• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4163 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

انتظامي باهوش و نجيب و شوخ بود

جواد مجابي

عزت‌الله انتظامي يكي از بهترين بازيگران سينما و تئاتر ما بود. او با فيلم «گاو» درخشيد و جايزه‌اي هم براي بازي در اين فيلم گرفت. من همه فيلم‌هايي كه انتظامي بازي كرده است را با علاقه ديده‌ام و حتي گاهي بيشتر به واسطه بازي او فيلم‌ها را براي ديدن انتخاب كرده‌ام.

يكي از زيباترين خاطره‌هاي زندگي من به دوره 20 روزه‌اي برمي‌گردد كه با عزت‌الله انتظامي، علي نصيريان‌، ناصر ملك‌مطيعي، پوري بنايي و گروه ديگري از هنرمندان ايراني به فستيوال فيلم مسكو رفته بوديم- در كتابي كه زير چاپ دارم خاطرات آن دوره را نوشته‌ام- در اين سفر متوجه شدم عزت‌الله انتظامي به جز بازي‌هاي درخشاني كه در سينما و تئاتر از او ديده‌ام، يكي از بهترين كمدين‌هاي تاريخ سينماي ايران است (همين موضوع نشان مي‌دهد ما تنها بخش كوچكي از هنر او را در كارهاي سينمايي مشاهده
كرده‌ايم).

به نظر من او در كنار‌ پرويز صياد و نوذر آزادي بازيگران اصلي كمدي‌هاي ايران است زيرا ذات شوخي‌هاي ايراني در كارهاي آنها تجلي پيدا كرده است‌.

انتظامي انساني بسيار باهوش‌، نجيب و شريف بود‌. در آخرين ديداري كه به درخواست خودش با او داشتم، به اين بازيگر بزرگ سينماي ايران گفتم از آن رو كمتر به سراغش مي‌روم كه نمي‌خواهم مزاحمش شوم، او فرد مشهوري است و بسياري دوست دارند با او صحبت كنند و من به عنوان يك دوست، ملاحظه زمان او را مي‌كنم.- يك بار اين سخن را به شاملو در پاسخ به پرسش او مبني بر اينكه چرا به او سر نمي‌زنم گفته بودم. شاملو گفت از قضا بايد تو سراغ من بيايي چون بسياري از افرادي كه مي‌آيند مزاحم كار من هستند اما از ديدن تو خوشحال مي‌شوم- انتظامي به من گفت كه اتفاقا همه درباره افراد مشهور چنين فكر مي‌كنند و نتيجه اين مي‌شود كه ما تنها مي‌مانيم.

هنرمندي مانند انتظامي گرچه به ظاهر در سال‌هاي پاياني عمر خود كمتر در فيلم‌هاي سينمايي ظاهر شد ولي همواره در خاطره جمعي ايرانيان به عنوان يك بازيگر و كمدين درجه يك و كسي كه تيپ مشخصي آفريد در خاطره‌ها
جاودانه مي‌ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون