• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4185 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور

ليورپول وحشتناك كلوپ

پوچتينو هم قرباني كلوپ و شاگردانش شد؛ در ومبلي. ليورپول در پنجمين بازي خود در ليگ برتر انگليس به پنجمين برد پياپي خود دست يافت تا شروعي رويايي در ليگ جزيره داشته باشد. گويا اين فصل همان فصلي است كه بندرنشينان ليورپول هر سال وعده‌اش را به خودشان مي‌دادند. مرد آلماني انديشه‌هايش را كاملا در تيم به تثبيت رسانده و روزهاي خوبي را پشت سر مي‌گذارد. بعد از نايب‌قهرماني اين تيم در ليگ قهرمانان فصل گذشته، او سوداي قهرماني ليگ برتر را در سر مي‌پروراند؛ رويايي كه با توجه به تيم آماده‌ و تقويت شده‌اي كه در اختيار دارد چندان هم دور از دسترس نيست.

كلوپ و شاگردانش در راه رسيدن به آرزوهاي‌شان البته مسير سختي را در پيش رو دارند. غير از رقباي داخلي كه به هيچ عنوان قصد پا پس كشيدن ندارند، برنامه بازي‌هاي اين تيم نيز به گونه‌اي است كه شرايط را براي ادامه روند رو به رشد ليورپول سخت كرده. اين تيم در عرض 20 روز آينده 6 بازي فوق‌العاده سخت در پيش رو دارد؛ بازي‌هايي كه مي‌تواند نقش تعيين‌كننده‌اي در نتايج آخر فصل داشته باشد. ليورپول بايد روز سه‌شنبه به مصاف پاري‌سن‌ژرمن در ليگ قهرمانان برود. بعد تا روز 14 مهر بايد به ترتيب با تيم‌هاي ساوتهمپتون در ليگ، چلسي در carabao cup، چلسي در ليگ، ناپولي در ليگ قهرمانان و منچسترسيتي در ليگ برود. بازي اين تيم مقابل چلسي و منچسترسيتي از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است. چرا كه به نظر مي‌رسد اين دو تيم سخت‌ترين رقباي ليورپول براي رسيدن به جام قهرماني ليگ باشند. چلسي كه با مائوريتسيو ساري عملكردي مشابه ليورپول داشته، من سيتي هم با پپ همچنان جزو شانس‌هاي اول قهرماني به حساب مي‌آيد. تجربه نيز در ليگ برتر نشان مي‌دهد تيمي مي‌تواند قهرمان شود كه بتواند ساير تيم‌هاي مدعي موسوم به «بيگ سيكس» را شكست دهد.

فوتبالي كه شاگردان كلوپ در اين فصل ارايه مي‌دهند بسيار چشم‌نواز‌تر از حتي فصول قبل است. بازي اين تيم مقابل تاتنهام نشان داد كه انديشه‌هاي تاكتيكي كلوپ در كنار آمادگي ستاره‌هاي اين تيم وضعيت سختي را براي حريفان به وجود آورده. خط حمله ليورپول در ديدار با تاتنهام بارها و بارها خط دفاعي حريف را جا گذاشتند و اگر هنگام زدن ضربه نهايي كمي بيشتر دقت مي‌كردند، شكستي وحشتناك را به تاتنهام در ورزشگاه خانگي‌شان تحميل مي‌كردند. در كنار بازي خوب عناصر تهاجمي اين تيم، خط دفاعي ليورپول نيز عملكرد درخشاني داشت و تقريبا اجازه خودنمايي به هري كين و ساير مهاجمين تاتنهام را نداد. اين دقيقا همان نقطه‌ضعفي است كه ليورپول فصل قبل داشت و اين فصل به نظر مي‌رسد كه برطرف شده.

حال بايد ديد آقاي معمولي مي‌تواند نتيجه گرفتن در كنار بازي زيبا را تداوم ببخشد يا خير. يورگن كلوپ به خوبي مي‌داند كه حفظ ستاره‌هايش از مصدوميت و حفظ آمادگي آنان بيشترين تاثير را در ثبت روند رو به رشد تيمش ايفا خواهد كرد. دو فصل پيش بود كه مصدوميت مانه ليورپول را از رسيدن به روياهايش باز داشت يا مصدوميت صلاح در فينال ليگ قهرمانان روياي كسب ششمين جام يوسي‌ال را براي آنان نابود كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون