• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4189 -
  • ۱۳۹۷ يکشنبه ۱ مهر

بهانه‌اي براي محدوديت موشكي

غلامرضا انبارلويي در سرمقاله روزنامه رسالت موضوع كمبود «پوشك» را به مساله «موشك» ارتباط داد و در مقام دفاع معتقد است كه اين موضوع حربه‌اي براي ضربه به نظام است. انبارلويي با اشاره به اينكه «انگشت دشمنان داخلي و خارجي جمهوري اسلامي ايران در اين مرحله دو نقطه كليدي را نشانه رفته» مي‌نويسد: «اول معيشت مردم، دوم خالي كردن توان دفاعي و توانمندي بازدارنده آن.»

او در ادامه اين مساله با هدف نهايي محدودكردن توان موشكي ايران تحليل كرده و معتقد است: آنها كه مي‌دانند حريف رزمي ايران اسلامي نيستند با استفاده از سياسيون بي‌بصيرت و برخي دولتمردان مدعي اصلاحات و اعتدال باب مذاكره و مسامحه و معامله را پشت درب‌هاي بسته باز كرده‌اند تا ايران اسلامي را همان‌گونه كه از توان هسته‌اي محدود كردند از توان دفاعي و مشخصا توان موشكي هم تهي كنند.

در سال 91 كه بحران ارزي كشور را فراگرفت و دولت وقت تحريم‌ها را بي‌اثر و قطعنامه‌ها را كاغذ‌پاره مي‌دانست به محض حضور مردم در بازار تهران تحليل اصولگرايان اين بود كه احمدي‌نژاد قصد ناراضي كردن مردم و استفاده از آن به منظور برقراري رابطه با امريكا را دارد. نوشته ديروز سرمقاله رسالت عينا همان تحليل را بعد از 6 سال بار ديگر و براي دولتي ديگر هم تكرار كرده است. رسالت مي‌نويسد: مردم آگاه، مسلمان و فهيم مصائب و مشكلات معيشتي را از چشم دولتمردان مي‌بينند و سوءمديريت آنها را در شرايط فعلي عامل اصلي فشار مي‌دانند. آيا كشوري كه در برهه‌اي از زمان نه چندان دور موجود زنده‌اي را با موشك به فضا فرستاده توان توليد توزيع پوشك را ندارد؟ مردم از خود مي‌پرسند آيا دولت كه متكفل و مسوول اصلي اداره امور و تامين معيشت مردم است قادر به مبارزه با محتكران ارزاق عمومي و مايحتاج آنها نيست؟

به نوشته انبارلويي غرب به‌خوبي مي‌داند كه «سياسيون و دولتمردان ما با وجود مقام معظم رهبري و سايه‌ساري ولايت جرات چنين واداد‌گي و تصميم در اين حوزه را ندارند. فلذا با تمسك به حربه فشار اقتصادي و اخلال در معيشت مردم با استفاده از باندهاي فاسد، اختلاس و احتكار نان و روزي مردم را نشانه‌گيري كرده تا آنجايي كه به پوشك بچه هم رحم نكرده و نمي‌كند تا با استفاده از حربه فشار مردم را عاصي كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون