• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4164 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

بنگاه‌ها

رييس مركز برنامه‌ريزي دخانيات:

از قاچاقچيان شكايت مي‌كنيم

رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور گفته است: كساني كه در بحث قاچاق ذينفع هستند و سودهاي كلان به دست مي‌آورند، مي‌خواهند جوي ايجاد كنند كه جلوي مجوز رسمي، واردات قانوني و در نهايت توليد برند فيليپ‌موريس در كشور را بگيرند.اخيرا تفاهمنامه‌اي ميان دخانيات ايران و نماينده شركت فيليپ‌موريس در ايران به امضا رسيده است كه محصولات شركت فيليپ‌موريس در ايران به صورت مشترك توليد شود. به گفته بسياري از كارشناسان اين موضوع اتفاق نادري بود كه دولت پس از سال‌ها پيگيري به سرانجام رساند و اجرايي شدن آن به نوعي پاياني بر 40 سال قاچاق «مارلبرو» در كشور خواهد بود. با اين وجود درحالي كه از سوي مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور دستورالعمل‌هايي درباره اعطاي مجوز براي توليد مشترك، ظرف زمان كوتاهي وجود دارد، اما صدور اين مجوز به فرآيندي طولاني تبديل شده و حتي پس از گذشت چندماه و استعلامات چندين‌باره رمزي رييس سابق مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات ايران از امضاي تفاهمنامه همچنان معطل مانده است. اين مقام مسوول در پاسخ به خبرسازي‌هاي صورت گرفته، با تاكيد براينكه جوسازي‌هاي اخير كاملا كذب و در راستاي منافع قاچاقچيان است، اظهار داشت: حق شكايت و پيگيري قضايي درباره اتهامات بي‌اساس وارد شده را براي خود محفوظ مي‌دانيم.

اهميت تصفيه فاضلاب‌ها

منابع آب شيرين در جهان محدود و آسيب‌پذير و اين منابع محدود داراي ارزش اقتصادي ويژه همراه با اثرات اجتماعي و اقتصادي و زيست‌محيطي است. با بزرگ شدن شهرها و افزايش جمعيت آنها از يك‌سو و صنايع و كارخانه‌ها از سوي ديگر مساله آلودگي محيط‌زيست روز به روز اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. با گسترش زندگي ماشيني و به علت توجه نكردن افراد به منافع همگان هر روز انواع بيشتري از آلودگي محيط‌زيست آدميان و حيوانات را ناسالم‌تر و زندگي آنها را در معرض خطر جدي قرار مي‌دهد.

از آنجايي كه شهرهاي استان مازندران به علت مجاورت با درياي خزر و قرار گرفتن در نواحي ساحلي و همچنين بالا بودن تراز آب‌هاي زيرزميني و نفوذپذيري كم خاك، با مشكلات حاد دفع فاضلاب مواجه هستند، اجراي طرح‌هاي جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب در شهرهاي اولويت‌دار با هدف حفاظت از محيط زيست و بالا بردن سطح بهداشت عمومي - بازيافت پساب تصفيه شده و ضد عفوني آن جهت بازگشت آن به چرخه طبيعت - پيشگيري از بيماري‌ها‌ي مسري ناشي از آلودگي آب - حفاظت ازمنابع آب زيرزميني در دستور كار قرار گرفت.گفتني است، تاكنون در شهر ساري 330 كيلومتر خط انتقال و شبكه فاضلاب احداث و نسبت به جاري‌سازي 21700 انشعاب فاضلاب در شهر ساري اقدام شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون