• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4188 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور

تكرار تصادف مرگبار اتوبوس اين‌بار در مسير تهران – كرمان

وزير راه به مجلس فراخوانده مي‌شود

گروه اجتماعي| شامگاه 27 شهريور از جاده نطنز خبر رسيد كه حدود ساعت 11 و نيم شب اتوبوس مسافربري تهران – كرمان بر اثر برخورد با يك تانكر حامل سوخت دچار آتش‌سوزي شده است. حجم آتش‌سوزي و آمار كشته‌شدگان اين حادثه آنقدر گسترده بود كه واكنش‌هاي زيادي به دنبال داشت، مشابه همين حادثه تيرماه امسال در سنندج رخ داد و برخورد تانكر حامل سوخت با اتوبوس مسافربري 11 كشته و 9 مجروح به جا گذاشت و منجر به بروز اعتراض به كوتاهي مسوولان شد. 5 سال پيش نيز در شهريور برخورد اتوبوس در اتوبان تهران – قم و آتش‌سوزي دو اتوبوس منجر به فوت 44 نفر از سرنشينان آنها شد.

نمونه‌هاي ديگري از اين حادثه نيز در سال‌هاي گذشته اتفاق افتاده است؛ اما وجه مشترك تمام اين حوادث اين است كه هنوز عامل اصلي آنها مشخص نيست؛ عاملي كه باعث افزايش روزافزون تلفات جاده‌اي مي‌شود و مسوولان تنها به اعلام هشدارهايي به رانندگان بسنده مي‌كنند و همچنان زيرساخت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي بسياري از مسيرهاي ايران نياز به رسيدگي دارد اما گويا اين اتفاقات قرار نيست بهانه‌اي براي بهبود وضعيت جاده‌هاي كشور باشند.آتش‌سوزي اتوبوس در جاده نطنز واكنش‌هايي به دنبال داشت؛ از جمله شهباز حسن‌پور، نماينده سيرجان در مجلس كه اعلام كرد: «مجلس در رابطه با اين حادثه ساكت نخواهد نشست و هفته آينده وزير راه و شهرسازي را به مجلس فرا خواهيم خواند. از وزارتخانه‌هاي كشور و راه و شهرسازي مي‌خواهيم با فوريت هياتي را براي بررسي علل و عوامل اين حادثه ناگوار اعزام كنند و گزارش را در اسرع وقت به اطلاع مردم و خانواد‌ها برسانند.» ساعاتي پس از وقوع حادثه سردار محمدحسين حميدي، رييس پليس‌راه در رابطه با جزييات حادثه گفت: «يك دستگاه تريلر حامل سوخت با يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه هم‌جهت و همسو با آن در حال حركت بود، برخورد كرده است. دليل اين اتفاق تغيير جهت ناگهاني تريلر حامل سوخت است. بر اثر اين تغيير جهت ناگهاني تريلر از بغل و پهلو به اتوبوس برخورد كرده و منجر به انفجار و آتش‌سوزي شده است. در اثر اين برخورد هم تريلر و هم اتوبوس دچار آتش‌سوزي شدند.»

اين اتوبوس در كيلومتر 40 آزادراه كاشان به نطنز در ورودي با درود از پشت كاميون حامل سوخت برخورد كرد و بر اثر واژگوني در لاين مخالف دچار آتش‌سوزي شد و به گفته مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي كاشان اتوبوس 45 سرنشين داشت كه در اين حادثه 27 نفر زخمي شده‌اند و تعداد قطعي كشته‌شدگان 19 نفر است، دو نفر از مصدومان با سوختگي بيش از 50 درصد نيز به اصفهان منتقل شده‌اند. خوشبختانه در ميان مصدومان بيمارستاني فوتي وجود نداشت. مصطفي جوادي‌مقدم اعلام كرد دليل اينكه برخي رسانه‌ها آمار كشته‌شدگان را 21 نفر اعلام كرده‌اند، انتقال دو بيمار به سوانح سوختگي اصفهان بوده، اما تعداد قطعي كشته‌شدگان حادثه 19 نفر است. به گفته داريوش كريمي، معاون امداد و نجات هلال احمر اصفهان راننده كاميون هم در ميان مصدومين بود.

همچنين روز پس از حادثه علي سليمان‌پور، مديركل پزشكي قانوني استان اصفهان، اعلام كرد: از اجساد ارسال شده به پزشكي قانوني 17 نفر بزرگسال هستند و دو جسد نيز متعلق به دو كودك كمتر از 6 سال است. بررسي‌هاي اوليه براي شناسايي و تعيين هويت اجساد در حال انجام است اما با توجه به‌شدت جراحات و آسيب‌هاي وارده براي تعيين هويت قطعي نيازمند اخذ نمونه DNA و آزمايشات تخصصي‌تر خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون