• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4136 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۶ تير

خبر

مذاكره با امريكا فعلا به مصحلت كشور نيست

علي‌اكبر ناطق نوري، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه پيشنهاد برخي فعالان سياسي براي مذاكره با امريكا در شرايط فعلي عملي و به مصلحت كشور نيست، گفت: نسبت به درايت رهبر انقلاب براي عبور از بحران اعتماد كنيم. اين فعال سياسي اصولگرا در گفت‌وگو با مهر تصريح كرد: پيشنهاد برخي فعالان سياسي براي مذاكره با امريكا در شرايط فعلي عملي و به مصلحت كشور نيست ولي به هر حال اينكه كساني از سر دلسوزي پيشنهادي را مطرح كنند، حرام نيست و بديهي است كه تصميم‌گيري و صلاحديد در چنين مواردي به عهده رهبري معظم انقلاب است كه خوشبختانه اشراف كامل بر سير تحولات دارند. وي در ادامه تصريح كرد: فراموش نكنيم مقدمات و شرايطي كه در سال‌هاي قبل به وجود آمد از جمله وساطت كشور عمان و اجازه رهبر انقلاب به كارگزاران نظام براي مذاكره با امريكا كه سنگ بناي توافق تاريخي برجام شد يكي از تدابير دقيق نظام بود. وي افزود: در مورد سياست خارجي و چالش‌هاي پيش‌رو بايد همه ملت، به خاطر عزت و شرف كشورمان با وحدت واقعي و دست در دست يكديگر، نسبت به درايت رهبر انقلاب و ظرفيت‌هاي بي‌بديل اين كشور براي عبور از بحران اعتماد كنيم. ناطق نوري تاكيد كرد: ظرفيت و توان كشور اسلامي ما بسيار فراتر از حجم تهديدات دشمنان‌مان در طول تاريخ بوده است.

 

تغيير در بدنه كابينه كارساز نيست

الياس حضرتي، ‌قائم مقام اعتماد ملي: در مقطع فعلي برخي افراد دولت را مقصر اصلي وضعيت اقتصادي كشور مي‎دانند كه از منظر بنده اين اظهارات به نوعي بي‌انصافي به اقدامات دولت محسوب مي‌شود. در وضعيت امروز كشور به طور حتم حمله به دولت و طرح مباحثي چون ايجاد تغييرات در كابينه، رويكردي مثمرثمر نيست و بايد در جهت مقابله با كساني كه قصد سود بردن از وضعيت فعلي اقتصادي كشور را دارند وارد عمل شد و با احكام قضايي با آنها برخورد كرد. از منظر بنده تغيير در بدنه كابينه نه تنها در شرايط امروز كشور كارساز نيست بلكه ممكن است مشكلات ديگري را ايجاد كند از اين رو بهتر است با رويكرد ديگري در جهت حل مشكلات كشور وارد عمل شويم. خبر فوري

 

روحاني به قاليباف حتي فكر هم نمي‌كند

عبدالله ناصري، فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ايلنا گفت: جهانگيري به‌شدت منتقد تيم اقتصادي كابينه و در راس آنها آقاي نوبخت است. همچنين در خصوص استعفاي سيف معتقدم كه اين بحث جديد نيست و چندين سال است بحث استعفا و كناره‌گيري ايشان به دليل عدم توانايي مطرح است. دوره سيف تمام شده است، اما روحاني نشان داده است در تغيير افراد پرحوصله است و سست تصميم مي‌گيرد، درحال حاضر با شرايط اقتصادي موجود تغيير تيم اقتصادي مطالبه جدي است و مهم‌تر از بانك مركزي، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي است كه نقد بزرگي به آن وارد است اما متاسفانه يكي از اشكالات روحاني اين است كه در كابينه او نوبخت يعني روحاني و امكان تغيير او به نظر مي‌رسد كه وجود نداشته باشد. در خصوص استعفاي جهانگيري يا جايگزيني قاليباف به جاي او به صراحت مي‌گويم اظهاراتي كه مطرح مي‌شود هيچ پايه و اساسي ندارد و روحاني به قاليباف حتي فكر هم نمي‌كند.

 

30 درصد كشور دست دولت است

هادي غفاري، ‌عضو مجمع نيروهاي خط امام در گفت‌وگو با فارس گفت: كشور نيازمند دولتي است كه بتواند از بحران عبور كند. متاسفانه فقط 30 درصد از كشور دست دولت است و مابقي آن دست كساني است كه پاسخگو نيستند و آنها هستند كه كشور را خراب مي‌كنند. اقتصاد، دست دولت نيست. كجاي اقتصاد دست دولت است؟

 

ضعف در تصميم‌گيري دولتمردان

ابراهيم اصغرزاده، فعال سياسي اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنيم درباره تغيير در كابينه اظهارنظر كرد و گفت: همه مشكلات با تعويض افراد كابينه حل نخواهد شد و تغيير كابينه يك قدم مقدماتي است. به اعتقاد او مشكلات اقتصادي ما به شكل ساختاري است و ريشه در يك سري سياست‌ها دارد كه از قبل در كشور درحال اجراست. اصلاح اين ساختار نياز به افرادي دارد كه داراي استحكام نظري باشند و به اصطلاح پا به ركابند. متاسفانه برخي از دولتمردان ما در تصميم‌گيري ضعف دارند كه اين مساله در سخنان آقاي روحاني كماكان ديده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون