• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4187 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۷ شهريور

عدد و رقم

كاهش صادرات نفت به كره‌جنوبي

آمار اوليه گمرك كره‌جنوبي نشان داد واردات نفت اين كشور از ايران در ماه آگوست 86.5درصد نسبت به مدت مشابه پارسال كاهش يافته و به 55هزار و 161 بشكه در روز رسيده است. براساس آمار اوليه گمرك كره‌جنوبي، واردات نفت اين كشور از ايران در ماه آگوست 86.5درصد نسبت به مدت مشابه پارسال كاهش يافته است.

به نوشته پلاتس، اين كشور در ماه آگوست 232 هزار و 723 ميليون تن معادل 1.71 ميليون بشكه يا 55 هزار و 161 بشكه در روز نفت شامل ميعانات گازي از ايران خريده است. اين رقم 86.5درصد كمتر از 12.63 ميليون بشكه در مدت مشابه سال گذشته است.

اين كاهش، دهمين كاهش متوالي از نوامبر سال گذشته است. در نوامبر گذشته ميزان واردات سئول از تهران نسبت به سال پيش از آن 26.8درصد كاهش يافت و به 10.37 ميليون بشكه رسيد. واردات 1.71 ميليون بشكه‌اي، كمترين ميزان واردات ماهانه از سپتامبر 2012 است. در آن زمان كره‌جنوبي هيچ محموله‌اي از ايران نخريد. همچنين رقم واردات در ماه آگوست از 6.20 ميليون بشكه در ماه جولاي، 72.4درصد كمتر است.

 

اندازه بازار بدهي

غلامعلي‌پور معاون توسعه بازار فرابورس با اشاره به صدور مجوز انتشار 25 هزار و 300 ميليارد تومان انواع اوراق بدهي براي دولت از طريق فرابورس در سال جاري، گفت: مطابق با قانون بانك مركزي مي‌تواند از طريق عمليات بازار باز در بازار بدهي ورود و جذابيت اين بازار را فراهم كند.

وي با اشاره به آخرين وضعيت بازار بدهي، گفت: با ورود دولت براي انتشار انواع اوراق بدهي ازجمله اسناد خزانه اسلامي حجم انتشار اين اوراق همه‌ساله افزايش پيدا كرده و با تنوع ساير ابزارهاي مالي از جمله اوراق منفعت و اوراق اجاره سهام بر جذابيت اين بازار افزوده شده است.

 

قيمت مرغ در ميدان بهمن

غرفه‌داران ميدان ميوه و تره‌بار بهمن هر كيلو مرغ را بين ۸ هزار تا ۸۵۰۰ تومان و انواع گوشت گوسفندي تازه را ۵۲ تا ۶۰ ‌هزار تومان توزيع مي‌كنند. توزيع گوشت و مرغ به صورت انبوه و خرده‌فروشي از اين ميدان اصلي ميوه و تره‌بار از ساعت 6 صبح آغاز مي‌شود.

غرفه‌داران اين مركز توزيع گوشت و مرغ تهران گفتند: هم‌اكنون هر كيلو ران مرغ مجلسي در اين مركز به قيمت 10هزار و 500 تومان تا 11 هزار تومان عرضه مي‌شود. آنها گفتند: هر غرفه در اين مركز روزانه 10 تا 15 تن گوشت مرغ و فرآورده‌هاي آن را به فروش مي‌رسانند. در بازار ميوه و تره‌بار ميدان بهمن تهران حدود 50 غرفه فروش مرغ و فرآورده‌هاي ديگر آن فعال هستند. غرفه‌داران توزيع گوشت قرمز هم گفتند: انواع گوشت گوسفندي (شقه، راسته، ران و...) در اين مركز كيلويي بين 50 تا 62 هزار تومان عرضه مي‌شود. قيمت گوشت گوساله هم بين 55 تا 60 هزار تومان بود.

 

شاغلين حمل و نقل‌هاي اينترنتي

وزارت ارتباطات از ايجاد بيش از ۹۳ هزار و ۷۰۰ شغل در حوزه‌هاي حمل و نقل هوشمند، تجارت الكترونيك و نرم‌افزارهاي موبايل در سال گذشته خبر داد.

وزارت ارتباطات در تاز‌ه‌ترين گزارش عملكرد خود در دولت دوازدهم از ايجاد اشتغال براي ۹۳ هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه‌هاي حمل و نقل هوشمند، تجارت الكترونيك و بازار نرم‌افزارهاي موبايل طي يك سال خبر داد و اعلام كرد: با استناد به گزارشات اوليه دريافت شده از كسب و كارها كه در حال ارزيابي است، اين تعداد شغل در كسب ‌و كارهاي آنلاين در سال گذشته ايجاد شده است.

در سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي و پيوست ابلاغ شده توسط رياست‌جمهوري بر ضرورت توسعه اقتصادي ديجيتال به عنوان يك حوزه تاثيرگذار در تقويت اقتصاد دانش بنيان تاكيد شده است.

 

قيمت پرواز تهران- نجف-تهران

مقصود اسعدي‌ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي اعلام كرد: نرخ پروازهاي اربعين از ۲ تا ۱۲ آبان، رفت و برگشت تهران-نجف-تهران ۲ميليون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد-نجف-مشهد ۲ميليون و ۸۰۰ هزار تومان تعيين شد. وي درباره نرخ پروازهاي اربعين گفت: بليت پروازهاي
تهران-نجف-تهران در نشست امروز اعضاي اين انجمن با نرخ ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان نهايي شد.

نرخ پرواز مشهد-نجف-مشهد نيز ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان نرخ نهايي تعيين شد و به تصويب اعضا رسيد. به گفته دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي، زمان فروش اين بليت‌ها از ۲ تا ۱۲ آبان امسال خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون