• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4180 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور

خبر

بيكاري 1000 كارگر به دليل نبود مواد اوليه و منابع مالي

گروه اجتماعي| كارخانه نساجي «جلفاكاران ارس» به علت نبود مواد اوليه بر اثر بسته ارزي جديد دولت، ۲۰۰ كارگر خود را در روز شنبه با خوابيدن دو خط توليد از دست داد و 320 كارگر باقي‌مانده هم فقط تا روز چهارشنبه مي‌توانند كار كنند.

ايلنا گزارش داد كه يكي از مديران اين كارخانه با اعلام اخراج ۲۰۰ كارگر اين شركت به علت رو به تعطيلي رفتن اين كارخانه، گفت: «تعدادي از اين كارگران قراردادشان تمام شده بود و ما ديگر توان تمديد قرارداد را نداشتيم. دو خط از خطوط اصلي كارخانه به علت نبود مواد اوليه تعطيل شده است. مواد اوليه هم كه نباشد، ثبت قراردادي صورت نمي‌گيرد. تا چهارشنبه هفته جاري براي باقي خطوط خوراك توليد داريم. بعد از آن هم باقي كارگران كارخانه به علت تعطيلي از كار بيكار خواهند شد. مشكل به وجود آمده در تهيه مواد اوليه، مشكلات بازار ارز بوده و مشكل اين كارخانه از زماني شروع شده كه بسته ارزي جديد دولت اعلام شد. ثبت سفارشاتي كه ما براي خريد مواد اوليه داشتيم مربوط به قبل از بسته ارزي جديد بوده است. آن زمان ما ارز 4 هزار و 200 توماني دريافت مي‌كرديم. اما الان به ما مي‌گويند از صرافي ارز 8 هزار توماني بخريد. با اينكه ما ثبت سفارش كرده بوديم و به بانك‌هاي مسكن و كشاورزي وجه ريالي پرداخت كرده بوديم اما بسته جديد ارزي شامل ما نمي‌شود. كارخانه هم توان ترخيص كالا با ارز 8 هزار توماني از گمرك ندارد لذا كاميون‌ها پشت مرز مانده‌اند و هر روز كه مي‌گذرد كرايه بارها بالاتر مي‌رود. در جلفا بيكاري ۶۰۰ كارگر يعني 2 هزار و 500 نفر بدون نان شب مي‌مانند.»

به گزارش ايلنا، همچنين حدود ۴۵۰ كارگر قراردادي و رسمي شاغل در كارخانه‌هاي تولي‌پرس و بسته‌بندي البرز براي سومين‌بار از ابتداي فصل تابستان به مرخصي اجباري رفتند. اين كارگران محل كارشان در شهرك صنعتي قزوين قرار دارد و در آخرين اطلاعيه‌اي كه ازسوي كارفرما به صورت پيامكي در روز پنجشنبه (۱۵ شهريور) دريافت كرده‌اند، دو كارخانه تولي‌پرس و بسته‌بندي البرز براي مدت دو هفته براي انجام تعميرات و افزايش راندمان توليد تعطيل اعلام شده است.

 

نامه اعضاي شوراي شهر تهران به رييس‌جمهور

فارس| رييس شوراي شهر تهران گفت: اعضاي شوراي شهر تهران در راستاي نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي نامه‌اي به رييس‌جمهور نوشتند.

محسن هاشمي در حاشيه جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز اظهارداشت: در ابتدا پور سيد آقايي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گزارشي را در خصوص اقدامات صورت گرفته براي كاهش آلودگي هوا و آغاز سال تحصيلي و كاهش ترافيك صبح‌گاهي در مهرماه ارايه داد.

وي ادامه داد: هر ساله بايد درباره اعضاي كميسيون‌ها مجددا راي‌گيري شود كه در حال حاضر تمامي اعضا در كميسيون‌هاي قبلي تثبيت شده‌اند و انتخابات روساي كميسيون‌ها برگزار شد.وي در پاسخ به پرسشي مبني بر نامه اعضاي شوراي شهر تهران به رييس‌جمهور اظهارداشت: در خصوص كاميون‌ها و اتوبوس‌هاي بين‌شهري دولت اقداماتي انجام داده است و منابعي اختصاص يافته كه اعضاي شوراي شهر نيز احساس كرده‌اند اين اقدام به صورت جدي هنوز انجام نشده و نامه‌اي به رييس‌جمهور نوشتند و درخواست كردند نسبت به نوسازي اتوبوس‌ها اقدام شود.هاشمي بيان داشت: بنده نيز يارانه بليت مترو و اتوبوس را نيز به اين نامه اضافه كردم چرا كه امسال تا شهريورماه هنوز يارانه بليت اتوبوس و مترو به شهرداري تهران پرداخت نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون