• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4129 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۷ تير

نزول هزار و 438 واحدي بورس

شاخص بورس ديروز با افزايش فشار فروش در بازار، يك هزار و 438 پله كاهش يافت و به رقم 111 هزار و 51 واحدي رسيد. اين شاخص كه در روزهاي گذشته وارد مرحله اصلاح و استراحت شده بود، امروز نيز روند كاهشي خود را ادامه داد. كارشناسان، استراحت و عقبگرد موقت شاخص بورس را پس از رشد شتابان هفته‌هاي گذشته، عادي و برآمده از ماهيت بازار سرمايه مي‌دانند.

مبادله 1.1 ميليارد سهم

در معاملات ديروز يك ميليارد و 171 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بيش از 283 ميليارد تومان در 68 هزار و 645 نوبت دادوستد شد. بررسي شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه نيز نشان مي‌دهد شاخص قيمت (وزني - ارزشي) كه در آن ارزش سهام شركت‌هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي‌گذارد، 436 واحد و شاخص كل (هم وزن) كه در آن ارزش و وزن همه شركت‌هاي بزرگ و كوچك در محاسبه شاخص كل، يكسان در نظر گرفته مي‌شود، 39 واحد كاهش يافت. شاخص قيمت (هم وزن) نيز 28 واحد افت كرد؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي قيمت سهام شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس است. همچنين شاخص آزاد شناور يك هزار و 374 واحد افت كرد؛ اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شركت‌ها در بورس را نشان مي‌دهد. شاخص بازار اول (مربوط به شركت‌هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) يك هزار و 99 واحد و شاخص بازار دوم بورس نيز 2 هزار و 653 واحد كاهش يافت.

فلزات همچنان در صدر

گروه فلزات اساسي در معاملات ديروز بورس صدرنشين شد؛ در اين گروه 112 ميليون سهم به ارزش بيش از 141ميليارد تومان دادوستد شد.

گروه شيميايي به ارزش 269 ميليارد ريال و كاني‌هاي فلزي به ارزش 25 ميليارد تومان جايگاه‌هاي بعدي را به خود اختصاص دادند. همچنين در رده چهارم معاملات ديروز، گروه خودرو با دادوستدي به ارزش نزديك به 22 ميليارد تومان قرار گرفت و گروه فرآورده‌هاي نفتي نيز با معاملاتي به ارزش 119 ميليارد ريال، رده پنجم را از آن خود كرد. در معاملات ديروز، نمادهاي فارس (هلدينگ خليج فارس)، فولاد (فولاد مباركه)، تاپيكو (سرمايه‌گذاري نفت و گاز تامين) و كگل (صنعتي و معدني گل گهر) بيشترين تاثير منفي را بر شاخص وارد كردند.

افت هشت واحدي فرابورس

شاخص فرابورس (آيفكس) در معاملات ديروز بيش از هشت واحد افت كرد و در جايگاه يك هزار و 244 واحدي قرار گرفت. در بازار فرابورس، بيش از 505 ميليون سهم و اوراق بهادار به ارزش بيش از 293 ميليارد تومان دادوستد شد. در معاملات ديروز، نمادهاي زاگرس (پتروشيمي زاگرس)، ذوب (ذوب آهن) و ميدكو (هلدينگ معدني خاورميانه) بيشترين تاثير منفي و مارون (پتروشيمي مارون) بيشترين تاثير مثبت را بر جاي گذاشت. ايرنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون