• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4191 -
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۳ مهر

شاخص وارد كانال 168 هزار واحدي شد

ركورد تازه بورس

شاخص بورس ديروز (دوشنبه) با رشد سه هزار و 552 پله‌اي نسبت به روز گذشته براي نخستين‌بار به ركورد 168 هزار و 624 واحد صعود كرد و اين مهم در معاملات بيش از 3.8 ميليارد سهم رقم خورد.

براساس معاملات ديروز سه ميليارد و 885 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 11 هزار و 651 ميليارد ريال در 249 هزار و 808 نوبت دادوستد شد.

بررسي شاخص‌هاي اصلي بازار سرمايه نشان مي‌دهد شاخص قيمت (وزني - ارزشي) كه در آن ارزش سهام شركت‌هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي‌گذارد، يك هزار و 38 واحد رشد كرد و شاخص كل (هم وزن) كه در آن ارزش و وزن همه شركت‌هاي بزرگ و كوچك در محاسبه شاخص كل، يكسان در نظر گرفته مي‌شود، 622 واحد رشد داشت.

شاخص قيمت (هم وزن) نيز 440 واحد بالا رفت؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي قيمت سهام شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس است.

شاخص آزاد شناور نيز سه هزار و 910 واحد افزايش يافت كه اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شركت‌ها در بورس را نشان مي‌دهد.

شاخص بازار اول (مربوط به شركت‌هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) 2 هزار و 695 واحد رشد كرد و شاخص بازار دوم بورس نيز 6هزار و 696 واحد افزايش يافت.

بر اين اساس، در معاملات ديروز نمادهاي فولاد (فولاد مباركه)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات)، فملي (ملي صنايع مس)، همراه (همراه اول) و فارس (هلدينگ خليج فارس) بيشترين رشد و تاثير مثبت را بر شاخص بورس داشتند. گروه شيميايي در معاملات ديروز بورس صدرنشين شد؛ در اين گروه 421 ميليون سهم به ارزش يك هزار و 710 ميليارد ريال داد و ستد شد.

گروه فلزات اساسي به ارزش يك هزار و 610 ميليارد ريال و بانك‌ها به ارزش يك هزار و 277 ميليارد ريال جايگاه‌هاي بعدي را به خود اختصاص دادند.

همچنين در رده چهارم معاملات دوشنبه گروه فرآورده‌هاي نفتي با دادوستدي به ارزش يك هزار و 28 ميليارد ريال قرار گرفت و گروه خودرو نيز با معاملاتي به ارزش 873 ميليارد ريال، رده پنجم را از آن خود كرد.

شاخص فرابورس (آيفكس) در معاملات ديروز 47 پله رشد كرد و در جايگاه يك هزار و 949 واحدي قرار گرفت.

همچنين در بازار فرابورس، بيش از يك هزار و 277 ميليون سهم و اوراق بهادار به ارزش بيش از هفت هزار و 466 ميليارد ريال دادوستد شد.

برپايه معاملات ديروز نمادهاي ميدكو (هلدينگ معدني خاورميانه)، ذوب (ذوب آهن)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و زاگرس (پتروشيمي زاگرس) بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص داشته و آن را بالا كشيدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون