• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4129 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير

بنگاه‌ها

26 سالگي تامين مالي صادرات

در آستانه بيست و ششمين سالگرد تاسيس اگزيم‌بانك ايران كه با هدف توسعه صادرات غيرنفتي در ابتداي دهه 70 تاسيس شد، اين بانك در مواجهه با موضوعاتي قرار دارد كه چگونگي مقابله با آن بر عملكردش موثر خواهد بود. گرچه مسائلي چون افزايش نرخ ارز و تاثير آن بر ارزش پول ملي از يك سو و تحريم‌هاي مجدد امريكا از سوي ديگر توسط مجموعه بانك توسعه صادرات قابل تامل قلمداد مي‌شود اما باتوجه به آمادگي‌هاي كسب شده در طول سال‌هاي تحريم، پيش‌بيني‌هايي براي مقابله با اين تهديدات در دستور كار قرار دارد.

در پسابرجام روابط كارگزاري جديد و حفظ روابط قبلي بانك توسعه صادرات با حدود 137 بانك خارجي از 60 كشور در قاره‌هاي مختلف شامل شعب و بانك‌هاي تابعه بانك‌هاي ايراني در خارج از كشور محقق شده است. اين روابط در حال حاضر در قاره اروپا با 24 كشور و 74 بانك، قاره آسيا با 22 كشور و 49 بانك، قاره آفريقا با 12 كشور و 13 بانك و قاره امريكا 2 كشور و 2 بانك و با 21 شعبه خارجي يا مستقل بانك‌هاي ايراني در قاره اروپا و آسيا برقرار شده است. توجه به عملكرد اعتباري بانك بيانگر آن است كه در سال 96 در بخش مصوبات تسهيلاتي از نظر مبلغ رشد 90 درصدي صورت گرفته، تسهيلات اعطايي ريالي در سال 96 در مقايسه با سال قبل 43 درصد رشد داشته است.

 

تعميرات اساسي ۳ واحد عملياتي نفت اصفهان

تعميرات اساسي واحدهاي تقطير، كاهش گرانروي و گاز مايع شماره دو شركت پالايش نفت اصفهان كه اول تيرماه آغاز شده بود ۲۵ تيرماه پايان مي‌يابد. مدير نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت اصفهان افزود: همزمان با تعميرات اساسي، با توجه به راه‌اندازي واحد تقطير۳ در آينده نزديك و نياز به ارتباطات عملياتي بين ۳ واحد تقطير شركت، خطوط لوله ارتباطي طي اين تعميرات اساسي اجرا مي‌شود، همچنين پروژه روزميني كردن مسير آب‌هاي خنك‌كننده واحدهاي تقطير، كاهش گرانروي و گاز مايع نيز انجام مي‌پذيرد. عليرضا قزويني‌زاده پيش‌بيني اتمام كار را با در نظر گرفتن شرايط كاري براي هر كدام از واحدها از زمان شروع بستن واحد تا اتمام مراحل راه‌اندازي، ۲۵تيرماه اعلام كرد و گفت: اين تعميرات كه در فصل گرما و شرايط بحراني آب صورت مي‌گيرد، با همكاري كاركنان شركت به همراه ۱۰۰۰ نفر نيروي پيمانكاري (جذب موقت) بدون وقفه و تعطيلي ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون