• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4128 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۱۶ تير

محمد كشاني، مديرعامل شركت فولاد خوزستان :

رويكرد اصلي هلدينگ فولاد خوزستان تامين بازار داخلي است

رويكرد اصلي هلدينگ فولاد خوزستان تامين بازار داخلي است و تفاوت صادرات نسبت به برنامه به دليل عدم جذب بازار داخلي بوده است.

محمد كشاني مديرعامل شركت فولاد خوزستان اين مطلب را در نشست سالانه مجمع عمومي عادي سالانه شركت بيان كرد.

به گزارش خبرنگار ما، كشاني خلاصه گزارش عملكرد هيات‌مديره شركت را طي سال مالي منتهي به 29 اسفندماه سال1396 خطاب به مجمع عمومي در نشست سالانه اين مجمع ارايه نمود.

اين جلسه مطابق آگهي رسمي منتشره، در ساعت 10 و سي دقيقه صبح روز چهارشنبه سي‌ام خردادماه در محل مجتمع فرهنگي تالار امام رضا(ع) واقع در شهرك نفت اهواز آغاز گرديد. اين نشست با حضور اعضاي هيات‌مديره، مديرعامل، حسابرس مستقل و بازرس قانوني، نمايندگان سازمان‌هاي خصوصي‌سازي، بورس اوراق بهادار و دارندگان 74 و 29 صدم درصد از كل سهام شركت رسميت يافت و به موارد دستور جلسه قانوني پرداخت.

اين گزارش حاكي است، مديرعامل فولاد خوزستان در گزارشي كه به مجمع عمومي ارايه كرد توليد سه ميليون و 765 هزار و 590 تن شمش فولاد را كه با رشد 4 و شش دهم درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل، بيش از 17 درصد از توليد فولادخام كشور را شامل مي‌شود، به عنوان مهم‌ترين دستاورد توليدي شركت ذكر نمود.

كشاني افزود: فولاد خوزستان به عنوان بزرگ‌ترين عرضه‌كننده شمش فولادي كشور تلاش دارد نقش محوري خود را در تامين مواد اوليه باكيفيت مطلوب براي شركت‌هاي نوردي داخل كشور، به بهترين نحو ممكن ايفا نمايد.

وي در تشريح مهم‌ترين دستاوردهاي سال 96 فولاد خوزستان اظهار داشت: فروش 3 ميليون و 968 هزار تن محصول نهايي در بازارهاي داخلي و صادراتي و همچنين صدور بيش از 2 ميليون و 770 هزار تن محصول نهايي به مقصد بازارهاي جديدي در چهارده كشور جهان، دستاورد مهمي بود كه با وجود همه مشكلات اقتصادي ناشي از تحريم‌ها صورت گرفت.

وي افزود: دستاورد شايان توجه ديگري كه همزمان با اقدامات مهم ياد شده و براي اولين‌بار در تاريخ شركت به دست آمد، ورود فولاد خوزستان به بالادست زنجيره ارزش فولاد بود كه با تملك 67 درصد از سهام شركت صنعتي و معدني توسعه ملي و در راستاي اجرايي نمودن يك استراتژي ضروري در سرمايه‌گذاريهاي فولاد خوزستان محقق گرديد. به گفته كشاني كارخانه توسعه ملي در سنگان خراسان، دو واحد بزرگ توليد كنسانتره و گندله‌سازي هركدام با ظرفيت دو و نيم ميليون تن را شامل مي‌شود و قابليت زيرساخت‌هاي آن در صورت تامين سهميه سنگ آهن تا پنج ميليون تن در هركدام از بخش‌ها وجود دارد.

كشاني در ادامه برشمردن دستاوردهاي شركت در سال 96 گفت: بهينه‌سازي سبد محصولات با هدف حداكثر‌سازي سود متناسب با نياز بازار، همچنين استقرار نظام هلدينگ و ساختار حاكميتي شركت‌هاي تابعه و نيز بهينه‌سازي سبد محصولات با هدف حداكثر‌سازي سود متناسب با نياز بازار از ديگر موفقيت‌هاي شركت است.

وي به كاهش سطح موجودي انبارها با توجه به تحليل‌هاي محيطي و شرايط بازارها و نيز اجراي پروژه‌هاي توسعه‌اي، بهينه‌سازي و زيست‌محيطي همراه با بازنگري در سيستم مديريت ايمني و بهداشت حرفه‌اي و نيز توسعه شبكه پايش مداوم زيست محيطي به عنوان ديگر دستاوردهاي مديريتي در شركت اشاره نمود.

مديرعامل فولادخوزستان در ادامه سخنان خود بخش ديگري از افتخارات اين شركت را برشمرد و افزود: در اين سال دريافت تنديس سيمين و كسب بالاترين سطح تعالي سازماني در كشور، دريافت تنديس طلايي رعايت حقوق مصرف‌كنندگان براي پنجمين سال متوالي، ثبت ركورد تاريخي توليد از ابتداي راه‌اندازي و ثبت ركورد تاريخي صادرات و گسترش بازارهاي صادراتي از توفيقات شگرف فولاد خوزستان بود كه در نتيجه تلاش و همدلي كاركنان و مديران به دست آمد و علاوه بر آنچه ذكر شد، كسب عنوان صادركننده نمونه كشوري، دريافت تنديس واحد نمونه صنعتي، دريافت لوح تقدير و نشان افتخار مديريت منتخب جهادي يا مدير نمونه جهادي، دريافت تنديس و لوح تقدير باشگاه برتر در سطح كشور، توسط باشگاه فرهنگي _ ورزشي فولاد خوزستان از ديگر افتخارات به ثبت رسيده شركت فولاد خوزستان است كه همگي در سال 96 حاصل گرديد.

مديرعامل شركت فولاد خوزستان در ادامه گزارش خود به مجمع عمومي به تشريح برنامه‌هاي آتي شركت و طرح‌هاي توسعه پرداخت.

وي مهم‌ترين استراتژي شركت در اين زمينه را ايجاد خطوط جديد توليد و زيرساخت با سرمايه‌گذاري ميان‌مدت و بلندمدت، همچنين نوسازي و اصلاح خطوط موجود توليد و زير ساخت با سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت و زود بازده عنوان كرد و افزود: در اين مدت پروژه‌هايي را دنبال نموده‌ايم كه موجب پايداري هر چه بيشتر توليد و فرآيندهاي بهره‌برداري بوده‌اند و اجراي پروژه‌ها با رويكرد زيست‌محيطي، ايمني و بهداشت حرفه‌اي و رفاهي و با سرمايه‌گذاري ميان مدت و بلندمدت در اولويت قرار داشته است.

وي درخصوص پروژه‌هاي انجام شده و صددرصد به اجرا درآمده طي سال 96 گفت: مجموعه فرهنگي _ورزشي فولاد خوزستان كه شامل يك استاديوم مسقف 30هزار نفري نمونه در سطح كشور است در اين سال به اتمام رسيد.

به گفته كشاني مديرعامل، در اين مدت طرح‌هاي فني متعددي به اجرا درآمده است كه از جمله مهم‌ترين آنها مي‌توان به اين موارد اشاره نمود:

نصب و راه‌اندازي سيستم جمع‌آوري دود كوره شماره 4 فولادسازي،

احداث سيستم آب مدار باز كارخانه احيا مستقيم زمزم شماره يك،

افزايش ظرفيت پمپ خانه مركزي،

جمع‌آوري كامل سايت واحد احيا قديمي و منقرض HYL در مجاورت محوطه احيا شركت، سيستم تفكيك ضايعات آهني و غيرآهني،

توسعه كارگاه تعميرات فولادسازي،

اصلاح و نوسازي شبكه برق اضطراري فولادسازي،

احداث گالري كابل مدول شماره يك واحد احيا مستقيم شماره 2،

نصب داكت‌هاي تغيير مسير كوره شماره 2 فولادسازي،

احداث رينگ شستشوي مواد رساني فولادسازي،

عمليات انتقال آب لجن برگشتي اسكرابر شماره 20 TT از محل دستگاه تيكنر شماره 2 به شماره 1،

تكميل و راه‌اندازي جاده شمالي شركت،

اصلاح سيستم زهكشي باند سرباره فولادسازي،

اصلاح انبارهاي سطح شركت،

احداث رينگ شستشوي واحدهاي احيا مستقيم در محوطه‌سازي احيا شماره يك

و بالاخره نصب ماشين سرباره گير مذاب يا (Slag Rack)،

بنابر اظهار مهندس كشاني مديرعامل، فهرست ذكر شده خلاصه طرح‌هاي فني متعددي است كه در اين مدت با تلاش كاركنان بخش توسعه و همكاري تمامي كاركنان بخش‌هاي مرتبط در شركت فولاد خوزستان به انجام رسيده و مورد بهر‌برداري قرار گرفته‌اند.

مديرعامل سپس به برنامه‌ها و طرح‌هاي آتي شركت پرداخت و اظهارداشت: فولاد خوزستان با هدف حفظ سهم توليد در چشم‌انداز 1404 فولاد كشور، برنامه‌هاي ارتقاي بهره وري، توسعه ظرفيت‌هاي توليد و زيرساخت‌ها را در دستور كار قرار داده و طرح‌هاي آتي شركت در مجموع با هدف ارتقا بهره وري كل منابع، اجراي طرح‌هاي توسعه و متوازن‌سازي ظرفيت خطوط توليد، تكميل زنجيره توليد و حضور در صنايع بالا دستي شامل توليد كنسانتره سنگ آهن و پايين دستي يعني توليد محصولات نوردي دنبال مي‌شود و در اين زمينه همواره توسعه بومي‌سازي فناوري با هدف قطع وابستگي به خارج در تمامي طرح‌هاي توسعه شركت مدنظر قرار دارد.

اين گزارش حاكيست، جلسه مجمع عمومي عادي سالانه شركت فولاد خوزستان كه با نماد (فخوز) در بورس كالاي كشور فعال است، پس از استماع گزارش مديرعامل به ديگر موارد دستور جلسه مطابق روال قانوني پرداخت و مبلغ 750 ريال براي هر سهم را تصويب نمود.

در اين نشست، گزارش فعاليت هيات‌مديره و صورت‌هاي مالي تلفيقي گروه و شركت اصلي منتهي به تاريخ 29 اسفند 1396 و صورتهاي سود و زيان و جريان وجوه نقد براي سال مالي منتهي به تاريخ مذكور به تصويب مجمع رسيد. همچنين روزنامه‌هاي گسترش صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات و دنياي اقتصاد به عنوان روزنامه‌هاي كثيرالانتشار شركت براي سال 1397 انتخاب شدند.

برپايه اين گزارش جلسه مجمع در ساعت 12 به پايان رسيد و طي آن هيات رييسه به سوالات مطرح شده از سوي گروهي از سهامداران خرد كه اكثر كاركنان شاغل و بازنشسته شركت بودند، با سعه صدر پاسخ دادند.

برپايه اين گزارش، اقدامات سال گذشته هيات‌مديره از جمله سهامدار نمودن كاركنان بازنشسته و اجراي بخش‌هايي از موارد قانوني تسهيلات ايثارگران كه هردو مورد براي اولين‌بار به اجرا درآمده بود، از جمله مصاديق تقدير و تشكر كاركنان از هيات‌مديره و مديرعاملان كنوني و پيشين شركت در اين نشست بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون