• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4136 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

صداي مخالف

كيهان چگونه حرف‌هاي محسني‌اژه‌اي را تغيير داد؟

اظهارات روز يكشنبه محسني‌اژه‌اي در مورد سلطان سكه يك نكته اساسي و مركزي داشت. جايي كه او از ارتباط «حميد مظلومين» و پسرش به عنوان سلطان سكه با بانك مركزي دولت احمدي‌نژاد پرده برداشته بود. او فاش مي‌كرد كه در سال 91 نيز اين فرد دستگير شده كه با درخواست بانك مركزي و اينكه اين فرد با آنها همكاري مي‌كرده، آزاد شده است. اما كيهان روز سه‌شنبه يكي از تيترهاي اصلي‌خود را اينگونه انتخاب كرد: «حمايت بانك مركزي از برخي دستگير‌شدگان بازار سكه و ارز!» تلاش اين روزنامه اين بود كه القا كند منظور سخنگوي قوه قضاييه، بانك مركزي دولت روحاني است. درحالي كه اژه‌اي مشخصا از مسووليت بانك مركزي در دوره قبل سخن گفته بود. به علاوه سردار رحيمي، فرمانده پليس تهران خبر داد: «اين فرد در سال 91 به اعدام محكوم شده بود.» فارس هم با انتشار مصاحبه‌اي با يك «منبع آگاه» ارتباط حميد مظلومين با بانك مركزي (دولت فعلي) را رد كرده و گفته: «هيچگونه صحبتي از هماهنگي بانك مركزي با اقدامات اين افراد نبوده است و حتي لحظه دستگيري «مظلومين» در حال فرار از طريق يكي از مرزهاي غربي بوده و اگر ارتباطي بين وي و بانك مركزي بوده است نيازي به فرار نداشت لذا اين مورد قابل تامل و پيگيري است.» گفتني است محمود بهمني به عنوان رييس بانك مركزي دولت احمدي‌نژاد نسبت به اين خبر هيچ واكنشي نشان نداد.

 

فعاليت 1000 گروه تبليغي براي آستان قدس

صادق مفرد، مسوول جهادسازندگي سازمان بسيج دانشجويي به فارس گفته: «آستان قدس در حوزه محروميت‌زدايي چندسالي است كه ورود جدي داشته و معاونت مستضعفان را راه‌اندازي كرده است. با اين حال الان يك تفاهمنامه جدي‌تر امضا شده است كه بر اين اساس در سال جاري 1000 گروه جهادي با حمايت آستان قدس رضوي به مناطق محروم اعزام خواهند شد و بخشي از حمايت‌ها از سوي ما به عنوان بسيج دانشجويي و بخشي هم توسط آستان قدس رضوي انجام خواهد شد.» او همچنين تاكيد كرده است كه تعدادي از اين گروه‌ها در دهستان‌هاي «هدف آستان قدس رضوي» در كشور فعاليت خواهند كرد. پيش‌تر حسن روحاني در نشست هم‌انديشي مديران ارشد دولت كه در تاريخ ششم تيرماه برگزار شده بود نسبت به فعاليت‌هاي انتخاباتي برخي افراد در استان‌ها هشدار داد و از استانداران خواسته بود حقايق را با مردم بازگو كنند.

 

پشت‌پرده حمله مشرق به رييس دانشگاه صداوسيما

بعد از پخش اعترافات مائده هژبري بسياري از فعالان مجازي به صداوسيما انتقاد كردند. تقريبا هيچ‌كس نتوانست از اقدام صداوسيما دفاع كند. حتي رييس دانشگاه اين سازمان. شهاب اسفندياري، رييس دانشگاه صداوسيما در توييتر مخالفتش را با پخش اعترافات اعلام كرد و گفت كه خودش در صداوسيما مسووليتي ندارد. اين توييت بهانه‌اي شد براي حمله مجدد طيف تندروي اصولگرايان به بخشي از بدنه صداوسيما. پيش‌تر (23 تير) در همين ستون از شروع حملات هماهنگ رسانه‌هاي اصولگرا به صداوسيما خبر داده و نمونه‌هاي آن را از رجانيوز منتشر كرده بوديم. سايت مشرق نيز به بهانه توييت رييس دانشكده صداوسيما خط حمله براي تغيير را دنبال كرده و مي‌نويسد: «اين جمله رييس دانشگاه صداوسيما از ظرافت خاصي برخوردار است و ظاهرا هوشمندانه نگاشته شده، از اين جهت كه اولا خودش را همانند ديگر كاركنان و اساتيد دانشگاه صداوسيما نشان دهد و در ثاني بگويد كه من از بدنه مديريتي صداوسيما جدا هستم! چرا بايد چنين كند؟ اينكه ژست اپوزيسيوني وي كه فقط براي مطرح شدن است در بين كاربران شبكه‌هاي اجتماعي جا بيفتد كه اگر روزي فضايي انتقادي‌تر درباره رسانه ملي پيش آمد نشان دهد كه بر خلاف سياست‌هاي آن شنا كرده است.» مشرق در ادامه راز اين حملات را در تغييرات آتي صداوسيما دانسته و فاش مي‌كند: «اين اقدامات در واقع نمايشي براي آينده است كه من مخالف (اپوزيسيون) بوده‌ام. اما كاربران هوشمند و به خصوص كاركنان فهيم صداوسيما مي‌فهمند كه اينها فقط ژست است براي اينكه جايي باز كني براي پستي بالاتر. چون شايعاتي كه بعضا در مورد ايشان شنيده مي‌شود حكايت از سر درون دارد.»

مقاله مشرق همچنين رييس دانشكده صداوسيما را به دوگانه‌سوزي متهم كرده و مي‌نويسد: «ايشان سعي در اتصال به حلقه برگزار‌كننده جشنواره عمار دارند و چندين بار داور اين جشنواره بوده‌اند. ايشان در جشنواره عمار سخن از اعتلاي سينماي انقلاب به زبان مي‌آورند اما پايان‌نامه دكتراي منتشر شده ايشان درباره سينماي مهرجويي و كيارستمي است. در برنامه هفت به سردبيري محمود گبرلو از سينماي دفاع مقدس تجليل مي‌كند اما براي دفاع از فيلم فروشنده اصغر فرهادي در مقابل مسعود فراستي مي‌نشيند. آيا اين رفتار نوعي دوگانه‌سوزي نيست؟!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون