• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4186 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

۲۲ زن شهردار ناحيه مي‌شوند

گروه اجتماعي | افشاني، شهردار تهران در نشست هم‌انديشي با شهرداران 122 ناحيه تهران با طرح اين سوال كه «چرا وقتي نام دستگاه‌هاي فاسد را مي‌برند نام شهرداري جزو اولين‌هاست؟» ادامه داد: اين مساله روشن است كه اكثر نيروها و مديران شهرداري افرادي سالم و پاكدست هستند اما عملكرد نادرست معدودي از نيروهاي شهرداري، عملكرد اكثريت سالم و درستكار را زير سوال برده و به حيثيت اكثريت ضربه زده است.

وي گفت: ما نياز به افراد متملق و چاپلوس نداريم زيرا چاپلوس‌ها هستند كه با تعريف‌هاي بي‌مورد و دروغين روحيه فرعوني را در انسان متبلور مي‌كنند. نبايد تعريف‌هاي آنها را باور كرد. نتيجه اين چاپلوسي‌ها اين مي‌شود كه يك نفر طوري صحبت مي‌كند كه گويي قرار است او عالم و آدم را تربيت كند حال آنكه حتي در تربيت فرزند خود ناتوان بوده است.

وي سياست شهرداري مبني بر احترام به كارمندان جزء شهرداري را مورد تاكيد قرار داد و گفت: با زيردستان خود با تكريم رفتار كنيد البته من همچنان كه با شما جلسه داشتم با تمام كارمندان شهرداري هم ديدار خواهم كرد. ما بايد كاري كنيم كه جمعيت صد‌هزار نفري كارمندان شهرداري تنها يك هدف داشته باشند كه همان خدمت به مردم است. همه بايد اهداف‌مان در اين چارچوب باشد والا اگر هر بخشي براي خود اهدافي جداگانه و بدون در نظر گرفتن هدف اصلي تعريف كند، تلاش‌هاي عناصر شهرداري يكديگر را تضعيف خواهد كرد.

وي افزود: مهم‌ترين وظيفه ما عمل به قانون است. فساد آنجاست كه به قانون عمل نمي‌شود همچنين شما بايد به مردم پاسخگو باشيد. برخي از شما خيلي در دفترتان سرور هستيد و مردم شما را نمي‌توانند پيدا كنند. در حالي كه انتظار اين است كه با مردم مهربان‌تر باشيد بايد سطح تحمل خود را بالا ببريد.

افشاني با تاكيد بر ضرورت بازنگري و اصلاح روند صدور پروانه‌هاي ساختماني خطاب به معاون معماري و شهرسازي گفت: حداكثر زماني كه براي اينترنتي كردن صدور مجوز ساخت و ساز داريد تا پايان سال است، با اين كار بخش عظيمي از فساد در شهرداري از بين مي‌رود. بايد هر منطقه و هر قطعه زمين شرايط مشخصي براي ساخت و ساز داشته باشد كه ذره‌اي تخلف از آن نشود.

بايد بساط تخلف و بعد جريمه تخلف را جمع كنيم. به هيچ‌وجه اجازه ندهيد در ساخت و ساز‌ها تخلف شود كه بعد صاحب آن زمين بخواهد با جريمه آن را جبران كند. اگر قرار است شهرداري قدرت اعمال نظر در پروانه ساخت و ساز خارج از چارچوب و ضوابط داشته باشد من اعلام مي‌كنم كه اين قدرت را نمي‌خواهيم و برخي تخفيف‌ها و مجوزهاي خلاف كه صادر مي‌شود را غارت حق مردم در شهر مي‌دانم.

وي از برخي برخوردها با مردم توسط عناصر منتسب به شهرداري انتقاد كرد و گفت: اجازه ندهيد هيچ نيرويي در شهرداري با مردم بد رفتار كند و هر كسي كه اين كار را كرد عذر او را بخواهيد حتي او را به مراجع قضايي معرفي كنيد. حفظ حرمت شهرداري تهران در اين مواقع از هر چيزي واجب‌تر است. در برخورد با شهرونداني كه حتي تخلف كرده باشند مراقب باشيد كه از قانون فراتر نرويد. كسي به شما اجازه عملي فراتر از قانون نداده است.

افشاني به «ماجراي صحنه‌سازي برخورد با يك كودك كار» اشاره كرد و گفت: اين ماجرا توطئه‌اي عليه نيروهاي خدوم شهرداري بود كه به لطف خداوند و پيگيري سريع و دقيق دستگاه‌هاي ذي‌ربط، ناكام ماند. وي در بخش ديگري از سخنان خود، بر مديريت درست پسماند در تهران تاكيد كرد و گفت: موضوع پسماند در تهران تبديل به يك موضوع تاريخي شده است. اينكه ما هنوز تفكيك از مبدا نداريم و كسب انرژي از پسماند هنوز خيلي كم است. در اين زمينه وضعيت ما نامطلوب است. در برخي شهرهاي بزرگ دنيا، پيمانكاراني هستند كه حاضرند پول بدهند و پسماند يك منطقه و محله را بخرند آن وقت ما هنوز براي جمع‌آوري زباله و پسماند بايد به پيمانكار پول بدهيم. شهردار تهران از برخي پيمانكاران شهرداري انتقاد كرد و گفت: 17 هزار كارگر اتباع غيرقانوني خارجي بدون مجوز فعاليت در ايران را به كار گرفته‌اند و بابت دستمزد و حتي حق بيمه اينها از ما ميلياردها پول گرفته‌اند و خبر داريم كه با ترفندهايي، كاري مي‌كنند كه اين كارگران از ترس دستگيري، بدون گرفتن حقوق‌شان فرار كنند و تمام پول‌ها راپيمانكاران به جيب زده‌اند. من تك‌تك قراردادها را بررسي كرده‌ام و جلوي اينها را خواهم گرفت.

وي پيرامون پديده تكدي‌گري در تهران هم گفت: انساني كه براي يك لقمه نان به سوي ديگران دست دراز مي‌كند انساني تحقير شده است و برنامه ما زدودن پديده تحقير در تهران است .البته برخي به اشتباه اين را برخورد با متكديان عنوان كرده‌اند در حالي كه ما با مسوولان ذيربط توافق كرده‌ايم كه برخي از متكديان تحت پوشش كميته امداد قرار گيرند، برخي كه معلوليت دارند از سوي سازمان بهزيستي حمايت شوند و برخي هم كه از شهرهاي ديگر آمده‌اند به شهر زادگاه خودشان بازگردند و براي مقابله با معتادان متجاهر هم برنامه ويژه‌اي داريم.

شهردار تهران در پايان بر حضور بيشتر زنان در مناصب مديريتي در مديريت شهري تاكيد كرد و گفت: ان‌شاء‌الله تا سه ماه آينده شهرداري حداقل 22 ناحيه به زنان واگذار خواهد شد زيرا تجربه نشان داده زنان در مديريت شهري، سالم‌تر و بهتر عمل مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون