• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4196 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۹ مهر

به مناسبت اولين بازي وينيسيوس جونيور براي رئال مادريد

ستاره‌هاي تينيجر

علي كربلايي

فوتباليست‌هاي جوان و استعدادهاي جديد در دنياي فوتبال يكي از جاذبه‌هاي اين ورزش هستند اما اين استعدادها هميشه آن طور كه تصور مي‌شود پيشرفت نمي‌كنند. تاكنون در پرتغال و آرژانتين ده‌ها رونالدوي جديد و مسي جديد رونمايي شده‌اند كه اغلب در همان سنين جواني مشخص شده كه ستاره‌هاي بزرگي نخواهند شد. اما چند مورد خاص هستند كه چشم كارشناسان را گرفته‌اند و اكثرشان معتقدند آنها ستاره‌هاي بزرگي خواهند شد. در ادامه 4 استعداد برتر فوتبال كه متولد قرن بيست و يكم هستند را معرفي مي‌كنيم.

وينيسيوس جونيور/ برزيل - رئال مادريد

 

او در داربي مادريد اولين بازي رسمي خود را براي كهكشاني‌ها انجام داد. اما داستان خريد او به حدود دو سال پيش بازمي‌گردد. وينيسيوس زماني كه 16 ساله بود توسط رئال مادريد از فلامينگو خريداري شد و به خاطر به وجود نيامدن مشكلات قانوني، بعد از تولد 18سالگي به جمع مادريدي‌ها پيوست. وينيسيوس يك استعداد ناب برزيلي است كه به راحتي گل مي‌زند. دريبل زدن براي او كاري ندارد و يك بازيكن بسيار باهوش است. اما بيم آن مي‌رود كه اگر مسير او درست ترسيم نشود، سرنوشت صدها برزيلي با استعداد ديگر براي او هم رقم بخورد و خيلي زود از سطح اول دور شود. رئال مادريد در دو سال گذشته از نظر رواني و حرفه‌اي روي او كار كرده و سرخيو راموس كاپيتان مادريد دو هفته پيش گفت كه او در مسير آماده‌سازي قرار دارد و قرار نيست به يكباره به تركيب اصلي اضافه شود. وينيسيوس از آينده‌دارهاي فوتبال برزيل است و اگر بتواند سطح خودش را با همين سرعت بالا ببرد، پيش‌بيني مي‌شود يكي از بزرگ‌ترين فوتباليست‌هاي عصر خودش بشود. وينيسيوس در همين سن كم سه و نيم ميليون نفر دنبال‌كننده در شبكه اجتماعي اينستاگرام دارد و اين موضوع او را محبوب‌ترين فوتباليست متولد قرن 21 جهان كرده است.

مويس كين/ ايتاليا – يوونتوس

مويس كين اولين بازيكن متولد قرن بيست و يكم است كه در يكي از 5 ليگ بزرگ اروپا گلزني كرده است. او متولد ساحل عاج است، خانواده او اما خيلي زود به ايتاليا مهاجرت كردند. باشگاه يوونتوس او را زماني كه تنها 7 سال سن داشت خريد و از آن زمان در آكادمي اين باشگاه فعاليت مي‌كند. يوونتوس هم مانند رئال مادريد مسير پيشرفت او را كاملا زيرنظر دارد و اجازه نمي‌دهد به يكباره وارد دنياي پر زرق و برق ستارگان بشود. او فصل گذشته به طور قرضي براي ورونا بازي مي‌كرد و در 19 بازي 4 بار گلزني كرد. استايل بازي او به گونه‌اي است كه مي‌تواند در تمام پست‌هاي خط حمله به ميدان برود و مربيان مي‌توانند هم در پست وينگر چپ و راست و هم در پست مهاجم هدف و سايه از او بازي بگيرند. قدرت بدني و سرعت بالا از ويژگي‌هاي بازي اوست كه در اولين نگاه هم مشخص است. تكنيك خوبي دارد و با 182 سانتي‌متر قد، مي‌تواند آينده خط حمله تيم ملي ايتاليا و يوونتوس را تضمين كند. اين بازيكن جوان و آينده‌دار، حدود 500 هزار دنبال‌كننده در اينستاگرام دارد.

جيدون سانچو/ انگليس – دورتموند

اين پسر انگليسي متولد سال 2000 است و در بوندس‌ليگا بازي مي‌كند. سانچو زماني كه هفت سال داشت به واتفورد پيوست و در 14 سالگي با قراردادي به ارزش 66 هزار پوند كه قابل افزايش تا 500 هزار پوند است به منچسترسيتي پيوست. بعد از تنها دو سال مربي آكادمي سيتي گفت كه اين بازيكن قابليت بازي كردن در تيم بزرگسالان را هم دارد. بعد از اينكه در تور پيش‌فصل 2017 به همراه تيم بازي كرد، بروسيا دورتموند او را با مبلغ 8 ميليون پوند از من‌سيتي خريداري كرد و شماره 7 را كه پيش‌تر بر‌ تن عثمان دمبله بود به اين ستاره جوان بخشيد. او در سال 2017 با تيم ملي انگليس به قهرماني جام جهاني نوجوانان جهان رسيد. او فصل گذشته در 12 بازي يك گل به ثمر رساند و اين فصل هم موفق شده يك بار براي تيمش گلزني كند. سانچو بعد از وينيسيوس معروف‌ترين بازيكن اين ليست است. سانچو در حال حاضر حدود 300هزار دنبال‌كننده در اينستاگرام دارد.

فيل فودن/ انگليس – منچسترسيتي

فيل فودن 18ساله را بيش از هر كسي با داويد سيلوا مقايسه مي‌كنند. بهترين بازيكن جام جهاني نوجوانان در سال 2017 طبيعتا به عنوان يكي از برترين ستارگان آينده فوتبال شناخته مي‌شود. او از 9 سالگي در آكادمي من‌سيتي بازي مي‌كند و قرار است در آينده عضوي از تيم رويايي شيخ منصور باشد. شيخ منصور خرج فوق‌العاده‌اي براي آكادمي سيتي كرده و انتظار دارد يكي از بهترين تيم‌هاي جهان را در دهه سوم قرن بيست و يكم داشته باشد. برخلاف سانچو، فيل فودن در تيم اصلي منچسترسيتي حفظ شده و زيرنظر پپ‌گوارديولا تمرين مي‌كند. فيل فودن در مجموع هشت بار براي تيم اصلي به ميدان رفته و با توجه به ترافيك خط هافبك من‌سيتي، آمار خوبي براي او حساب مي‌شود. فيل‌فودن در حال حاضر حدود 300هزار دنبال‌كننده در اينستاگرام دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون