• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4170 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

آمارهاي مديركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش نشان مي‌دهد

سايه مديريت مردانه همچنان بر تعليم و تربيت سنگيني مي‌كند

فرحناز مينايي‌پورمديركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه در سالي كه گذشت گردهمايي با مديران زن كشور برگزار و اين گردهمايي‌ها باعث افزايش دانش، تجربه و آشنايي مديران با يكديگر شده، به تشريح وضعيت زنان مدير در اين وزارتخانه پرداخت.

وي آمار مديران زن در آموزش و پرورش را اعلام كرد و گفت: از 30 نفر عضو شوراي معاونين وزير، سه نفر زن هستند. يك معاون، يك رييس مركز، سه مديركل زن و يك مديركل استاني زن داريم. همچنين از ۲۲۴ معاون مديركل، ۱۴ نفر زن هستند. از مديران ۷۵۰ منطقه آموزشي نيز ۲۵ مدير زن هستند.

مينايي پور همچنين ادامه داد: از ۳۲ مدير استاني كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، ۱۲ مديركل كانون پرورش و ۹ رييس اداره آموزش و پرورش استثنايي نيز زن هستند. در مجموع شش درصد زنان در پست‌هاي كلان مديريتي حضور دارند و ۶۰ درصد مديران مدارس نيز زن هستند.

مديركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اين خبر كه در حال تدوين كتاب آموزش حقوق شهروندي به دختران هستيم و امسال اين آموزش را براي آنها خواهيم داشت، گفت: در حوزه غربالگري زنان فرهنگي‌ با وزارت بهداشت مكاتباتي انجام داديم تا تحت غربال بيماري‌هاي خاص زنان قرار بگيرند.

به گزارش ايسنا، فرحناز مينايي پور در نشست خبري كه در نمايشگاه دستاوردها و عملكرد يك‌ساله وزارت آموزش و پرورش در دبيرستان البرز برگزار شد با بيان اينكه يك ميليون كارمند زن در كشور داريم كه ۵۰۰ هزار نفر آنها در آموزش و پرورش قرار دارند، گفت: باسوادترين قشر زنان كارمند در آموزش و پرورش‌اند. 6.5 ميليون دانش‌آموز دختر داريم و بايد براي آنها سياستگذاري كنيم.

وي با بيان اينكه در بخش آموزش بهداشت دختران ورود مي‌كنيم و تمركز ما بيشتر بر مناطق محروم است، گفت: افزايش سطح آگاهي دختران در سطح بهداشتي را دنبال مي‌كنيم.

مينايي‌پور به توان‌افزايي و توسعه شايستگي زنان فرهنگي و نقش‌آفريني آنها در پست‌هاي مديريتي اشاره كرد و گفت: سعي كرديم برنامه‌هاي آموزشي ويژه‌اي داشته باشيم و زمينه حضور زنان در پست‌هاي مديريتي را فراهم كنيم. مصوبه استفاده از زنان در ۳۰ درصد پست‌هاي مديريتي را هم داريم كه بايد به تدريج محقق شود.

وي به برنامه‌هاي ارتقاي بينش و دانش و مهارت‌هاي دانش‌آموزان دختر اشاره كرد و گفت: سه سال است آموزش بلوغ به دانش‌آموزان صورت مي‌گيرد و سال قبل نيز آموزش بلوغ به دختران انجام شد كه مورد استقبال دانش‌آموزان دختر هم قرار گرفت. همچنين در حال تدوين كتاب آموزش حقوق شهروندي به دختران هستيم و امسال اين آموزش را براي آنها خواهيم داشت.

مديركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش به تهيه بسته‌هاي بهداشتي براي دختران پايه هفتم در مناطق محروم اشاره كرد و گفت: كارگاه‌هايي در راستاي نشاط و شادي دختران در دست برنامه‌ريزي است و تفاهمنامه‌اي با معاونت زنان براي آموزش‌هاي خوب زيستن در سال آينده خواهيم داشت.

وي همچنين به شناسايي چالش‌ها و نيازهاي دختران دهه هشتاد اشاره كرد و گفت: مطالعاتي در اين زمينه داشتيم و معتقديم نيازها و روحيات آنها با نسل قبل متفاوت است و بايد به آن توجه شود. نشست‌هايي با دختران دهه 80 داشتيم كه آن را ادامه خواهيم داد تا به نتايج مطلوب برسيم.

مينايي‌پور با بيان اينكه ميزان گفت‌وگو در خانواده‌ها كم شده است، گفت: دختران دهه هشتادي يكي از مشكلات اساسي خود را گفت‌وگوي كم با خانواده و معلمان خود عنوان كردند كه بايد آموزش‌هايي داشته باشيم تا خانواده‌ها وقت بيشتري براي فرزندان خود بگذارند. مديركل امور زنان وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشي درباره استتار و سرپوشيده كردن حياط مدارس دخترانه گفت: سال‌هاي قبل در تعدادي مدارس اين استتار انجام شد اما چون با بلندمرتبه سازي ساختمان‌ها روبه‌رو بوديم و ساختمان‌هاي اطراف به حياط مدرسه اشراف داشتند اين امر ميسر نشد و اين طرح ادامه نيافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون