• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4130 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۹ تير

حمله مهاجمان مسلح به ايست‌بازرسي در عربستان

وقتي اتفاقي در عربستان سعودي رخ مي‌دهد، تمامي خبرها به صورت كاناليزه شده به رسانه‌ها منتقل مي‌شود و در كنار يك توضيح مقام‌هاي رسمي عربستان، حجم عظيمي از گمانه زني‌ها در رسانه‌هاي اجتماعي وجود دارد. يكشنبه شب نيز اين اتفاق در عربستان رخ داد. آسوشيتدپرس به نقل از مقام‌هاي امنيتي سعودي گزارش داد كه در يك ايست بازرسي پليس در يكي از استان‌هاي مركزي پادشاهي سعودي دو مهاجم جان خود را از دست دادند. طبق بيانيه وزارت كشور عربستان، اين تيراندازي در يكشنبه بعدازظهر در منطقه قصيم رخ داد. اين منطقه در 400 كيلومتري پايتخت عربستان يعني رياض واقع شده است. اين وزارتخانه مي‌گويد: افراد مسلح ابتدا به سمت نيروهاي عربستاني شليك كردند كه در اين حادثه يك پليس عربستاني و يك بنگلادشي جان خود را از دست دادند. سپس نيروهاي پليس به سوي اين افراد آتش گشودند كه در اين درگيري دو مهاجم كشته و نفر سوم زخمي شد كه وي را به بيمارستان منتقل كردند. تا زمان تنظيم اين خبر هيچ فرد يا گروهي مسووليت اين حمله را برعهده نگرفته است. مقامات گفتند كه تحقيقات جنايي در خصوص اين حمله آغاز شده است.

به گزارش ميدل ايست‌آي منطقه قصيم از مناطق اهل تسنن وهابي عربستان به شمار مي‌آيد كه به‌شدت محافظه‌كار هستند و يكي از تندروترين مناطق وهابي عربستان نيز محسوب مي‌شود. تحليلگران معتقدند كه بسياري از مردان جوان اين منطقه به القاعده در يمن و گروه‌هاي تروريستي در عراق پيوستند.

گفتني است اين اولين‌بار نيست كه حملاتي از اين دست در عربستان سعودي صورت مي‌گيرد. در روز 20 آوريل نيز مهاجمان مسلح به پليس سعودي حمله كردند و تعدادي از آنها را به قتل رساندند و چهار نفر ديگر نيز مجروح شدند. اين حمله در ايست‌بازرسي جنوب غربي استان عسير رخ داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون