• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4146 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۷ مرداد

از اعتراض رافلو به ترامپ تا بازگشت پري زنگنه

پري زنگنه در فرهنگسراي نياوران

روي صحنه مي‌رود

پس از دو سال سكوت، هجدهم و نوزدهم مرداد ماه، كنسرت پري زنگنه ويژه بانوان در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران برگزار خواهد شد. به گزارش «موسيقي ما» در اين كنسرت نازلي بخشايش به عنوان نوازنده پيانو، پري زنگنه را همراهي مي‎كند. زنگنه همچنين در نظر دارد به زودي مستر كلاسي ويژه بانوان در فرهنگسراي نياوران برگزار كند. بخشي از اين كنسرت به بازسازي خاطرات آهنگين اختصاص يافته است. همچنين در بخش ديگر كنسرت آثار كلاسيكي اجرا خواهد شد كه آهنگسازان مطرح با توجه به جنس صداي پري زنگنه براي اين خواننده ساخته‎اند. پري زنگنه از جمله خوانندگاني است كه آهنگسازان بنامي همچون بابك بيات، فريدون شهبازيان، مجيد انتظامي، تورج شعبانخاني و عليرضا افكاري با توجه به ويژگي‎هاي منحصر به فرد صداي وي قطعاتي را خاص اين هنرمند ساخته‎اند. در اين كنسرت نازلي بخشايش به عنوان نوازنده پيانو، پري زنگنه را همراهي مي‎كند.

 

«اوينيون» ميزبان بازيگران كم‌توان جسمي و ذهني

نمايش «صندلي‌ها» به كارگرداني حسين كريمي در بخشي از جشنواره تئاتر اوينيون به صحنه رفت. به گزارش «ايسنا»گروه تئاتر «پاپيون» كه پيش از اين با هنرمندان كم‌توان خود در عرصه‌هاي داخلي و خارجي تئاتر حضور داشته اين‌بار با نمايش «صندلي‌ها» نوشته اوژن يونسكو و كارگرداني حسين رحيمي به تهيه‌كنندگي كمپاني آرتستان پاريس در جشنواره تئاتر اونيون فرانسه اجرا شد. اين نمايش كه پيش از اين در جشنواره‌هاي فجر، بلاروس و لهستان روي صحنه رفته بود و موفق به كسب ٣ جايزه هم شده است، در سالن تئاتر «شاپو قوژ» به صحنه رفت. حسين رحيمي كه مدت ١٧ سال است با افراد آسيب‌پذير اجتماع مانند افرادي كه معلوليت‌هاي مختلف جسمي يا ذهني دارند، به توليد تئاتر مشغول است، گفت: «نمايش «صندلي‌ها» با بازي معلولان ذهني و جسمي حركتي قرار است در هشت شب از اين جشنواره روي صحنه رود و حضور بازيگرانم و نشان دادن توانايي‌شان و مسيري كه براي آنها انتخاب كرديم جهت يكسان‌سازي بشر و قدرت تئاتر در تمامي انواع بشر است.»

 

سفر پروانه‌ها در اوكراين

انيميشن «راز پروانه‌ها» به جشنواره‌اي در اوكراين راه پيدا كرد. به گزارش «مهر»، انيميشن بلند «راز پروانه‌ها» به كارگرداني علي تنهايي در تازه‌ترين حضور بين‌المللي خود، به بخش مسابقه جشنواره DYTIATKO International Children’s Television Festival كشور اوكراين راه پيدا كرد. اين جشنواره با هدف كشف و حمايت از تيم‌هاي توليدي آثار مرتبط با كودكان، پيشرفت سطح حرفه‌اي آثار روي مخاطبان كودك تمركز مي‌كند تا بستري براي ايجاد شخصيت خلاق، ايجاد موقعيت اخلاقي و فعاليت مدني، عشق به سرزمين مادري و... در كودكان فراهم شود. نخستين دوره اين جشنواره در روزهاي ۵ الي ۸ سپتامبر ۲۰۱۸ برابر با ۱۴ تا ۱۷ شهريور در شهر Kharkiv اوكراين برگزار مي‌شود. «راز پروانه ها» داستان حشره‌اي به اسم قهوه‌اي است كه براي پروانه شدن راهي سفري پر‌‌مخاطره و در اين راه با ماجراهاي زيادي مواجه مي‌شود.

 

رافلو بازهم به ترامپ تاخت

در حالي كه دولت ترامپ موفق به انجام دستور دادگاه براي برگرداندن بچه‌هايي كه لب مرز مكزيك از خانواده‌هاي‌شان جدا كرده بود نشده، مارك رافلو در اين باره بيانيه داد. به گزارش ورايتي، گروه شناخته شده «متحد مي‌ايستيم» اواخر جمعه ويديويي منتشر كرد كه در آن مارك رافلو بازيگر و كامِن خواننده رپ درباره شكست دولت دونالد ترامپ در زمينه به هم رساندن خانواده‌هايي صحبت كردند كه لب مرز جنوبي ايالات متحده به زور از هم جدا شده بودند. اين امر در حالي است كه دادگاه دستور داده بود دولت تا روز دهم جولاي (بيش از دو هفته پيش) براي انجام اين كار فرصت دارد. رافلو در اين ويديو رو به دوربين مي‌گويد: «ما اينجا در خاك ايالات متحده وسط يك بحران انساني قرار داريم.» اين ويديوي سه دقيقه و نيمي در عين حال به عنوان يك مستند كوتاه عمل مي‌كند و داستان مادري را به تصوير مي‌كشد كه لب مرز تگزاس از پسر كم‌سن خود جدا و مجبور شد روزها اضطراب و درد جدايي را تحمل كند. در پايان ويديو، او دوباره به پسرش رسيد. كامن خواننده پاپ روبه دوربين مي‌گويد: «اين خانواده يكي از خانواده‌هاي خوش‌شانس بود، اما خيلي خانواده‌هاي ديگر هستند كه يكديگر را پيدا نمي‌كنند و حالا والدين مجبور شده‌اند پول بدهند تا كودكان‌شان را پس بگيرند.» از وقتي ترامپ رييس‌جمهور شد، رافلو بسيار در زمينه اعتراض به اعمال دولت او فعال بوده است. از اوايل فصل بهار هم او اعلام كرد از رسانه‌هاي اجتماعي دور مي‌شود تا روي چيزهايي تمركز كند كه نيازمند توجه او هستند.

 

نمايش «اولئانا» در عمارت روبرو

نمايش «اولئانا» به نويسندگي ديدويد ممت و طراحي و كارگرداني اميد دوستي از ۷ مرداد ماه در عمارت روبرو اجرا مي‌شود. نمايشنامه «اولئانا» به نويسندگي ديويد ممت و ترجمه علي‌اكبر عليزاد يكي از بحث برانگيزترين نمايشنامه‌هاي اين نويسنده در ميان تمامي آثارش محسوب مي‌شود. اين اثر نمايشي از ۷ مرداد ماه در عمارت روبرو اجرا مي‌شود. عوامل اين نمايش عبارتند از بازيگران: آيدا رشدي و ميثم كوچك، مشاور صحنه: ويدا رضايي، دستيار كارگردان: ايمان زين‌علي، تيزر: روح‌الله بيات، عكس: آيدين حلال‌زاده، پوستر: غزاله آبان، روابط عمومي: مهسا ميرزايي. اين نمايش تا ۲۱ مرداد ماه هر شب ساعت 20:30 در عمارت روبرو اجرا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون