• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4173 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۱ شهريور

در بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا

دروازه‌بان‌سالاري

بهرام سرگوسرايي

نقل و انتقالات تابستاني تمام شد. بازاري كه در روزهاي ابتدايي فوق‌العاده داغ بود و به نظر مي‌رسيد هر چه به پايان نزديك شويم داغ و داغ‌تر خواهد شد، رفته‌رفته به سردي گراييد، به‌طوري كه در روزهاي پاياني تقريبا شاهد هيچ انتقال بزرگي نبوديم. در واقع اگر بخواهيم صادقانه نگاه كنيم، غير از انتقال رونالدو به يووه، انتقال مهم ديگري انجام نگرفت. هيچ ‌يك از ستاره‌هاي بزرگ تيم‌هاي اروپايي جابه‌جا نشدند و مي‌توان گفت كه اين فصل نقل و انتقالات، فصل دورازه‌بان‌سالاري بوده. انتقال آليسون از رم به ليورپول، انتقال كورتوآ از چلسي به رئال‌مادريد و درنهايت انتقال كپا از اتلتيك بيلبائو به چلسي جزو مهم‌ترين نقل و انتقالات فوتبال اروپا بودند.

نيمار، ام‌باپه، هازارد، گريزمان، ايكاردي، هري كين، صلاح، پوگبا، مودريچ، بيل و چند بازيكن ديگر. هيچ كدام در تابستان امسال طعمه تيم‌هاي ديگر نشدند. بازيكناني كه هر كدام‌شان مي‌توانستند با انتقال به تيم ديگر، بمب فصل نقل و انتقالات لقب بگيرند، اما اين اتفاق رخ نداد. هرچه رسانه‌ها گمانه‌زني كردند، هر چه شايعه ساختند، هر چه قيمت‌ها را بالا و پايين بردند افاقه نكرد. سياست نگه داشتن ستاره‌ها با جديت توسط تيم‌ها دنبال مي‌شود. تنها تيمي كه يك ستاره فوق‌العاده با ارزش را از دست داد، تيمي كه هميشه خودش شكارچي ستاره‌هاي ديگر تيم‌ها بوده، رئال‌مادريد است. تيمي كه بعد از ناكامي در رسيدن به اهدافش، در نهايت مجبور شد پيراهن ارزشمند شماره 7 باشگاه را بسپارد به بازيكني مثل ماريانو دياز؛ بازيكني كه شايد در ليون 18 گل در 34 مسابقه به ثمر رسانده باشد، اما نه تنها خريد بزرگي به حساب نمي‌آيد، بلكه به هيچ‌وجه برد تبليغاتي هم براي رئال ندارد. از همين الان مي‌توان حدس زد كه بعد از چندين سال كه پيراهن شماره 7 بر تن رائول و رونالدو بوده و جزو پرفروش‌ترين پيراهن‌هاي رئال قرار مي‌گرفته، امسال لباس منقش به نام ماريانو حسابي روي دست فروشگاه‌هاي رئال باد خواهد كرد.

در كنار رئال كه در نگاه عمومي فوتبالي‌ها نقش مهمي نتوانست در فصل نقل و انتقالات ايفا كند، مي‌توان چند تيم ديگر را نيز بر شمرد كه آن‌طور كه بايد و شايد به اهداف‌شان دست پيدا نكردند. منچستريونايتد يكي از اين تيم‌هاست. تنها انتقال مهمي كه به شهر منچستر صورت گرفت، انتقال فرد بود. بارسلونا نيز اگرچه دو بازيكن در آستانه قرارداد با تيم‌هاي ديگر را اصطلاحا هايجك كرد، نتوانست ستاره‌اي كه از مدت‌ها پيش در پي جذبش بود را به خدمت بگيرد؛ آنتوان گريزمان را. آنها در روزهاي پاياني فصل نقل و انتقالات نيز به‌دنبال پوگبا بودند كه در انجام اين انتقال هم ناموفق بودند.

باتوجه به برآيند تمام جابه‌جايي‌ها و تركيب تيم‌هاي مطرح اروپا، شايد اين فصل شاهد يكي از نزديك‌ترين فصول رقابتي در اروپا باشيم. لااقل در ليگ قهرمانان اروپا كه اين‌طور به نظر مي‌رسد. احتمالا امسال پس از سلطه 3 ساله رئال بر معتبرترين رقابت باشگاهي در سطح جهان، تيم ديگري هم بتواند عرض اندام كند و جام را به خانه ببرد. تيم‌هاي بارسلونا، يوونتوس، پاري‌سن‌ژرمن، بايرن، ليورپول و منچسترسيتي تيم‌هايي هستند كه مي‌توانند رقابت سختي را براي رسيدن به قله اروپا به وجود بياورند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون