• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4173 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

فرانك پرتوآذر در گفت‌وگو با «اعتماد»:

به شانس اعتقاد ندارم، ولي بدشانسي آوردم

فرانك پرتوآذر، دوچرخه‌سوار بدشانس تيم ملي ايران از شانس‌هاي كسب مدال طلا براي كاروان ايران بود. اما با بدشانسي و اتفاقي عجيب به مدال نرسيد. او در حالي كه همان ابتداي راه زنجيرش پاره شد، با قدرت به مسابقه برگشت و با كامبكي باورنكردني نزديك بود حتي به مدال هم برسد، اما خرابي زنجير دوچرخه‌اش وقت زيادي از او گرفت و باعث شد اين مدال ارزشمند از دست برود. با اين ورزشكار ارزشمند كشورمان مصاحبه‌اي داشته‌ايم و دعوتيد به خواندن اين گفت‌وگو.

مسابقات چطور بود؟ شما بدشانسي هم داشتيد.

نتيجه كه همه‌ جا پخش شد و همه اطلاع دارند. خيلي‌ها قبل از مسابقات ما را شانس مدال مي‌دانستند. در تمام رسانه‌ها اين نكته ذكر مي‌شد كه شانس مدال آوردن دوچرخه‌سواري زياد است. خودمان هم خيلي تلاش كرديم تا آماده باشيم. اتفاقي كه افتاد خيلي عجيب بود. نه اينكه هيچ‌وقت رخ ندهد، براي نفر اول دنيا هم اين اتفاق افتاده است. به شانس هم اعتقاد ندارم، اما بدشانسي بود. سال‌ها براي اين مسابقه صبر كرده و تمرين كرده بودم. وقتي اين اتفاق افتاد تمام تلاشم اين بود كه تايم از دست رفته را جبران كنم. تا يك حدي هم موفق شدم، اما به نفر سوم نرسيدم و خيلي تلخ بود. براي من و مربي‌ام تايم دورهاي من بسيار سريع‌تر از بقيه بود. جز دور اول، هر دور بهتر از نفر دوم بودم.

يعني حداقل مدال نقره را مي‌گرفتيد؟

چون مدالي به دست نيامده، هر چيزي مي‌شد گفت. اما آناليز زماني مسابقه هست و حداقل نقره حقم بود. براي من خيلي مهم بود كه تلاش و برنامه‌ريزي‌ام در راه درستي باشد و مي‌دانيم كه اگر زنجيرم پاره نمي‌شد اين اتفاق رخ نمي‌داد.

در مورد زنجيرتان گفتيد كه از بهترين برند و با كيفيت‌ترين محصولات بوده، اما رايج است كه مثلا قبل از مسابقه زنجير را چك كنيد تا مشكلي نداشته باشد؟

بله، قطعات فني چك مي‌شود. همچنان مي‌گويم زنجيري كه داشتم از بهترين زنجير‌هاي دنيا بوده. اين رسم هميشه هست كه همه‌ چيز چك شود. به عهده مكانيك تيم است و قطعا ايشان چك كرده‌اند.

در مورد اندونزي بگوييد. ميزباني چطور بود؟

اين اولين رويدادي بود كه با يك كاروان رفتم. دوستاني كه در سال‌هاي قبل حاضر بودند، مي‌گفتند اين ميزباني با ساير ميزباني‌ها خيلي فرق مي‌كند. اما مشكل اساسي در مسابقه دوچرخه سواري براي ما پيش آمد. براي مسابقات ما مثلا قانون جهاني وجود دارد كه دوچرخه‌سواران از چند روز قبل به بازديد زمين بروند تا زمين را چك بكنند. چون زمين مسابقه ما در هر دوره متفاوت است. اندونزيايي‌ها اما اين اجازه را به ما ندادند. همه تيم‌ها از اين مساله محروم بودند جز تيم اندونزي. آنها 4سال زمان داشتند كه زمين را طراحي كنند و در اين زمان مي‌توانستند كاملا با زمين آشنا شوند. اما اينكه قوانين جهاني را زير پا بگذارند خيلي زشت است. همه تيم‌ها و مربيان نيز به اين مساله معترض بودند.

برخوردشان با ورزشكاران زن چطور بود؟

من برخورد نامناسبي از آنها نديدم. به‌طور كلي ميزباني نامناسبي داشتند اما برخورد با خانم‌ها نكته خاصي نداشت. يعني آنها در برخوردشان بين آقايان و خانم‌ها تفاوتي قائل نبودند. اندونزي كشوري‌است پر از مسلمان و از اين جهت برخوردشان با ما كه مي‌ديدند مانند خودشان پوشش داريم خيلي خوب بود.

مسابقات بعدي شما چه زماني است؟

تمام تلاشم را مي‌كنم تا در مسابقات 2019 قدم مهمي براي سهميه المپيك بردارم. نياز به حمايت داريم تا به سهميه برسيم. اميدوارم مسوولان اين كار را انجام بدهند و با حمايت كافي به اردوها برويم. قرار است به سوييس عازم شويم تا اردويي داشته باشيم. اميدوارم مشكلي در مسير اين اردو نداشته باشيم.

گفته بوديد در اين مسابقات به دنبال مدال نيستيد، درست است؟

بله، سطح ورزشكاران بسيار بالاتر از ورزشكاران آسيايي است و اصلا منطقي نيست كه دنبال مدال باشم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون