• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4175 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۳ شهريور

صداي مخالف

پررنگ كردن رابطه ظريف و سوروس

تقريبا اكثر رسانه‌هاي جريان اصولگرا روز دوشنبه در صفحه اصلي خودشان جلسه مجلس با حضور محمد جواد ظريف را تيتر اصلي خود انتخاب كرده بودند. وطن امروز معتقد بود كه دولت در مورد دري اصفهاني كوتاه آمده است: «اشاره ديروز ظريف به اينكه «اگر مسائل ديگري هم مطرح است، به من ارتباطي ندارد» يا اينكه «من مسوول روابط ديگران (دري) نيستم» و همچنين تصريح او بر اينكه كارشناساني چون دري صرفا در جلسات تخصصي حضور داشتند و نه جلسات خصوصي، مي‌تواند نوعي عقب‌نشيني دولت از موضع نفي جاسوسي مسوول امور بانكي مذاكرات هسته‌اي قلمداد شود، چرا كه پيش از اين وزير اطلاعات در چند مقطع اصرار داشت «دري‌اصفهاني» جاسوس نيست.» جوان به نقل از ظريف نوشت: «رابطه بنياد سوروس را با ايران من محدود و منظم كردم.» اين روزنامه بي‌دليل اين بخش از سخنان ظريف را تيتر اصلي خود قرار نداد. در ادامه همين گزارش به سابقه بنياد سوروس اشاره كرد و نوشت: «بنياد جورج سوروس به نفع توسعه صهيونيسم فعاليت مي‌كند. اين بنياد بار‌ها به نقش موثر در تغيير قدرت در بسياري از كشور‌هاي جهان متهم شده است؛ اتهامي كه مالك اين بنياد آنها را رد نكرده است. سوروس تحت عنوان فعاليت‌هاي «نيكوكارانه» و «بشردوستانه» سرمايه‌گذاري‌هايي براي جنبش‌هاي ‌براندازي انجام داد.» كيهان ذيل تيتر: «وطن‌پرستي كه به جرم جاسوسي در زندان است!» به حرف‌هاي ظريف درباره وطن‌پرست بودن دري اصفهاني اشاره كرد و نوشت: «با اينكه دولت و شخص وزير اطلاعات سعي در طفره رفتن از موضوع جاسوسي دري‌اصفهاني داشتند، ديوان عالي كشور، سازمان اطلاعات سپاه و مجلس شوراي اسلامي بر جاسوسي وي صحه گذاشتند و سخنگوي قوه قضاييه نيز به عنوان چهارمين نهاد قانوني كشور، جاسوس بودن اين دوتابعيتي عضو تيم مذاكره‌كننده را تاييد كرد.»

تخريب عمدي اقتصادي كشور

حسين شريعتمداري در سرمقاله روزنامه كيهان به حرف‌هاي روحاني در سال ۹۲ اشاره كرد كه گفته بود «والله العلي العظيم اگر مشكلات اين كشور كه بسيار و بسيار و بسيار پيچيده است راه‌حل نداشت من كانديدا نمي‌شدم!». مديرمسوول كيهان در ادامه اين بخش وعده حل مشكلات را به گردن احزاب انداخته مي‌نويسد: «آقاي رييس‌جمهور كه اقتصاددان نيست، بنابراين ‌جاي اين سوال است كه چه كساني به آقاي روحاني وعده حل مشكلات را داده و ايشان را به اين باور رسانده بودند كه با قيد قسم جلاله «والله العلي العظيم» مي‌فرمايند اگر مشكلات راه‌حل نداشت كانديدا نمي‌شدم! آن افراد چه كساني بوده‌اند و امروز كجا هستند؟! اگر در ادعاي خود صادق بودند چرا «راه‌حل‌ها»ي ادعا شده را به‌كار نگرفته و شرايط اقتصادي كشور را به فاجعه نزديك كرده‌اند؟ و اگر در ادعاي خود صادق نبوده‌اند در سايه روشن‌هاي دولت چه مي‌كنند؟! آيا اين عده، اعضاي همان احزابي نيستند كه سرپل‌هاي اقتصادي دولت ايشان را در اختيار داشتند و اين روزها هريك از آنان ناكامي دولت را به ديگري نسبت مي‌دهند؟! و آيا يكي از ضرورت‌هاي تغيير سياست اقتصادي دولت، دوري از آنان نيست؟!» عجيب‌تر اينكه شريعتمداري وضعيت اقتصادي كشور را نه روندي معمولي بلكه «عمدي» از سوي دولت معرفي كرده، مي‌نويسد: «اين نكته نيز گفتني است كه روند امور در عرصه اقتصادي كشور طبيعي نيست و شواهد و قرائن موجود از حضور يك جريان مرموز در اين عرصه حكايت مي‌كند كه نقش ستون پنجم دشمن را در جنگ اقتصادي حريف عليه ايران اسلامي برعهده‌ دارد. اين احتمال از آنجا قوت مي‌گيرد كه بسياري از مشكلات اقتصادي پيش‌رو، راه‌حل‌هاي مشخصي دارند ولي نه فقط به اين راهكارها توجهي نمي‌شود بلكه اقداماتي صورت مي‌پذيرد كه به وضوح از تلاش براي تخريب عمدي عرصه اقتصادي كشور و ايجاد تنگي در معيشت مردم حكايت مي‌كند. نكته درخور توجه اينكه جريان يادشده از يك‌سو، دست به تخريب اقتصادي كشور مي‌زند و در همان حال تنها راه خروج از شرايط سخت اقتصادي را در سازش با امريكا، دست كشيدن از صنايع موشكي و پايان دادن به حضور ايران در منطقه معرفي مي‌كند!»

 

سلبريتي‌‌ها تهديد جدي هستند؟

خبرگزاري تسنيم در گزارشي به رفتارهاي متناقض در مورد سلبريتي‌ها اشاره كرده كه «يك روز از سلبريتي قدرداني مي‌كنيم كه مثلا عكس فلان شهيد را در صفحه‌اش منتشر كرده است، روز بعد او را با خاك يكسان مي‌كنيم.» اين خبرگزاري بدون اشاره به نام تتلو كه در انتخابات مورد استفاده كمپين آقاي رييسي قرار گرفته بود، مي‌نويسد: «امروز جهان معنايي ما تغيير كرده است. چيزي به نام شبكه‌هاي اجتماعي دنياي ما را تسخير كرده‌ و سرعت توليد و رشد سلبريتي‌ها به روز و ساعت رسيده است. تركيب بي‌نظيري از آدم‌هاي ساده، معمولي و بي‌هنر اما با تعداد قابل توجهي دنبال‌كننده كه حاضرند به احمقانه‌ترين فراخوان‌هاي سلبريتي‌شان پاسخ مثبت بدهند و مثلا به يكباره چند 100 هزار نفر #بغ_بغو بگويند. حالا ديگر سلبرتي‌ها تبديل به يك مساله شده‌اند، مساله اجتماعي دوران جديد زندگي ما ايراني‌ها.» نويسنده در ادامه به فعاليت سلبريتي‌ها در مسائل اجتماعي از جمله زلزله و سياست اشاره كرده، مي‌نويسد: «سلبريتي‌ها لحظه‌اي آرام ندارند و آرام‌مان نمي‌گذارند. آنها يك روز فرصتند و روز ديگر تهديد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون