم، كه چنين اقداماتي بسيار دور از ذهن است. بايد از پيش‌داوري‌ها و قضاوت‌هاي عجولانه صرف‌نظر كنيم. نبايد براي رسيدگي به امور با تعجيل و يك‌جانبه اقدام كنيم و اين خلاف منافع و مصالح ملت و كشورمان است چون ممكن است در يكجا درست باشد اما درجاهاي متعدد ديگري منجر به سرمايه سوزي و آشفتگي و برهم خوردن حداقل انسجام و نيازهاي كشور شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون