• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4136 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

رييس دستگاه قضا خبر داد

احضار و بازجويي از مديران وزارت صنعت

آيت‌الله صادق آملي لاريجاني، رييس دستگاه قضا در جلسه مسوولان عالي قضايي با اشاره به موضوع مهم مقابله با فساد در كشور، دستور اخير رييس‌جمهوري به دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه تخلفات مربوط به واردات خودرو و درخواست او از قوه قضاييه براي برخورد با متخلفان را مثبت ارزيابي كرد و گفت: ذكر اين نكته لازم است كه دستگاه قضايي از مدت‌ها قبل توسط سازمان بازرسي كل كشور به اين موضوع ورود كرده بود. سازمان بازرسي ضمن اعلام جرم، اين پرونده را به دادستاني ارجاع داده بود و دادستاني تهران نيز در روز‌هاي اخير، اقداماتي را در اين زمينه صورت داده است.

او همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه فسادهاي رخ داده اخير توضيح داد: در جريان تحقيقات صورت گرفته، برخي از مديران و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با اين پرونده، ممنوع‌الخروج، احضار و بازجويي شده‌اند و بررسي‌ها همچنان ادامه دارد. علاوه بر اين، مديران برخي شركت‌هاي واردكننده خودرو احضار شده‌اند و پرونده آنان نيز در مرحله تحقيقات است. در خصوص شركت‌هايي كه با ارز دولتي اقدام به واردات گوشي تلفن همراه كرده بودند نيز برخي مديران اين شركت‌ها احضار شده‌اند و تحقيقات ادامه دارد.

رييس دستگاه قضا با بيان اينكه در پرونده واردات موبايل با ارز دولتي مسلم شده است كه برخي فاكتور‌ها جعلي بوده‌اند، به وجود برخي تناقضات در موضوع تخلفات واردات خودرو اشاره كرد و افزود: در اين زمينه تناقض‌هاي عجيبي ميان اظهارات دستگاه‌هاي اجرايي وجود دارد. از يك طرف، وزارت صنعت مدعي است كه ثبت سفارشي صورت نگرفته و از سوي ديگر، گمرك مي‌گويد ما بدون ثبت سفارش مجوز واردات نمي‌دهيم و همه مي‌دانند كه واردات خودرو‌ها صورت گرفته است. اين تناقض‌ها نشان مي‌دهد كه مشكلي در روند واردات اين تعداد خودرو وجود داشته و دستگاه قضايي مشغول بررسي اين موضوع است.

آملي لاريجاني همچنين با اشاره به ورود دستگاه قضايي به پرونده‌هاي مربوط به نوسانات بازار ارز و سكه توضيح داد: از مدتي قبل، شعبه و قاضي ويژه‌اي براي اين كار تعيين شده و معاون اول قوه قضاييه مسووليت يافته كه به صورت ويژه بر اين رسيدگي‌ها نظارت داشته باشد. دادستان كل كشور نيز در حال كمك براي رسيدگي دقيق و سريع به اين پرونده‌هاست و دادستاني تهران و سپس دادگستري استان تهران نيز موظف شده‌اند كه به صورت عاجل و دقيق به اين پرونده‌ها رسيدگي كنند. رييس قوه قضاييه همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به اظهارنظر اخير ترامپ اشاره كرد و گفت: اين رفتار‌ها غير از اقدامات غيرمعقول ترامپ از جمله خروج از توافق چندجانبه برجام است. اخيرا نيز حسب برخي گزارش‌ها به بيان اين توهم پرداخته كه بالاخره مقامات ايران با او تماس خواهند گرفت و تقاضاي مذاكره خواهند كرد. او نمي‌داند ايران سرزمين ملت عزتمندي است كه ۴۰ سال در مقابل ايذاها، تهديد‌ها و فشار‌هاي امريكا ايستادگي كرده است و مسوولان اين كشور هيچگاه در چارچوب توهمات و تخيلات او عمل نخواهند كرد. آملي لاريجاني همچنين با تاكيد بر اينكه همه قوا، نهاد‌ها و رسانه‌ها بايد به دولت كمك كنند، بيان كرد: دولت نيز بايد تلاش خود را مضاعف كند و در كار‌ها جهادي عمل كند. مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد با مردم صادقانه و صريح سخن بگويند. مردم از مسوولان خود «صداقت»، «عدالت» و «تدبير» مي‌خواهند و اين يك مطالبه برحق است.

آملي‌لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب بر ضرورت انجام كار جهادي، اين موضوع را از مهم‌ترين محور‌هاي تذكرات ايشان دانست و يادآور شد: گاه لازم است انسان شيوه خود را تغيير دهد. كار جهادي و انقلابي، مشكلات كشور را حل مي‌كند. توجه بيشتر به استعداد‌ها و امكانات داخلي و به كار گرفتن آنها نيز توصيه بسيار مهمي است. گسترش روابط با ساير كشور‌ها به جز رژيم غاصب صهيونيستي و امريكا كه مدام با خباثت و موذي‌گري، اقدام به تشديد تحريم‌ها و تهديد‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران مي‌كند، مي‌تواند تهديد‌ها و تحريم‌هاي امريكا را خنثي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون