• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4164 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

خبر

انتشار آخرين ويرايش گروه‌هاي كالايي براي اختصاص ارز

سازمان توسعه تجارت، آخرين ويرايش گروه‌هاي كالايي براي اختصاص ارز را منتشر كرد. دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت با انتشار جدولي، آخرين ويرايش گروه‌هاي كالايي كليه رديف تعرفه‌ها به تفكيك كد HS مندرج در كتاب مقررات صادرات و واردات سال 1397 (مرداد 1397) را براي واردات انواع كالا منتشر كرد. اين ليست 8003 رديفي شامل كالاهاي بسيار متنوعي از اسب براي مسابقه، گاوهاي گوشتي و شيري تا موتور و گيربكس و اكسل مي‌شود. هر كالا در يك گروه كالايي قرار گرفته كه براساس آن گروه، به آن ارز تعلق خواهد گرفت.

براساس سياست جديد، اولويت اول به كالاهاي اساسي و ضروري اختصاص مي‌يابد كه ارز آن از محل درآمدهاي ناشي از فروش نفت تامين خواهد شد. اين اقلام همانند اعلام قبلي مسوولان يارانه 400 توماني ناشي از تفاوت 3800 تومان تا 4200 تومان را دريافت خواهند كرد. اولويت دوم شامل مواد اوليه و كالاهاي واسطه‌اي و سرمايه‌اي خواهد بود كه تامين ارز از محل صادرات پتروشيمي، فولاد و مواد معدني است. بر اين اساس اولويت سوم براي كالاهاي مصرفي درنظر گرفته شده كه ارز آنها ناشي از صادرات كالاهايي است كه ملزم به ارايه ارز در سامانه نيما نيستند.

 

شاخص كل هزار واحد جهش كرد

تحريك بورس با رايانه

بورس تهران در اولين روز هفته بار ديگر شاهد افزايش فزاينده قيمت‌ها و صف خريد در بعضي از قيمت‌ها بود بطوري كه شاخص كل بيش از ۱۰۰۰ واحد رشد كرد. شنبه سهم‌هاي رايانه‌اي با رشد قيمت مواجه شدند. بورس تهران در هفته گذشته با كاهش قيمت‌ها مواجه شد اما روز گذشته با رشد قيمت سهم‌ها روند كاهشي هفته گذشته تا حدودي جبران شد. هر چند كه با توجه به شرايط پرنوسان قيمت‌ها در هفته گذشته احتمال نوسانات غيرقابل انتظار در روزهاي آينده وجود دارد. در اولين روز كاري اين هفته شاخص كل، بازده نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۵۸ واحد رشد كرد و به رقم ۱۳۱ هزار و ۵۳۵ رسيد. شاخص كل هم‌وزن نيز با رشد ۲۸۵ واحدي مواجه شد و تا رقم ۱۹ هزار و ۴۲۱ بالا رفت. شاخص آزاد شناور با ۸۵۰ واحد رشد به رقم ۱۳۹ هزار و ۹۴۲ رسيد و شاخص بازار اول ودوم هر يك به ترتيب ۷۵۷ و ۲۲۱۹ واحد رشد كردند. فولاد خراسان، مخابرات ايران و خدمات انفورماتيك هر يك به ترتيب ۳۴۱، ۱۲۸ و ۱۱۸ واحد در رشد شاخص‌هاي بازار تاثيرگذار بودند اما در طرف مقابل ملي صنايع مس ايران، گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد و معدني و صنعتي چادرملو به ترتيب با ۸۱، ۳۸ و ۳۲ واحد تاثير كاهنده سعي كردند شاخص‌ها را به سمت پايين هدايت كنند. شنبه در گروه فلزات اساسي، با وجود رشد تعداد زيادي از نمادها به مقدار اندك، تعدادي نيز با افت مواجه شدند. نماد فولاد خراسان تاثيرگذارترين نماد در شاخص بود كه با صف خريد همراه شد. همچنين در گروه مخابرات هر دو نماد شركت ارتباطات ايران و مخابرات ايران با رشد قيمت مواجه شدند و مخابرات ايران صف خريد را هم ديد. روز گذشته در گروه رايانه و فعاليت‌هاي وابسته به آن نيز قيمت‌ها صعودي بودند و در تعدادي از نمادهاي اين گروه نيز صف خريد مشاهده مي‌شد. بيشترين افزايش قيمت سهم‌ها ديروز مربوط به نمادهاي فولاد خراسان، گروه صنعتي سپاهان و پتروشيمي آبادان بود. در عين حال سه نماد بيمه آسيا، توليد محور خودرو و ليزينگ ايران بيشترين كاهش قيمت را تجربه كردند. ارزش معاملات‌ ديروز به رقم ۳۲۳ ميليارد تومان رسيد كه اين رقم ناشي از دست به دست شدن ۱.۲ ميليارد سهم و اوراق مالي طي بيش از ۱۰۰ هزار نوبت بود. آيفكس نيز با پنج واحد رشد و به رقم ۱۵۰۵.۹ رسيد. ارزش معاملات فرابورس ايران به رقم ۲۸۹ ميليارد تومان رسيد و حجم معاملات رقم ۷۰۶ ميليون سهم و اوراق مالي را رد كرد. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون