• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4155 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۷ مرداد

نامه فرهنگي به مطهري در حمايت از سرلشكر جعفري

محمد حسين فرهنگي نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي طي نامه‌اي خطاب به علي مطهري به اظهارات او درباره مواضع اخير فرمانده كل سپاه واكنش نشان داد و نوشت: ظاهرا آنچه جنابعالي را به واكنش واداشته، اصل ورود و اظهارنظر فرمانده محترم كل سپاه به‌طور‌كلي است كه آن را مصداق مداخله نظاميان در سياست تلقي كرده و به بهانه آن، رشيدترين فرزندان و قهرمانان اين ملت را از نظر سياسي مهجور و فاقد مجوز براي اظهارنظر در مهم‌ترين مسائل ملي كشور دانسته‌ايد. چنين استنباطي نه حقوقي، نه عادلانه، نه منطقي، نه منطبق بر مصالح ملي و نه مصداق منعي است كه از امام(ره) نقل كرده‌ايد.

به گزارش مهر، وي در اين نامه آورده است: فرمانده سپاه مي‌تواند عضو شورايي باشد كه برابر قانون اساسي از بنده و جنابعالي به مرجعيت تصميم‌سازي و تصميم‌گيري در سياست‌هاي مربوط به مذاكره، نزديك‌تر است. اگر ما به استناد اصل ۸۴ قانون اساسي، چنين مجوزي را داريم، ايشان نيز به استناد اصل ۱۷۶ قانون اساسي به‌طور مستقيم و غيرمستقيم مرتبط با شوراي عالي امنيت ملي است. بگذريم از اينكه اصل ۱۵۰ قانون اساسي نيز سپاه پاسداران را مسوول نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن دانسته است. عنوان پاسداري از انقلاب اسلامي در اصل ۱۷۶ در وظايف شوراي عالي امنيت ملي نيز تكرار شده است؛ بنابراين وظيفه مذكور از وظايف مشترك هر دو نهاد است.

اين نامه مي‌افزايد: در كنار ايرادي كه به دستگاه‌هاي مختلف و مسوولان آنها متوجه ساخته‌ايد كه نبايد در كار همديگر مداخله كنند، اينجانب مشكل ديگري را هم اضافه مي‌كنم و آن فرافكني است. هر مسوولي وظايفي دارد اما اخيرا رايج شده است در كوتاهي‌هاي گسترده‌اي كه پيش مي‌آيد، بدون توجه به وظايف خود، ديگران را متهم مي‌كنيم.توصيه اينجانب به ايشان، جنابعالي و كليه مسوولان كشور آن است كه به‌موقع و سنجيده سخن بگويند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون