• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4160 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ مرداد

مبارزه با فساد در گرو برخورد علي‌وار با مفسدين است

كمال‌الدين پيرموذن

بي‌گمان مبارزه قاطع با فساد مالي و اقتصادي موجب اميد ايرانيان و آرامش‌خاطر همه دلسوزان و علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب و تعالي نظام جمهوري اسلامي ايران مي‌شود و شكاف با حاكميت را كاهش مي‌دهد. جلوه‌هاي عديده فساد و تبعيض موجود در كشور و برخورد علي‌وار با مسببين آنها، دغدغه خاطر ملت شريف و خواست عمومي مردم است.

رانت‌خواران، رشوه‌پردازان و رشوه‌گيرندگان و سوءاستفاده‌كنندگان از موقعيت و قدرت و كساني كه با چهره‌هاي ظاهر‌الصلاح و پنهان شدن پشت عناوين ديني و انقلابي و نيز سوءاستفاده از موقعيت‌هاي اداري و حكومتي به‌جاي رعايت شأن و امانت، به منافع مالي و اقتصادي خود و خويشان خود پرداخته‌اند، علاوه بر اينكه بر چهره اسلام رحماني و ايران اسلامي خدشه وارد ساخته‌اند، شايستگان و متوليان و مديران خدوم و امانتدار و نيز سرمايه‌گذاران شريف و سالم را در تنگناي بي‌اعتمادي‌ها و حرمت‌شكني‌هاي ناشي از رفتار خود قرار داده‌اند و به‌ اعتماد و باور دروني ايرانيان خدشه‌دار كرده‌اند.

كدام وجدان پاك است كه از مفاهيم برجسته عدالت و سلامت احساس غرور، اشتياق نكند و چه غم‌انگيز خواهد بود اگر اين مفاهيم در گذرگاه‌هاي تنگ و كوتاه ذهن مديحه‌سرايان غيرعامل و فرصت‌طلبان گرفتار و بي‌اثر شوند.

بدون ترديد مبارزه عملي با فساد جز با قاطعيت قوه قضاييه نتيجه‌بخش نخواهد بود. مساله مهم مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد همواره و همه‌روزه با رعايت حرمت و حريم همگان، اجراي دقيق قانون به پالايش عرصه اقتصادي كشور از سودجويان ظاهربيني دولتي و غيردولتي، مسوول و غيرمسوول منجر شود و زمينه را براي فعاليت سالم اقتصادي و حاكميت پاكدستان فراهم سازد. شعار محوري انقلاب اين بود كه «حكومت علي را برقرار مي‌كنيم» و امروز نيز بيمه حكومت در گرو برخورد علي‌وار با مفسدين است و بس.

قانون مردمان قبل از شما به خاطر آن بود كه اگر سرشناسي دزدي مي‌كرد، رهايش مي‌ساختند و چون ناتوان دزدي مي‌نمود، مجازاتش مي‌كردند.

نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون