• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4146 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ مرداد

بنگاه‌ها

حضور چشمگير سرمايه‌گذاران خارجي در ارس

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: منطقه آزاد ارس هم‌اكنون ميزبان سرمايه‌گذاران خارجي در حوزه توليد و صادرات است و حضور سرمايه‌گذاران خارجي در ارس قابل توجه است. به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمد حسن‌نژاد در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما با اشاره به موفقيت‌هاي منطقه آزاد ارس در زمينه جذب سرمايه‌گذاران خارجي، گفت: چندين شركت توليدي در منطقه آزاد ارس توسط سرمايه‌گذاران خارجي تاسيس شده و در زمينه توليد و صادرات فعاليت مي‌كنند. وي عنوان كرد: شركت‌هايي همانند جلفاكاران ارس با سرمايه‌گذاري 100 درصد خارجي در منطقه آزاد ارس فعاليت مي‌كنند و توليدات اين شركت‌ها به داخل و خارج از كشور ارسال مي‌شود. وي افزود: در حالي كه بودجه عمومي كل كشور 400 هزار ميليارد تومان است و از اين مقدار، فقط 6 ميليارد تومان به جلفا رسيده است اما سازمان منطقه آزاد ارس در سال‌هاي اخير 300 ميليارد تومان در اين منطقه از جمله براي ساخت بزرگراه مرند- جلفا، تامين زيرساخت‌هاي ناحيه صنعتي و شبكه برق، آب و فاضلاب هزينه مي‌كند. عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينكه كل مناطق هفت‌گانه آزاد 6 هزار كيلومتر مربع و معادل 3 دهم درصد كل كشور وسعت دارند و 950 هزار نفر حدود يك درصد جمعيت كشور در آن زندگي مي‌كنند 280 هزار شغل در اين مناطق ايجاد شده است. حسن‌نژاد افزود: اگر بر اساس مناطق آزاد عمل مي‌كرديم اكنون به جاي 22 ميليون شاغل 28 ميليون شاغل در كشور داشتيم. وي گفت: تعداد شاغلان در مناطق آزاد از 190 هزار نفر در سال 92 به 280 هزار نفر افزايش يافته است.

تاكيد وزير ارتباطات بر استفاده از توانمندي‌هاي بومي

 

وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات در بازديد از غرفه همراه اول در نمايشگاه الكامپ ۲۰۱۸ بر بومي‌سازي و استفاده از توليدات داخلي تاكيد كرد. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، مهندس جهرمي روز گذشته در جريان بازديد از غرفه همراه اول در بيست و چهارمين نمايشگاه الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك (الكامپ) از نزديك در جريان فعاليت‌هاي همراه اول در حوزه IoT و هوشمندسازي فضاي شهري از جمله كنتورهاي گاز، برق و آب قرار گرفت و در جملاتي بر حمايت همراه اول از توليدات داخلي و دانش و فناوري بومي تاكيد كرد. همراه اول در ۸ ماه گذشته بسترهاي لازم براي آزمايش ۶ شركت مودم ساز و۴ شركت كنتورساز داخلي را در شبكه راديو، انتقال و core همراه اول در بستر NB-IoT ايجاد كرد و در نهايت با بومي‌سازي پلتفرم‌هاي لازم براي پياده‌سازي اين اكوسيستم، آن را به مرحله توليد رسانده است. در اين پروژه تمام لايه‌هاي راديو، شبكه، انتقال و core در داخل بستر ارتباطي همراه اول به روزرساني شده و براي اولين‌بار در كشور توسط شركت ارتباطات سيار ايران و شركت ملي گاز در جهت مديريت هرچه بهتر انرژي در كشور اجرايي شده است. همراه اول كسب و كار، همچنين آمادگي خود را براي توسعه اين پلتفرم با همكاري مراكز علمي و دانشگاه‌ها اعلام مي‌كند. پيش از اين شركت ملي گاز ايران در ۹ بهمن ماه ۹۵، تفاهمنامه هوشمندسازي كنتورهاي گاز كشور را با همراه اول امضا كرده بود و به زودي كنتور هوشمند برق را با همكاري وزارت نيرو و كنتور هوشمند آب را با همكاري وزارت جهاد كشاورزي راه‌اندازي مي‌كند. بر اين اساس در حال حاضر همراه اول تنها اپراتوري است كه موفق به راه‌اندازي بومي اين طرح شده است. هوشمندسازي كنتورها، يكي از مهم‌ترين حوزه‌هاي اينترنت اشيا (IoT) در جهان است. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات صبح ديروز پس از افتتاح رسمي نمايشگاه الكامپ در بازديد از غرفه همراه اول در سالن خليج فارس ضمن بازديد از دستاوردهاي نوين همراه اول بر ضرورت استفاده هرچه بيشتر از توان داخلي تاكيد كرد.

درخشان‌ترين سال مالي مباركه

در مجمع عمومي عادي سالانه شركت فولاد مباركه اصفهان پس از ارايه گزارش عملكرد شركت از سوي دكتر سبحاني، مديرعامل اين شركت و ارايه گزارش مقبول حسابرسي از صورت‌هاي مالي سال ۱۳۹۶، صورت‌هاي مالي اين شركت بررسي و به تصويب رسيد و در نهايت به ازاي هر سهم ۲۵۰ ريال سود نقدي تقسيم شد. به گزارش خبرنگار فولاد، در اين مجمع كه روز شنبه ۳۰ تيرماه ۱۳۹۷ در محل سالن اجتماعات نگين نقش جهان سپاهانشهر، با حضوردكتر بهرام سبحاني مديرعامل، اعضاي هيات مديره شركت فولاد مباركه، نماينده سازمان بورس و ۸۹ درصد از سهامداران شركت برگزار شد، در ابتدا دكتر بهرام سبحاني، مديرعامل شركت فولاد مباركه اصفهان گزارشي از فعاليت‌هاي اين شركت در سال مالي منتهي به ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۶ ارايه كرد. دكتر سبحاني در ادامه، سال ۱۳۹۶ را درخشان‌ترين سال شركت به لحاظ توليد و سودآوري از زمان بهره‌برداري تاكنون برشمرد و گفت: در سال ۱۳۹۶ ميزان توليد شركت از ۶ ميليون و ۸۴۱ هزار تن فراتر رفت و نسبت به سال ۱۳۹۵ رشد 12.7 درصدي داشت، افزود: با راه‌اندازي فاز جديد مجتمع فولاد سبا، ظرفيت توليد فولاد خام در گروه فولاد مباركه به 10.3 ميليون تن افزايش يافته است. گروه فولاد مباركه با اين ميزان ظرفيت توليد، بزرگ‌ترين مجموعه فولادسازي كشور است كه در سال ۹۶ با توليد ۸ ميليون و ۶۶۷ هزار تن بالغ بر ۵۴ درصد از كل توليد فولاد خام كشور را به خود اختصاص داده است. مديرعامل فولاد مباركه در تشريح تركيب سهامداران فولاد مباركه گفت: 30.19 درصد سهام فولاد مباركه مربوط به شركت سرمايه‌گذاري استاني؛ 17.2 درصد مربوط به ايميدرو، 6.58 درصد در اختيار بانك رفاه كارگران؛ 6.12 درصد مربوط به شركت سرمايه‌گذاري صدر تامين؛ 2.75 درصد در اختيار بانك تجارت و 37.16 درصد آن مربوط به ساير سهامداران است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون