• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4165 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

مخالفت شورا با حضور پورسيدآقايي در هيات‌مديره تاكسيراني

گروه اجتماعي| ديروز قرار بود اعضاي شوراي شهر تهران نهايتا پس از 6 ماه اعضاي هيات‌مديره سازمان تاكسيراني را مشخص كنند. در اين جلسه موضوع عضويت قنادان، پورسيدآقايي، روحي و خانم حصاري به عنوان اعضاي هيات‌مديره سازمان تاكسيراني مطرح شد اما در‌نهايت اين بحث و تبادل‌نظر با مخالفت اعضا با عضويت پور‌سيد‌آقايي، معاون حمل و نقل و ترافيك در هيات‌مديره تاكسيراني خاتمه يافت تا برگ جديدي در تاريخ اين سازمان ورق بخورد. اما اين موضوع، تنها محور مطرح‌شده در جلسه ديروز شوراي شهر تهران نبود. كودكان كار موضوع بعدي جلسه ديروز بود كه مجيد فراهاني، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در اين خصوص در تذكري با تاكيد بر لزوم توجه به حقوق كودكان كار و افراد به كار گرفته شده توسط پيمانكاران بازيافت شهرداري تهران گفت: بازيافت زباله و منابع سرشار اقتصادي ناشي از اين طلاي كثيف سبب شده تا شاهد شكل‌گيري مافياي منفعت‌گراي كثيفي باشيم كه نه‌تنها محيط‌زيست شهر را قرباني منافع مادي خود مي‌كند بلكه با بهره‌كشي و استثمار كودكان كار، اتباع بيگانه و آسيب‌ديدگان اجتماعي را به‌عنوان زباله‌گرد به خدمت مي‌گيرد تا از جمع‌آوري و بازيافت زباله‌ها كيسه منافع خود را پرتر كند. وي افزود: فقدان نظارت دقيق و واگذاري مجوز جمع‌آوري زباله به پيمانكاراني كه كودكان محروم را كه براي نان ناچارند كار كنند، به كار مي‌گيرند، سبب شكل‌گيري مراكز مجاز و غيرمجاز بازيافت زباله در حاشيه مناطق جنوبي تهران شده است و متاسفانه در اين مراكز همچون گود محمودآباد و ديگر گودها عده‌اي از هموطنان‌مان و اتباع بيگانه در بدترين شرايط زيستي در ميان كوهي از زباله هم كار مي‌كنند و هم متاسفانه زندگي مي‌كنند. فراهاني ادامه داد: اين شرايط زندگي و كار كه ناشي از فقر شديد است متاسفانه با رشوه‌خواري و باج‌گيري برخي كاركنان و ماموران فاسد شهرداري تهران تشديد مي‌شود و كودك كار 9ساله‌اي 20ساعت زباله جمع‌آوري مي‌كند تا آخر ماه حداقل درآمد را داشته باشد و گاهي ناچار مي‌شود تا نيمي از درآمد اندكش را به ماموران فاسد شهرداري باج بدهد. وي تاكيد كرد: ما به عنوان نمايندگان مردم تهران تا كارگزاران و مديران بايد نسبت به كيفيت و شرايط زندگي يكايك شهروندان اين شهر مسوولانه برخورد و در مسير بهبود كيفيت زندگي در همه محلات شهر و براي همه شهروندان اقدامات لازم را پيگيري كنيم. رييس كميته بودجه و نظارت مالي شوراي شهر تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه اين كودكان اگر ژن خوب ندارند اما در انسانيت، مسلمان بودن و حق حيات و تعالي با يكايك ما برابر هستند، افزود: ما در برابر شرايط آنها مسووليم. بر همين اساس به عنوان نماينده مردم تهران در اجراي بند 3 ماده 71 قانون شوراها به شهرداري تهران تذكر مي‌دهم. اميدوارم با اقدام به‌موقع، موثر و اهتمام شهردار تهران و حسن استفاده از ظرفيت سازمان رفاه شهرداري تهران در همكاري با حوزه معاونت خدمات شهري شاهد توجه به حقوق كودكان كار و بهبود شرايط به‌كارگيري، محيط كار و زندگي اين گروه از شهروندان تهراني باشيم.

ديروز همچنين يكي از اعضاي كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران از توقف 50درصدي اتوبوس‌هاي سامانه پنج (بي‌آر‌تي) در پاركينگ‌ها انتقاد كرد. افشين حبيب‌زاده در تذكر پيش از دستور خود در صحن شوراي شهر تهران با بيان اينكه حمل و نقل عمومي يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي شهر است و برنامه‌ريزي براي استفاده بهينه از امكانات موجود نيز همواره جزو وظايف شورا و شهرداري بوده است، گفت: 23 مرداد از سامانه پنج شركت واحد اتوبوسراني بازديد كردم و باتوجه به كمبود وسايل حمل و نقل عمومي و فرسوده بودن ناوگان اتوبوسراني مشاهده كردم از تعداد 122 دستگاه اتوبوس اين سامانه با دلايل مختلف بيش از 50درصد اتوبوس‌هاي اين سامانه در توقفگاه متوقف هستند. وي با بيان اينكه مشاهدات عيني‌ام نشان داد كه 29 اتوبوس اين سامانه به علت نقص فني در توقفگاه هستند، گفت: علاوه بر اين تعداد
16 اتوبوس نيز در تعميرگاه بودند و با يك حساب سرانگشتي مي‌توان پي برد كه عملا 50درصد اتوبوس‌هاي اين مركز غيرفعال بودند و اين درحالي است كه مي‌شد جلوي هدررفت اين امكانات را گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون