• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4166 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ مرداد

بنگاه‌ها

سوداگران در كمين بازار فولاد

روابط عمومي فولاد مباركه درخصوص ميزان تحويل محصول به بازار، ميزان پرداخت ماليات، افزايش قيمت محصولات فولادي در بازار آزاد و دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت براي كنترل قيمت‌ها شفاف‌سازي كرد. در اين گزارش آمده است: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ اين دستورالعمل، كنترل قيمت‌ها به نفع مصرف‌كنندگان نهايي بوده است و ما هم موافق اين موضوع هستيم؛ اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاده است. اجراي اين دستورالعمل در حال حاضر بيشترين تاثير را در حق سهامداران واحدهاي فولادي عرضه‌كننده در بورس كالا گذاشته و محصولات نهايي مثل لوله و پروفيل همچنان با قيمت‌هاي گران به دست مصرف‌كننده مي‌رسد؛ به طوري كه قيمت ورق گرم فولاد مباركه در بورس كالا با احتساب ارزش افزوده كمتر از ۳ هزار تومان است؛ اما قيمت محصول نهايي مانند لوله و پروفيل در كف بازار حدود ۶هزار تومان است.

 

تاييد صورت‌هاي مالي بانك تجارت

صورت‌هاي مالي بانك تجارت براي عملكرد سال مالي منتهي به 29 اسفند 1396 به تصويب سهامداران رسيد. به گزارش روابط عمومي بانك تجارت، در مجمع عمومي عادي به‌طور فوق‌العاده اين بانك كه روز دوشنبه 29 مرداد به رياست سميع رييس هيات‌مديره بانك و با حضور 86 درصد سهامداران يا نمايندگان قانوني آنها، نمايندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانوني برگزار شد، امير مسعود رزازان معاون مالي مديرعامل اين بانك در سخناني به شرايط فعلي نظام بانكي و مشكلات پيش روي آنها اشاره كرد و گفت: در شرايط فعلي رقابت براي جذب منابع، افزايش شديد نرخ سود سپرده‌ها و انباشت بخش قابل‌توجهي از دارايي‌هاي بانك‌ها در سرفصل‌هاي مطالباتي مهم‌ترين چالش بانك‌ها از جمله بانك تجارت به شمار مي‌رود.

 

مشوق راه‌آهن چابهار- زاهدان

مديركل بنادر و دريانوردي استان سيستان و بلوچستان گفت: امروزه امكان اتصال بنادر به شبكه‌هاي ريلي كشور به عنوان يكي از مزيت‌هاي رقابتي؛ عامل اصلي كاهش قيمت تمام شده كالا و افزايش رقابت‌پذيري است كه از شاخصه‌هاي مطلوب تجار و صاحبان كالا در انتخاب بندر و كريدورهاي حمل و نقل خواهد بود. در همين راستا فعال‌سازي كريدور شمال – جنوب (كريدور چابهار) با اتصال بندر چابهار به شبكه ريلي به عنوان اولويتي مهم در رقابت‌پذيري حمل كالا و ارتقاي سهم ترانزيت و تجارت دريايي حايز اهميت فراوان خواهد بود. واگذاري اين پروژه نيمه‌تمام به بخش خصوصي مي‌تواند با هدف تسريع در اتمام پروژه و جلوگيري از تحميل هزينه و فرصت از دست رفته بيشتر؛ به عنوان يكي از راهبردهاي اصلي دولت براي ايجاد جذابيت و تحرك در توسعه محور شرق ايفاي نقش‌ كند. بهروز آقايي اظهار داشت: با توجه به ارتقاي ظرفيت بندر شهيد بهشتي چابهار به 8.5 ميليون تن به عنوان زيرساخت‌هاي پيش‌نياز توسعه سواحل مكران، لذا ضرورت بهره‌مندي اين بندر استراتژيك از قابليت ريلي بايد به اولويت اول وزارت راه و شهرسازي مبدل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون