• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4194 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۷ مهر

محمدجواد ظريف، وزير خارجه:

درهاي برنامه تسليحات هسته‌اي غيرقانوني خود را به روي بازرسان بين‌المللي باز كنيد

وزير خارجه در واكنش به اظهارات نخست‌وزير رژيم اسراييل در توييتر خود نوشت: «هيچ هنر و تردستي هرگز نمي‌تواند اين واقعيت را در ابهام نگه دارد كه اسراييل تنها رژيم در منطقه ما است كه برنامه تسليحات هسته‌اي مخفي و اعلام نشده دارد؛ ازجمله يك زرادخانه واقعي بمب هسته‌اي. وقت آن رسيده كه رژيم صهيونيستي اعتراف كرده و درهاي برنامه تسليحات هسته‌اي غيرقانوني خود را به روي بازرسان بين‌المللي باز كند. »

 

در موقعيت اتهام‌زني وقيحانه نيستند

محمدجواد ظريف جدا از پاسخگويي به ادعاي نخست‌وزير رژيم اسراييل به زبان انگليسي و در توييتر خود در پاسخ به سوالي مشابه از سوي خبرنگار ايرنا در نيويورك، نتانياهو را چوپان دروغگويي توصيف كرد كه نمي‌خواهد از دروغ گفتن دست بكشد و گفت: اسراييل در موقعيتي نيست كه بخواهد درباره برنامه هسته‌اي صلح‌آميز ديگر كشورها وقيحانه اتهام بزند.

يك‌بار يك بازي را به نام «پرونده نوت‌بوك» راه انداختند، سر و صداي زيادي كردند و آژانس بين‌الملل در طول سال‌ها هزينه زيادي براي آن انجام داد، وقتي آمدند و بازديد كردند، آن پرونده را بستند.

نتانياهو بايد پاسخ دهد كه اسراييل به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌اي در منطقه خاورميانه چگونه مي‌تواند خود را در موقعيتي قرار دهد كه عليه كشوري كه بارها توسط آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، صلح‌آميز بودن برنامه‌هايش اعلام شده است، اين‌گونه وقيحانه اتهام بزند.

اين كار اسراييل فقط براي اين است كه واقعيت‌ها را از خودش دور كند. بزرگ‌ترين تهديد خاورميانه اسراييل است و اين در حالي است كه نتانياهو در كنار يك مركز ساخت سلاح هسته‌اي مي‌ايستد و كشورهاي ديگر را به نابودي هسته‌اي تهديد مي‌كند.

اين رژيم متجاوز حتما نمي‌تواند با اين بازي‌ها كاري را از پيش ببرد. در طول روزهاي گذشته ديديم سياست‌هايي كه نتانياهو به امريكا تحميل كرده، چقدر امريكا را در مجمع عمومي و شوراي امنيت به انزوا كشانده است.

حالا شما ببينيد وقتي امريكا را توانستند تا اين حد به انزوا بكشانند، خودشان تا چه حد
منزوي هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون