• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4173 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

دبير فدراسيون پينگ‌پنگ در گفت‌وگو با «اعتماد»:

فدراسيون پينگ‌پنگي بود

علي ولي‌اللهي

 يكي از جذاب‌ترين مدال‌هاي كسب‌شده توسط كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي آسيايي 2018، مدال برنز نوشاد عالميان در رشته پينگ‌پنگ است. نابغه تنيس روي ميز كشورمان موفق شد بعد از نزديك به 60 سال، ما را در بازي‌هاي آسيايي در اين رشته ببرد روي سكو. به همين دليل با محمود نظري، دبير فدراسيون تنيس روي ميز كشورمان گفت‌وگوي كوتاهي داشتيم پيرامون وضعيت تيم ملي در جاكارتا و برنامه‌هاي آينده فدراسيون.

 

مسابقات آسيايي در رشته تنيس روي ميز هم به پايان رسيد. وضعيت تيم را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

از نظر فدراسيون نتايج خيلي خوب بود. تقريبا ما به اهداف‌مان رسيديم در اين دوره. گرچه ما اين پتانسيل را داشتيم كه در تيمي هم برويم روي سكو كه متاسفانه نشد. نوشاد بازي‌هاي خيلي خوبي از خودش نشان داد. ندا شهسواري در بخش بانوان خوب كار كرد و موفق شد نفر اول هند را شكست دهد. نيما هم در تيمي خوب بود و در انفرادي به يك رقيب خيلي سخت برخورد كرد و حذف شد. در مجموع ارزيابي ما نسبت به اين دوره مثبت است. البته بايد صبر كنيم و با مربيان هم صحبت كنيم تا ببينيم وضعيت به چه صورت است. اما همين كه پينگ‌پنگ به مدال‌آوري رسيد و هفته پيش هم در جوانان سوم آسيا شديم نشان مي‌دهد پينگ‌پنگ ما پيشرفت كرده و اين باعث مي‌شود در آينده انتظارات هم از ما بالاتر برود. جا دارد همين‌جا تشكر كنم از وزارت ورزش كه اعتماد كردند به مديران پينگ‌پنگي. اين ثابت كرد كه مناصب مديريتي بايد به كساني سپرده شود كه در آن زمينه تخصص دارند. شما نگاه كنيد رييس فدراسيون خودش قهرمان تيم ملي بوده. اعضاي فدراسيون به همين شكل. حتي مدير روابط عمومي ما نيز پينگ‌پنگي است و همين باعث شده اشراف كامل داشته باشند بر فرآيند آماده‌سازي تيم‌ها. توسعه پينگ‌پنگ در اين چندساله به خوبي انجام شده و تقريبا بيشتر استان‌هاي كشور در بحث ميزباني شركت مي‌كنند و ما در شهرستان‌هايي مثل زاهدان نيز مسابقات برگزار كرديم. اردوهاي داخلي و خارجي خوبي برگزار كرديم. مثلا خود نوشاد گفت كه اردوهاي خارجي و مسابقات برون‌مرزي كه فرستاده شده در افزايش اعتماد به نفسش بسيار تاثيرگذار بوده. اميدواريم در آينده نگاه به پينگ‌پنگ در سطح كلان ورزش تغيير كند و ما از اين مظلوميت در بياييم. خدا را شكر كه ديگر نمي‌توانند به ما بگويند فدراسيون غير‌مدال‌آور.

ما چند وقت پيش توانستيم به دسته 1 جهاني در بخش بزرگسالان مردان صعود كنيم و حالا هم كه توانستيم مدال بازي‌هاي آسيايي را بعد از مدت‌ها كسب كنيم، مسابقات مهم بعدي چه مسابقاتي هستند و شما چه برنامه‌هايي براي آن داريد؟

امسال ديگر مسابقه جهاني تيمي نداريم. 2019 مسابقات مجارستان در بخش انفرادي و دو نفره را داريم. البته با توجه به شرايط موجود كه مربوط به ارز و افزايش هزينه‌ها مي‌شود ما كمي دچار مشكل شده‌‌ايم. نه تنها ما بلكه همه فدراسيون‌ها كه ان‌شا‌ء‌الله اين مشكلات هم حل مي‌شود. ما هم بايد خودمان اقتصادي‌تر عمل كنيم تا بتوانيم از اين شرايط عبور كنيم. در كنار مسابقات مجارستان، ما قهرماني آسيا را داريم. اوايل فروردين و ارديبهشت 98 كه بايد با تصميم كميته فني ببينيم چه تيمي بايد اعزام شود. اما حالا كه ما در بحث اعزام‌هاي خارجي كمي دچار مشكل شده‌ايم، با دستور رييس فدراسيون قطعا به افزايش اردوهاي داخلي مبادرت خواهيم كرد. در همه رده‌هاي پايه.

وزارت ورزش و جوانان براي مدال‌آوران جايزه ويژه در نظر گرفته است، شما به عنوان فدراسيون مربوطه براي نوشاد كه بعد از مدت‌ها مدال ارزشمند پينگ‌پنگ كسب كرده چه پاداشي در نظر داريد؟

بله ما هم براي جوانان‌مان كه براي اولين‌بار مدال آسيايي كسب كردند و هم براي نوشاد برنامه ويژه داريم. اما اينكه ميزان پاداش چقدر است، هنوز قطعي نيست. بايد جلسه برگزار كنيم تا ميزان پاداش مشخص شود. ما حتي قبل از مسابقات به كمك بانك دي مراسمي برگزار و از بچه‌ها تجليل كرديم. در آينده نزديك نيز هم خودمان برنامه داريم، هم يك‌سري خيّر پينگ‌پنگي هستند كه كمك كنند به ما. در مجموع ما همه تلاش‌مان را خواهيم كرد كه نوشاد را حفظ كنيم و كمك كنيم كه به موفقيت‌هايش ادامه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون