• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4186 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۶ شهريور

در آستانه تعطيلي يك هفته‌اي بازار طلا

حباب سكه بيشتر شد

گروه اقتصادي| در جريان معاملات ديروز سكه امامي با قيمت چهار ميليون و ٥٤٩ هزار تومان به فروش مي‌رسيد كه نسبت به ابتداي هفته حدود ١١٤هزار تومان گران شده است. سكه بهار آزادي طرح قديم نيز با ١٥٠ هزار تومان افزايش نسبت به شنبه در بازار ديروز، چهار ميليون و ٢٠١ هزار تومان معامله شد. معاملات سكه و طلا در بازارهاي كشور در حالي ادامه دارد كه رييس كميسيون تخصصي طلا و جواهر از تعطيلي بازار از امروز (دوشنبه 26 شهريور 97) به مدت يك هفته خبر داد. رييس كميسيون تخصصي طلا و جواهر با اشاره به حباب سكه در بازار طلا و سكه گفت: حباب سكه امامي به ۷۵۰ هزار تومان رسيده است. محمد كشتي‌آراي درباره افزايش قيمت طلا و سكه طي روزهاي جاري اظهار داشت: افزايش قيمت ارز و طلاي جهاني، تاثير مستقيم بر قيمت طلا داشته و شاهد افزايش قيمت‌ها در بازار هستيم.

وي با تاكيد بر اينكه سطح داد و ستدها در بازار به‌شدت كاهش يافته است، گفت: عامل اصلي رشد قيمت طلا در بازار، افزايش قيمت‌ها در بازار ارز بوده و همچنين با كاهش تقاضا در بازار نيز شاهد كاهش حباب سكه در بازار هستيم كه نشان از نبود تقاضا براي خريد در بازار است.

كشتي‌آراي در ادامه با اشاره به اينكه قيمت سكه در بازار در حال كاهش است، توضيح داد: حباب سكه امامي در حال حاضر به 750 هزار تومان رسيده و حباب نيم سكه نيز به 210 هزار تومان رسيده كه نشان از كاهش حباب سكه در بازار دارد.

وي درباره پيش‌بيني قيمت‌ها در بازار گفت: در شرايطي كه بازار در آستانه ايام تعطيلي است، اما افزايش قيمت‌هاي اخير به دليل افزايش نرخ ارز در بازار است و انتظار كاهش قيمت‌ها در ماه محرم نيز وجود ندارد زيرا قيمت‌ها ناشي از قيمت جهاني و قيمت ارز است و تحت تاثير تعطيلي نخواهد بود.

لازم به ذكر است همه ساله صنف طلا‌فروشان مستقر در بازار تهران در هفتم ماه محرم تعطيل مي‌شوند زيرا اغلب تكاياي مذهبي و دسته‌جات عزاداري در اين ايام در بازار تردد دارند؛ از اين رو بازار طلاي تهران از 26 شهريور به مدت يك هفته تعطيل است و يكشنبه هفته آينده، يكم مهر بازگشايي مي‌شود.

ديروز دلار در بازار آزاد در ابتداي كانال 14 هزار تومان نوسان كرد. در سامانه نظارت ارز (سنا- بيانگر مجموع فروش اسكناس در صرافي‌ها و معاملات حواله‌اي در نيما) ميانگين بهاي يورو 9 هزار و 662 تومان و دلار امريكا 12 هزار و 362 تومان اعلام شده است.

در بازه زماني 16 مرداد تا 24 شهريورماه مجموع ارز حاصل از صادرات در سامانه نيما يك ميليارد و 714 ميليون يورو بوده كه يك ميليارد و 440 ميليون يورو براي واردات اختصاص يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون