• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4185 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۵ شهريور

NBA در يك نگاه (1)

از گلدن‌استيت تا شير پيرشرق امريكا

نويد خرم‌خورشيد

 

 

شايد چنين مطلبي چندان خواننده نداشته باشد، چرا كه عمدتا عادت كرده‌ايم صفحات ورزشي روزنامه‌ها را پر شده از خبرها و تحليل‌ها فوتبالي ببينيم. من اما اطمينان دارم كه بسكتبال و به‌خصوص NBA اگرچه عاشقان كمتري در ايران دارند، اما اين عاشقان در اين راه وفادارترند و با اينكه پخش زنده و غير زنده ديدارها و پوشش خبري اين رشته در مقايسه با خبرهاي فوتبال چون قطره در مقابل درياست، نااميد نشده و به صورت جدي ورزش مورد علاقه‌شان را دنبال مي‌كنند.

فصل 2019-2018 NBA دقيقا يك ماه ديگر يعني 24 مهر شروع مي‌شود و خالي از لطف نيست كه نگاهي داشته باشيم به وضعيت تيم‌هايي كه مي‌توانند اين ليگ را جذاب كنند.

اميد اول قهرماني: گلدن‌استيت وريرز

تيم زرد و آبي‌پوش ايالت كاليفرنيا و شهر اوكلند پنج، شش سال است كه قدرت خود را به تمام ليگ ديكته كرده و توانسته در چهار فصل اخير همواره يكي از فيناليست‌ها باشد و البته سه عنوان قهرماني را از اين چهار فينال كسب كند. در اين سال‌ها گلدن استيت سال به سال قوي‌تر شده و گويي كه بدون توجه به سقف قرارداد تصميم دارد اين روند را همواره ادامه دهد. دو فصل پيش بود كه پس از شكست در فينال تصميم گرفتند به تركيب چهار غول خود يعني دريماندگرين، استفتن كري، كلي تامپسون و آندره ايگودالا، كوين دورنت را اضافه كنند و يك تركيب رويايي براي كسب قهرماني در فصل بعد بسازند. تصميمي كه منجر به اين شد كه ستاره‌اي همچون ايگودالا نيمكت‌نشين شود.

در فصل‌هاي اخير بدون اغراق هيچ تيمي را ياراي رويارويي با گلدن‌استيت نبوده است. تيم مردم اوكلند در دو سال اخير از تركيب چهار بازيكن ستاره به اضافه يك بازيكن به‌غايت بي‌استعداد و بي‌اخلاق در پست سنتر تشكيل شده بود. اين بازيكن بي‌استعداد و البته بي‌اخلاق كه از سوي طرفداران ساير تيم‌ها animall ناميده مي‌شد كسي نبود جز زازا پاچوليا. گلدن‌استيت در ادامه روند بهبود تيم خود در انتهاي هر فصل يكي از آينده‌دارترين پديده‌هاي بسكتبال امريكا در پست سنتر (تنها نقطه ضعفش) يعني دماركوس كازينز را به خدمت گرفت تا هيچ تيمي به خودش جرات اين را هم ندهد كه به قهرماني فكر كند .

بوستون‌سلتيكس؛ شير پير شرق

بدون شك يكي از جذاب‌ترين تيم‌هاي فصول اخير NBA تيم بوستون‌سلتيكس بوده است كه با 17 قهرماني پر افتخارترين تيم اين ليگ به شمار مي‌رود. اين تيم شهر بوستون با تركيبي به غايت دوست‌داشتني در سال‌هاي اخير تنها تيمي بوده كه در كنفرانس شرق كمي كليولند را براي رسيدن به فينال به زحمت انداخته و شايد اگر بدشانسي‌هاي سريالي فصل اخير نبود، فينال كليولند- گلدن‌استيت براي بار چهارم تكرار نمي‌شد.

سبزپوشان بوستون در فصل قبل با به خدمت گرفتن كايري اروينگ و گوردون هيوارد خود را به عنوان يكي از مدعيان اصلي كنفرانس شرق معرفي كردند و به نظر مي‌رسيد كه با اين تركيب به موفقيت دست خواهند يافت. اما اين اميد ديري نپاييد و در دقيقه اول بازي ابتدايي فصل در يك صحنه تلخ مچ پاي هيوارد شكست و او كل فصل را از دست داد. با اين احتساب آنها به عنوان تيم دوم كنفرانس شرق راهي پلي‌آف شد. در ابتداي راه اما كايري اروينگ مجبور شد زانوي خود را به تيغ جراحي بسپارد و بوستون در پلي‌آف حتي يك دقيقه هم از كايري اروينگ استفاده نكرد.

تركيب ثابت بوستون در پلي‌آف تشكيل شده بود از‌تري روزير و جيلن براون 21 ساله و جيسون تيتوم 18 ساله به همراه ال هارفورد و آرون بينس. با همين تيم بسيار جوان بوستون سلتيكس بدون حتي يك شكست در زمين خودي تا فينال كنفرانس شرق پيش رفت و در نهايت در بازي هفتم با اولين شكست خانگي در پلي‌آف مقابل كليولند از راهيابي به فينال بازماند.

همه رسانه‌هاي معتبر خبر از آمادگي اروينگ و هيوارد مي‌دهند و اين اتفاق مي‌تواند نويد اين را بدهد كه در اين فصل با اضافه شدن اين دو ستاره به تركيب بوستون اين تيم ريشه‌دار يقه ساير غول‌هاي ليگ را بگيرد و مسابقات را از حالت دو‌قطبي سال‌هاي اخير خارج كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون