• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4131 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۰ تير

كليد خوردن دوباره طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران

گروه اجتماعي| بعد از توقف طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران در دوره محمد باقر قاليباف، به نظر مي‌رسد مجلس بار ديگر براي به جريان انداختن اين پرونده خيز برداشته است.

دو تن از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي از پيگيري طرح تحقيق و تفحص از عملكرد شهرداري تهران و بررسي مجدد آن خبر دادند.

مصطفي كواكبيان در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص سر انجام طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران گفت: طرح تحقيق و تفحص از شهرداري تهران در دستور كار است. كميسيون به صحن گزارش خود را ارايه كرده، حال طرح منتظر نوبت رسيدگي است و بعد از تعطيلات مجلس در اوايل مردادماه اين طرح مورد بررسي و به جريان خواهد افتاد.

وي در خصوص دستگيري قائم مقام شهردار اسبق تهران و دستور مقام معظم رهبري به رييس كل نيروهاي مسلح در خصوص پيگيري اين پرونده و امكان بررسي اين موضوع در مجلس، گفت: موضوع تحقيق و تفحص مجلس از شهرداري املاك نجومي است و هر موضوع ديگري اگر بخواهد مطرح شود بايد به صحن علني مجلس بيايد تا بعد از بررسي مورد تصويب قرار بگيرد.

همچنين پروانه مافي يكي ديگر از نمايندگان تهران نيز در اين خصوص به خبرنگار خانه ملت گفت: تا جاي كه من اطلاع دارم اين موضوع در حال پيگيري است به عبارتي كنار گذاشته نشده و چند نفر از نمايندگان تهران پيگير موضوع هستند اما هنوز به صحن مجلس نيامده است.

وي ادامه داد: ما در جلسات كه با شوراي شهر داريم يكي دو بار اعضاي شوراي تهران نيز از نمايندگان خواسته‌اند كه اين طرح پيگيري شود.

وي با اشاره به دستور مقام معظم رهبري در مورد پيگيري يكي از پرونده‌هاي شهرداري تهران، گفت: بعد از دستگيري قائم‌مقام شهردار اسبق، مقام معظم رهبري براي شفاف‌سازي امور دستور خوبي صادر كردند كه پيرو اين دستور مجلس مي‌تواند طرح تحقيق و تفحص را جدي‌تر بگيرد اين در حالي است كه رييس شوراي شهر تهران از به جريان افتادن چنين پرونده‌اي اظهار بي‌اطلاعي كرده و گفته: من از اين موضوع خبر ندارم و شخصا درخواستي در اين موضوع نداشتم.

بدين‌ترتيب بايد منتظر آغاز جريان تحقيق و تفحصي جديد و البته جنجالي از شهرداري پايتخت در هفته‌هاي آينده بود. گرچه معلوم نيست بعد از به سرانجام رسيدن 12 پرونده تخلفات شهرداري كه از سوي نجفي به دادستاني ارسال شده و همچنين بسته شدن بي‌سروصداي پرونده املاك نجومي و درحالي كه شهردار و معاونان آن كاملا تغيير كرده‌اند، اين تحقيق و تفحص با چه هدفي انجام شده و راه به كجا خواهد برد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون